  • 41. Data: 2014-05-09 10:19:44
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
    > 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
    > akumulatora.

    Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
    przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
    alternatora.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 42. Data: 2014-05-09 10:25:38
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    s...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :
> [...]
    > Czasami stoi przez tydzień,
    > a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
    > Z reguła parę/naście km po mieście
    > W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
    > Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
    > Kupiłem nowy akumlator.
    > Styl jazdy jak opisałem powyżej.
    > Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
    > Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
    > Elektryk sprawdził instalacja OK.
    > Mówi że trzeba więcej jeździć.
    > Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

    Popsuty wyłacznik lampki w bagażniku może bez problemu rozładować aku.
    Podłącz sobie jakiś amperomierz, to bedziesz widział czy coś obciąża aku.
    Diody na alternatorze tez mogą takie cuda robić, tym bardziej iz wynika u
    Ciebie ze może to być sporadyczne a nie reguła.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 43. Data: 2014-05-09 10:32:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, May 9, 2014, 10:17:41 AM, you wrote:

    > Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane
    > z alternatora, a nie z akumulatora.

    Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o
    to pytać. Naprawdę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2014-05-09 10:33:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, May 9, 2014, 10:19:44 AM, you wrote:

    > Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
    > przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
    > alternatora.

    Wydajność alternatora przy jeździe miejskiej limituje prąd ładowania.
    Jak pyrkasz na jałowych w korku, to lepiej mieć dzienne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2014-05-09 10:54:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniem
    > akumulatora w czasie krótkich, miejskich przejazdów i
    > nierozładowywaniem akumulatora podczas pyrkania na obrotach jałowych w
    > korkach.

    To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych
    obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach. U mnie
    w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia wentylatora
    chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie daje.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 46. Data: 2014-05-09 10:57:34
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    s...@g...com nabazgrał(a):

    > Kupiłem nowy akumlator.

    Przy okazji, jaki akumulator warto kupić do podobnego stylu jazdy czyli
    krótkie trasy

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 47. Data: 2014-05-09 11:06:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, May 9, 2014, 10:54:02 AM, you wrote:

    > To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych
    > obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach.

    Ale jakie napięcie? U mnie przy jałowych i włączonych światłach
    napięcie jest niższe o jakieś 0.5V niż przy wyłączonych. To daje
    znaczącą różnicę prądu ładowania akumulatora.

    > U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia
    > wentylatora chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie
    > daje.

    Coś masz zepsute.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2014-05-09 11:23:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
    >przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
    >alternatora.

    A napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami mierzyles ?
    Nadal tyle samo co bez swiatel ? To wlacz jeszcze ogrzewanie szyb,
    dmuchawe, i co tam moze byc przydatne.

    Alternator ma wydajnosc ograniczona, a na wolnych obrotach znacznie
    mniejsza niz nominalna.
    No i starcza, albo nie starcza - zalezy od samochodu.
    A jak nie starcza, to w czasie stania na czerwonym zima akumulator nie
    jest ladowany, albo jest wolniej ladowany.

    J.

  • 49. Data: 2014-05-09 11:41:33
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.05.2014 15:44, Chris pisze:

    > Sprawdzona i wszystko OK.

    To znaczy co sprawdzone?

    Bo zacząć należy od pomiaru prądu rozładowania przy wyłączonych
    wszystkich odbiornikach (poza centralnym zamkiem i ewentualnie alarmem).

    MJ

  • 50. Data: 2014-05-09 11:53:57
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Przy okazji, jaki akumulator warto kupić do podobnego stylu jazdy czyli
    > krótkie trasy

    Przede wszystkim swiezy i jesli zalezy ci na trwalosci to warto doladowywac,
    zwlaszcza w zimie.