  • 91. Data: 2017-09-20 13:55:48
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Iguan_007"

    > Przeciez na konto kk tez mozesz sobie wplacic swoje pieniadze - wiec wcale
    > nie musisz brac pozyczki zeby korzystac z kk.
    > ---
    > I dalej będziesz płacił pieniędzmi banku a dopiero potem spłacał

    Od "zawsze" korzystam z nadplacania karty kredytowej (bo cenie sobie wygode
    kk, ale nie potrzebuje drogiego kredytu) i to tak nie dziala. Jesli chce cos
    kupic to najpierw wplacam sobie pieniadze na konto kk i wtedy place - nie
    mam zadnych dodatkowych kosztow kredytu. Zreszta jak niby bank mialby mi
    naliczac odsetki skoro konto karty nie jest na debecie. Odsetki od czego?
    ---
    To ja nie kwestionuję, że nie masz kosztów kredytu tylko, że samo płacenie
    kartą kredytową może być/pewnie jest tak realizowane, że dokonujesz
    normalnej płatności kredytowej, co może skutkować odmiennym zachowaniem
    terminala płatniczego.

  • 92. Data: 2017-09-20 14:20:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości
    JF,
    >Tak, normalnie masz okres bezodsetkowy. Mi jest po prostu wygodniej
    >nadplacic i wtedy wydac niz odwrotnie (i myslec czy zmieszcze sie w
    >okresie bez oplat czy nie).

    No ale zaciemniasz obraz :-)

    Nie nie, az tak to nie napisalem :-)

    >Ale ja wolabym sobie takich atrakcji oszczedzic bo to nic fajnego i
    >jednak sie zdarza.
    >Czasami dziwie sie ludziom,ze trzymaja takie duze limity na karcie
    >jesli z nich nie korzystaja.

    Bo taki przyznali :-)
    Te "kradzieze" z kredytowek nie sa widac tak czeste, to sie ludzie nie
    boja ... poki na nich nie trafi.

    A co do limitu ... no coz, co kto lubi. To, ze np moge w razie
    istotnej potrzeby zaplacic te 3000$ i wsiasc w samolot, to tez cenne.
    Ale moze i masz racje co do swojego sposobu - mozna i tak, jesli
    dziala.

    Albo taki lokalny przyklad - wiceprezydent miasta polecial na wczasy
    na Zanzibar, tam sie okazalo, ze hotele wymagaja zaplaty z gory za
    caly pobyt, dolary mial, ale limitu na karcie nie mial, znajomy
    przedsiebiorca go poratowal swoja karta ... i teraz tu juz cos czwarty
    rok CBA walczy :-)

    J.

  • 93. Data: 2017-09-20 14:33:20
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    J.F.

    >A co do limitu ... no coz, co kto lubi.

    Przyznam, ze moze ja jestem troche uczulony. Dawno temu pracowalem w dziale ryzyka w
    bankowosci detalicznej. Rozne rzeczy sie zdarzaja i chyba lepiej myslec "na mnie nie
    trafi".

    A z kk to najchetniej bym zrezygnowal, ale praktycznie sie nie da tego zrobic bez
    utrudniania sobie tym samym zycia - bo jest ona najlepiej uznawana czy to w
    internecie czy w podrozy. Nawet lokalnie (mowa o Australii) warto miec kk - gotowki
    malo gdzie sie uzywa.

  • 94. Data: 2017-09-20 14:38:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Iguan_007 <i...@g...com> wrote:
    > Pszemol,

    > Nie zamierzam tyle "wpłacać".
    >
    > Zaraz, skoro piszesz ze splacasz do dlug zera to co masz za problem dodac
    > $1 zeby zobaczyc czy przejdzie i czy konto wejdzie na plus? Wplacasz $1,
    > powinienes zobaczyc dostepne $15,001.

    No ale co to zmienia?

    > Mam najzwyklejsza karte kredytowa Visa. Nigdy nie slyszalem zeby nie
    > dalo sie doplacic konta kk tylko zeby (tak jak Ty uwazasz) trzeba bylo
    > brac kredyt. To Ty musisz miec jakas dziwna karte z kontem na ktore nie
    > da sie nadplacic. A tak naprawde to mysle ze po prostu nie probowales
    > tego zrobic i myslisz ze sie nie da.

    Jestem pewny że się da, tylko nic to nie zmienia więc nie ma takiej
    potrzeby.

  • 95. Data: 2017-09-20 14:38:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:

    > Tam (w USA) podobno nie znają kart chipowych i używa się ponoć jeszcze
    > czeki :-) Zbliżeniowe pewnie też nie bardzo są...

    Są, są już karty chipowe, ale one o podpis pytają nie o pin :-)

  • 96. Data: 2017-09-20 14:38:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    >>> tankowaniu. Na innym filmiku tego samego goscia jest jak robia w usa

    > A co się dzieje, jak dajesz 50, idziesz do auta, a tam się okazuje, że
    > zmieściło się za 40? Zostaje jako napiwek?

    Pewnie wracasz do kiosku po resztę. Dlatego ludzie używają automatu z kartą
    czytaną przy pompie.

  • 98. Data: 2017-09-20 14:38:16
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > nie da.
    > ... a jednak sie da. No i teraz mam limit karty X, a "dostepne srodki"
    > X+100 :-)
    >
    > No i ciekawe - gdybym chcial zaplacic X+100 w jednej transakcji ...
    > nadzieje sie na "przekroczenie limitu karty", czy nie ?
    > Bo w kilku to nie powinno byc problemem.
    >
    > No i w sumie nigdy sie nie dowiedzialem - w razie przekroczenia limitu
    > bank nie pozwoli na dalsze platnosci, czy tylko obciazy mnie kara za
    > przekroczenie, bo placic nadal mozna.
    > Transakcje online powinny byc autoryzowane na biezaco, ale sa jeszcze

    Nawet online się zautoryzują... jak Cię bank lubi, placisz im na czas, to
    po prostu podniosą Ci limit. A jak jestes z nimi na pieńku to Ci wlepią
    karę ("opłatę").

  • 97. Data: 2017-09-20 14:38:16
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale u nas dziala tak samo jak u Ciebie :-)

    > I dokladnie tak to u nas dziala, wiec nie wiem co Iguan wyprawia :-)
    >
    > Kiedys dawno, to sobie PKOBP liczyl od klienta 1% prowizji od zakupow
    > KK, ale wtedy procenty byly ~30 rocznie, wiec oplata w miare
    > uzasadniona.

    > A tu juz roznie bywa - KK oferuja u nas banki, wiec konto mozna tez
    > tam miec.
    > Czesto jest promocja - konto i KK.

    > Chyba nawet bardziej - bo ten kredyt to sie czasem rozciaga do 50 dni,
    > jesli na poczatku okresu kupujesz.
    > A przy wyciagnieciu gotowki procenty leca od razu.

    Zgadza się.

  • 99. Data: 2017-09-20 14:51:45
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Pszemol,
    >No ale co to zmienia?

    Ano to, ze wbrew temu co pisales, uzycie karty kredytowej do platnosci niekoniecznie
    oznacza automatycznie wejscie w kredyt. Jesli wydasz to co nadplaciles to zadnego
    kredytu nie zaciagasz i odsetek od tego placil nie bedziesz. Cytat z tego co

  • 100. Data: 2017-09-20 16:44:39
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Iguan_007 <i...@g...com> wrote:
    > Pszemol,
    >
    > Ano to, ze wbrew temu co pisales, uzycie karty kredytowej do platnosci
    > niekoniecznie oznacza automatycznie wejscie w kredyt.

    Gdzie ja tak pisałem? To jakaś Twoja interpretacja tylko, i dodam że błedna
    :-)

> [...]
    > " bierzesz pożyczki w przypadku _każdej_ transacji jak w kredytowej. "

    Zakładałem używanie karty zgodnie z jej przeznaczeniem - ładowanie takiej
    karty kasą z góry jest niepotrzebne - masz gratisowy okres na spłatę
    kredytu.