eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaautonomiczny odkurzacz, wymiana akumulatora - dziwne zachowanie › autonomiczny odkurzacz, wymiana akumulatora - dziwne zachowanie
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: autonomiczny odkurzacz, wymiana akumulatora - dziwne zachowanie
    Date: Thu, 18 Jul 2019 21:34:43 +0200

    witam
    mam odkurzacz autonomiczny, taki który sam jeździ po mieszkaniu i sam
    wraca na stacje ładującą. stary LG hombot. Wraz z latami użytkowania
    jego kursy stawały się coraz krótsze, aż maksymalny czas odkurzania
    spadł do 5 minut. wyjąłem akumulator. 4 pryzmatyczne ogniwa litowo
    cośtam z balancerem. pomiędzy akumulatorem a odkurzaczem idą dwa
    cieniutkie kable... 0.35 kwadrat. z braku laku wstawiłem tam 4 sztuki
    stare 18650. działał.... 30 sekund. No... może któryś z tych
    akumulatorów jest juz prawie martwy. zrobiłem testy, wyselekcjonowałem
    podobne ogniwa. wytrzymywały ponad 6 godzin na prądzie 300ma lub
    kilkadziesiąt minut pracy bardzo mocnej latarki (nie wiem ile amper, ale
    po 15 minutach latarka była gorąca). tak więc ogniwa może nie mają
    zawrotnej pojemności, ale są dobre. Naładowałem, zamontowałem w
    odkurzaczu, (bez balancera na testy). Działał 20 minut i ogłosił ze
    szuka stacji ładujące. sukces prawda? No nie bardzo, bo natychmiast po
    wyłączeniu odkurzacza wyjąłem akumulatory i zmierzyłem napięcie - 4.08v.
    Wiem ze to najmniej dokładna metoda oszacowania poziomu naładowania, ale
    kaman- to dużo dużo za wcześnie na "szukanie bazy".
    Bez rozpruwania urządzenia ciężko mi będzie podłączyć jakiś miernik żeby
    zobaczyć jakie jest napięcie pod obciążeniem, może macie jakieś pomysły,
    co może być nie teges? Jakieś umyślne "postarzanie sprzętu" w
    oprogramowaniu urządzenia?

    ToMasz