  • 91. Data: 2012-08-25 14:06:55
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:

    > Nie wiem czy pamietasz jak to wprowadzili calkiem niedawno dla
    > ciezarowych,
    > i skonczylo sie wielkim lamentem ze panstwu zabraklo pieniedzy na nowe
    > autostrady.

    Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną
    ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
    A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.

    > Ten nowy odcinek A2 o ktorym mowisz - tam jest jakis koncesjonariusz w
    > ogole ?

    Nowy Tomyśl - Świecko?
    Tak, ten sam co na reszcie A2.

    > Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
    > zasadach

    Mylisz się.
    Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.

    > Bez nich w zasadzie by tych autostrad nie bylo :-)

    ?????
    Tych wybudowanych za prywatną kasę?

    Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?

    > Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na stala
    > kwote.

    Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
    Przecież to elementarna wiedza.
    To samo dotyczy podatków.

    > Nie mowie, winietke roczna za 200zl pewnie bym kupil.

    Ile kosztuje roczna w Austrii?

    > Oczywiscie teraz sie moge czasem zastanawiac - autostrada bedzie pol
    > godziny krocej, 20 minut strace na bramkach, nie oplaca mi sie.

    Dokładnie o to chodzi.

    > I nie
    > zobacza moich pieniedzy. Ale z winietkami wybiore autostrade, a oni i tak
    > nie zobacza moich pieniedzy (bo zakladam ze winiete i tak kupie na inne
    > trasy). Wiec gdzie tu zysk ?

    Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
    I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak słusznie
    kopnięto Pola.

    > Z tym ze na poczatku malo. Ja pewnie bym kupil, ale inni, nie majac
    > autostrady w poblizu, kupiliby miesieczna na urlop :-)

    I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.

  • 92. Data: 2012-08-25 14:56:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-25 11:53, J.F. pisze:

    > Ale ja przestalem.

    Spoko, przecież o to zasadniczo chodziło. Nagła zmiana tematu, by
    zaskoczyć przeciwnika :)

    > To co - maja zastapic bramki systemem elektronicznym ? Winietkowym ?

    System elektroniczny już powoli się pojawia, a winietki - cóż, były
    dla ciężarówek, miały być dla osobowych to był wrzask, teraz są bramki
    i tez nie pasuje.

    > Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(

    Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.

  • 93. Data: 2012-08-25 20:10:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:56:23 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.

    Im drozeje, tym wieksze wplywy. Wszelkie wady zrzuci sie na poprzednikow -
    to oni tak wymyslili. VATu przy tych biletach nie ma ?

    Kazda bramka to przynajmniej 6 etatow, wiec bezrobocie mniejsze. Placa ..
    ci bogaci, co ich stac. Jak beda narzekac, to im sie powie ze im sie w *
    poprzewracalo, za darmo by chcieli jezdzic, czy jak ?

    A jak korki odstrasza, to sie postawi FR na bocznych drogach, beda
    pieniadze i bedzie sie mozna pochwalic walka z piratami drogowymi :-)

    J.

  • 94. Data: 2012-08-25 20:49:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:06:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną
    > ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
    > A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.

    To ile proponujesz dla ciezarowki - 500 zl dziennie ?
    A i tak by chyba zabraklo, jakbysmy same prywatne autostrady mieli.

    Trzeba sobie jasno powiedziec - panstwo sciaga duzo z paliwa, i powinno z
    tego do autostrad doplacac. Oplaty autostradowe to tylko drobny dodatek.

    > Nowy Tomyśl - Świecko? Tak, ten sam co na reszcie A2.

    I od Poznania do Warszawy tez AW ma koncesje ?

    > Mylisz się. Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.

    koncesji tak, ale szczegolowa umowa podpisana chyba duzo pozniej ?
    I czy nie pod lekkim pistoletem, w sensie - zgodzicie sie na to co chcemy,
    to dostaniecie pozwolenie na budowe, a jak nie, to jeszcze dlugo bedziemy
    te autostrade skreslac z planow ?

    > ????? Tych wybudowanych za prywatną kasę?

    Te by byly. Z bramkami. I nie wiem czy bys sie doczekal jakiejs
    elektroniki, czy skonczyl z przednia szyba w tranceiverach :-)

    > Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?

    No ale widzisz ile ich sie udalo zbudowac, a na reszte pieniedzy zabraklo.

    > Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
    > Przecież to elementarna wiedza. To samo dotyczy podatków.

    Obawiam sie ze to taka wiedza z hasel wyborczych, a rzeczywistosc jest
    bardziej skomplikowana.

    > Ile kosztuje roczna w Austrii?

    77.80. Euro

    To oczywiscie dla nich drobna kwota.

    > Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
    > I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak słusznie
    > kopnięto Pola.

    Oczywiscie wiesz ze w twojej ulubionej Austrii zadnych winiet na inne drogi
    nie ma, ale podatek od pojazdow jest, i trzeba 320 euro rocznie zaplacic ?

    > I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.

    Ale raz w roku na urlop to mozna i zaplacic na bramkach i poczekac na
    bramkach :-)
    Byle nie 40 minut co 50 km :-)

    J.

  • 95. Data: 2012-08-25 21:12:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-25 20:10, J.F. pisze:

    > Im drozeje, tym wieksze wplywy.

    Jakoś tak niekoniecznie, np. ciężarówki z autostrad pouciekały
    i wiele osób autostrady omija z racji opłat. Brak mi danych by
    choć spróbować ocenić gdzie jest jakieś optimum.

    > Wszelkie wady zrzuci sie na poprzednikow -
    > to oni tak wymyslili. VATu przy tych biletach nie ma ?

    Nie da się ciągle zrzucać na poprzedników, podobnie na jak na EU.
    Ludzie coraz bardziej patrzą na ręce i na ich pieniądze.

    > Kazda bramka to przynajmniej 6 etatow, wiec bezrobocie mniejsze.

    Mniejsze? To ile byś chciał tych bramek stawiać, by miało to jakieś
    znaczenie?

    > Placa ..
    > ci bogaci, co ich stac. Jak beda narzekac, to im sie powie ze im sie w *
    > poprzewracalo, za darmo by chcieli jezdzic, czy jak ?

    Zdaje się, że chodziło nie tylko o płacenie przez bogatych i sam
    pewnie dobrze wiesz, że nie w tym problem.

    > A jak korki odstrasza, to sie postawi FR na bocznych drogach, beda
    > pieniadze i bedzie sie mozna pochwalic walka z piratami drogowymi :-)

    Musieliby tych FR postawić z 10000-20000 i to przez ITD - straszników
    się nie liczą. To się nie uda.

  • 96. Data: 2012-08-25 22:06:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > To ile proponujesz dla ciezarowki - 500 zl dziennie ?

    Nie proponuję wcale winietek dla ciężarówek.

    > I od Poznania do Warszawy tez AW ma koncesje ?

    Do Konina, dalej już państwowa i płatna wg innych zasad.

    > koncesji tak, ale szczegolowa umowa podpisana chyba duzo pozniej ?

    Zgadza się, pisiory mało co w ogóle nie upierdzieliły tego tematu.

    > No ale widzisz ile ich sie udalo zbudowac, a na reszte pieniedzy zabraklo.

    Jaką znowu resztę?
    Bo to co się opóźniło, to nie z braku kasy, tylko dupowatych wykonawców.

    > Obawiam sie ze to taka wiedza z hasel wyborczych, a rzeczywistosc jest
    > bardziej skomplikowana.

    Tak twierdzą ci, co to lubią wysokie podatki, wysokie koszty i kupę
    darmozjadów do pilnowania tych co mają płacić.

    > Oczywiscie wiesz ze w twojej ulubionej Austrii zadnych winiet na inne
    > drogi
    > nie ma, ale podatek od pojazdow jest, i trzeba 320 euro rocznie zaplacic ?

    Obstawiam, że ten w Polsce wrzucony w paliwo płacę w dużo wyższej kwocie.

    > Ale raz w roku na urlop to mozna i zaplacic na bramkach i poczekac na
    > bramkach :-)

    Po jakiego?
    Żeby więcej spalić i dłużej (z powodu postojów na bramkach jechać), a do
    tego płacić za tą przyjemność?
    Potrójny bezsens.

  • 97. Data: 2012-08-26 12:45:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 22:06:06 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > Nie proponuję wcale winietek dla ciężarówek.

    Czyli co - bramki ? Z kolejkami ? :-)

    > Zgadza się, pisiory mało co w ogóle nie upierdzieliły tego tematu.

    W kazdym badz razie - ze "starymi" tak sie nie da.
    No i nie bardzo wiem czy z nowymi by sie dalo, skoro w koncesji jest
    zapisane "prawo pobierania oplat". No, jesli panstwo chce i hurtem placi,
    to koncesjonariusz bedzie zadowolony i tez chce, wiec prawo nie bedzie
    przeszkadzac :-)
    ... pod warunkiem ze panstwo chce zaplacic satysfakcjonujaca kwote.

    A tak swoja droga
    Tarnawa-Torzym 12km 3zl
    Torzym Trzciel 56km 11zl
    Trzciel-NT 16km 3zl
    NT - Buk 32km 9zl
    Buk Goluski 12km 3zl
    razem 129km 31zl

    Jest tu gdzies ta nowa, lepsza cena ustalona przez panstwo ?
    No i to ciagle jest 24gr/km, a nie 10 ..

    Jak to tam do tej pory bylo - pamietam ze trzy odcinki byly i bramki chyba
    w poprzek ?

    > Jaką znowu resztę?
    > Bo to co się opóźniło, to nie z braku kasy, tylko dupowatych wykonawców.

    Ale ile ich panstwo zrobilo w ostatnich latach? Zgorzelec-Legnica, AOW, ile
    A1/S1 to nie wiem - odliczajac te GTC, Konin-Warszawa, kawalek S3 zalicze.
    No i S-8 w przebudowie.
    A gdzie Wroclaw-Poznan ? Gdzie Wroclaw-Piotrkow ? A Poznan Koszalin,
    Gdansk, Szczecin ? sporo gotowki zabraklo, mimo ze prywatni pomogli.

    Oczywiscie to wszystko wzgledne - zabraklo, bo trzeba bylo na emerytow,
    lekarzy, gornikow ... a nie, gornikom chyba dawno nic nie "dali".

    > Tak twierdzą ci, co to lubią wysokie podatki, wysokie koszty i kupę
    > darmozjadów do pilnowania tych co mają płacić.

    To nadal sa hasla wyborcze. Musisz przedstawic "elastycznosc cenowa",
    wynikla z badan dla konkretnego przypadku.

    > Obstawiam, że ten w Polsce wrzucony w paliwo płacę w dużo wyższej kwocie.

    A w Austrii to paliwo tansze niz u nas ?

    > Po jakiego?
    > Żeby więcej spalić i dłużej (z powodu postojów na bramkach jechać), a do
    > tego płacić za tą przyjemność? Potrójny bezsens.

    niby bezsens, ale na urlop jedziesz, zrelaksuj sie :-)
    Jeden pojedzie 700km i wroci i bedzie sie cieszyl ze tanie winietki, drugi
    bedzie chcial 100km i bedzie narzekal ze drogie.

    A przeciez mozna te oplaty wliczyc w paliwo, albo w podatek drogowy :-)

    J.

  • 98. Data: 2012-08-26 17:00:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    e.net...

    > Czyli co - bramki ?

    Pomyśl.
    A jak teraz płacą ciężarówki na państwowych autostradach i krajówkach?

    > W kazdym badz razie - ze "starymi" tak sie nie da.

    Wszystko się da, tylko trzeba chcieć.

    > Jest tu gdzies ta nowa, lepsza cena ustalona przez panstwo ?

    Policz na starym fragmencie A2, to będziesz widział.

    > No i to ciagle jest 24gr/km, a nie 10 ..

    Bo to było ustalone przed obniżką sprzed 3 miesięcy.

    > Jak to tam do tej pory bylo - pamietam ze trzy odcinki byly i bramki chyba
    > w poprzek ?

    Dokładnie.
    Teraz tak zostało tylko na odcinku Poznań - Konin.

    > Ale ile ich panstwo zrobilo w ostatnich latach?

    Mówiliśmy o tym ile się spóźniło.

> [...]
    > A gdzie Wroclaw-Poznan ? Gdzie Wroclaw-Piotrkow ? A Poznan Koszalin,
    > Gdansk, Szczecin ? sporo gotowki zabraklo, mimo ze prywatni pomogli.

    Ale to już ekspresówki, wiadomo było, że to marzenie ściętej głowy na lata
    całe.

    > To nadal sa hasla wyborcze.

    Nie - to co głosisz to hasła wyborcze, tyle że komunistów.

    > A w Austrii to paliwo tansze niz u nas ?

    Nie bardzo, ale podatku drogowego chyba nie wrzucali.

    > niby bezsens, ale na urlop jedziesz, zrelaksuj sie :-)

    40 minut przed bramką (albo sama perspektywa) to relaks jak jasna cholera.

  • 99. Data: 2012-08-26 21:28:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 21:12:02 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Jakoś tak niekoniecznie, np. ciężarówki z autostrad pouciekały

    uciekna i wpadna pod viatoll, panstwo sie ucieszy, bo pieniazki nadal plyna
    i to bezposrednio :-)

    > i wiele osób autostrady omija z racji opłat. Brak mi danych by
    > choć spróbować ocenić gdzie jest jakieś optimum.

    przypominam ze zaczelismy od korkow na bramkach - nadal chetnych do jazdy
    jest duzo. A ciezarowki jezdzily autostradami jeszcze w czasach
    przedunijnych.

    > Nie da się ciągle zrzucać na poprzedników, podobnie na jak na EU.
    > Ludzie coraz bardziej patrzą na ręce i na ich pieniądze.

    No ale co z tego patrzenia ? Tak musielismy, bo poprzednicy nas tak
    wmanewrowali. I to nawet prawda :-)

    > Mniejsze? To ile byś chciał tych bramek stawiać, by miało to jakieś
    > znaczenie?

    Ale to na kazdy szlaban. Jak jest ich 8 to juz etatow sie usklada, w
    mniejszej gminie moze byc ilosc znaczaca.

    > Musieliby tych FR postawić z 10000-20000 i to przez ITD - straszników
    > się nie liczą. To się nie uda.

    Strasznikowe tez sie licza, bo mozna dotacje do gmin zmniejszyc.
    No i nawracaja kierowcow na autostrady rownie skutecznie jak ITD :-)

    J.

  • 100. Data: 2012-08-26 21:46:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-26 21:28, J.F. pisze:

    > uciekna i wpadna pod viatoll, panstwo sie ucieszy, bo pieniazki nadal plyna
    > i to bezposrednio :-)

    Najpierw pod ten viatoll wpaść muszą. Coś kiepską z realizacją.

    > przypominam ze zaczelismy od korkow na bramkach - nadal chetnych do jazdy
    > jest duzo.

    Nie wiem co to jest "dużo". Gdzieś tam są kolejki, gdzie indziej pustki.

    > A ciezarowki jezdzily autostradami jeszcze w czasach
    > przedunijnych.

    Ciężarówki jeździły, miały winiety roczne, państwo płaciło za jazdę
    autostradami prywatnymi. Te winiety zlikwidowano - nie wiedziałeś?