  • 151. Data: 2012-10-21 21:42:23
    Temat: Re: badania techniczne za tanie
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-10-21 08:36, qnick pisze:

    > Wystarczy odpowiednie wynagrodzenie (podobnie jak u Inspektorów ITD) i
    > skończy się branie "na lewo" bo każdy będzie się bał stracić dobrą
    > posadę,

    No, to musieliby zarabiać z 20000 miesięcznie. A i tak by brali, bo czyż
    nie lepiej zarabiać 25000?

    > a Ci którzy się pomimo tego nie szanują prędzej czy później
    > zostaliby wychwyceni i pozbawieni uprawnień,

    No to jeśli jednak skrupulatna kontrola, to po co ta rozrzutność?

    > do tego rotacja diagnostów
    > na stacjach ( tydzień pracujesz na jednej potem idziesz na drugą itd.)
    > Po prostu jesteś pracownikiem podlegającym pod wydział komunikacji i
    > naczelnik robi grafik i tydzień pracujesz tu a drugi tydzień tam
    > jeździsz oczywiście w obrębie działania swojego wydziału komunikacji.

    O - to znów mi przypomina ośrodki egzaminowania. Albo PZPN, sędziów i
    obserwatorów. Ludzie się znają, mają do siebie telefony, są sposoby.
    Taki prymitywny sposób nie zadziała.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 152. Data: 2012-10-21 22:06:36
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-21 21:42, LEPEK pisze:

    > No, to musieliby zarabiać z 20000 miesięcznie. A i tak by brali, bo czyż
    > nie lepiej zarabiać 25000?

    Nie przesadzaj. A jak ktoś ma skłonności to i 100 000 go nie zadowoli
    niestety

    > O - to znów mi przypomina ośrodki egzaminowania. Albo PZPN, sędziów i
    > obserwatorów. Ludzie się znają, mają do siebie telefony, są sposoby.
    > Taki prymitywny sposób nie zadziała.
    >
    > Pozdr,

    No najlepiej krytykować to takie polskie. W takim razie podaj Twoje
    rozwiązanie tego problemu, ja sobie ponarzekam.
    Pozdr

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 153. Data: 2012-10-21 22:29:25
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "qnick" <a...@p...eu.pl> napisał w wiadomości

    > Kontrole są coraz rzetelniejsze, nawet z przedstawicielami TDT, ale
    > wszystkie te kontrole niestety muszą być zapowiadane nie ma kontroli
    > niezapowiadanych ani podstawiania trefnych pojazdów, co najwyżej Policja
    > może kontrolować pojazdy wyjeżdżające ze stacji pod kontem jakości
    > przeprowadzania badań i na tej podstawie zgłaszać sprawę staroście w
    > przypadku wykrycia nieprawidłowości. Ale to teoria w praktyce nikt tak nie
    > robi a może powinien ale nikomu się nie chce.

    To wyjaśnij mi po co wymyślasz jakieś rotacje pracowników, upaństwowienie
    systemu SKP, podwyższanie pensji skoro kontrola nie działa na podstawowym
    poziomie?
    Dopóki kontrole systemu nie będą rzetelne, to ten system nie będzie
    prawidłowo działał.

    Tu jest miejsce na działalność ITD, a nie przy fotoradarach.

    > To wyślij sobie zestaw ciągnik samochodowy + naczepa z Krosna do Szczecina
    > bo tam masz leasing w celu wykonania badania i jakie to koszta będą,
    > zwłaszcza jak nie robi żadnych tras w tamtym kierunku.

    Widzę, że taktycznie pominąłeś zdanie, w którym podałem propozycję, która by
    taki problem wyeliminowała.

    > Zarobki są różne moim zdaniem nie są złe ale zawsze mogą być lepsze :).

    A więc jednak nie ma takiej tragedii jak sugerowałeś.

    > Co do łapówek to tak zgoda że niezależnie od zarobków zawsze znajdzie się
    > gość który będzie "brał" ale znajdzie się też taki który pomimo małych
    > zarobków w życiu nie "weźmie" bo po prostu ma zasady

    Po co sypiesz truizmami? Zamiast tego mógłbyś uzasadnić, dlaczego pensja w
    wysokości średniej krajowej wyeliminuje łapownictwo.

    > To że są diagności którzy całe lata się ślizgają robią badania bez
    > pojazdu, nie widzą takich usterek przy których od razu trzeba zatrzymać
    > dowód rejestracyjny i im się udaje. Ale z drugiej strony są takie sytuacje
    > w których za zwykłą pomyłkę przy wystawianiu zaświadczenia bądź
    > jakąkolwiek rzecz którą zapomnisz sprawdzić podczas kontroli starosty
    > możesz stracić uprawnienia.

    Możesz podać takie przykłady? Bo na razie to tak się trochę plączesz. Raz
    diagności słabo zarabiają, potem jednak stwierdzasz, że nie jest tak źle.
    Piszesz, że jest wiele spraw odebrania uprawnień, potem się okazuje, że
    kontrole są zapowiadane i nawet policji nie chce się zgłaszać
    nieprawidłowości.

    > Jest więcej niż kilka przypadków rocznie, konkretnej liczby Ci nie
    > przytoczę bo jej nie znam, ale sądzę że jest to kilkaset spraw rocznie
    > które są rozpatrywane a ile z nich kończy się wyrokiem nie wiem, ale wyrok
    > to jest wyrok jest jeszcze odebranie uprawnień przez starostę i to odbywa
    > się w drodze decyzji administracyjnej (można się odwołać do SKO a potem do
    > sądu). I na to wychodzi że za to samo przewinienie zostajesz ukarany dwa
    > razy (wyrok z sądu + odebranie uprawnień obligatoryjnie)

    Nie, to nie jest podwójna kara. Jedno jest konsekwencją drugiego.

    > Już teraz niektórzy dojeżdżają dość daleko więc mogłoby się okazać że mają
    > bliżej przy takim rozwiązaniu.

    Przestań już wymyślać bzdury... Chcesz go ganiać po całym powiecie, co
    miesiąc ma pracować w innym miejscu. Na pewno większość Twoich kolegów by
    się z tego pomysłu ucieszyła.

    > Nie zabronię i nie mam takiego zamiaru. Polak jak będzie chciał
    > zakombinować to żaden przepis mu tego nie zabroni.

    To po co chcesz utrudniać życie uczciwym diagnostom. Przecież jest ich
    większość. Prawda?

    > Tak właśnie jest, właściciel nie ponosi w zasadzie żadnej
    > odpowiedzialności. W razie wtopy on zawsze się wyprze. Konsekwencją jaką
    > może ponieść jest zamknięcie stacji bo nie ma diagnostów i albo zatrudnia
    > nowych albo zmienia się nazwa firmy zgłasza się otwarcie stacji pod nową
    > nazwą, zatrudnia nowych diagnostów i karawana jedzie dalej.

    No i powoli dochodzimy do sedna problemu. Jeżeli jest tak jak piszesz, to
    żadne pomysły nie odniosą skutku, dopóki to właściciel nie zacznie ponosić
    odpowiedzialności za to co się dzieje na stacji. Jakby takiemu delikwentowi
    groziła utrata koncesji, to zacząłby bardziej przejmować się stanem
    samochodów przewijających się przez jego stację. A jakby się nie przejmował,
    to wypadałby z rynku i te rzetelne zyskiwałyby klientów. Naturalna selekcja.

    Cennik stoi w miejscu od 8 lat
    > zmienił się zakres i sposób badań gdzie za niektóre badania pobiera się
    > mniejszą opłatę niż kiedyś np. badanie po kolizji kiedyś kosztowało 192 zł
    > a od jakiś 3 lat kosztuje 94 zł, badanie po sprowadzeniu z zagranicy
    > kosztowało 169 zł teraz 98 zł, a nawet zwykła zmiana VAT'u z 22 na 23 %
    > spowodowała że kwota netto za badanie uległa zmniejszeniu a nasz cennik
    > jest opracowany w kwotach brutto stąd głosy żeby zmienić cennik. Z drugiej
    > strony są stacje które w walce o klienta potrafią dawać do badania
    > "gratisy" wielkości kilku czy kilkunastu złotych a nawet i więcej.

    No to czegoś nie rozumiem. Cennik stoi w miejscu, niektóre opłaty spadły, a
    jest jeszcza kasa na bonusy? To by znaczyło, że 8 lat temu stawki były
    zdecydowanie zawyżone, a i dzisiaj dostają wystarczającą kwotę.

    > Nic mi się nie marzy mogę pracować dalej tak jak jest nie mam się czego
    > obawiać, odpowiedzialności się też nie boję, przeraża mnie tylko to że za
    > każdą pierdołę od razu jestem do odstrzału przy odrobinie złej woli
    > urzędników której czasem nie brakuje.

    No to się nie boisz, czy jesteś przerażony? Bo się pogubiłem...

  • 154. Data: 2012-10-21 22:34:09
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > No najlepiej krytykować to takie polskie. W takim razie podaj Twoje
    > rozwiązanie tego problemu, ja sobie ponarzekam.

    Ja podałem. Ponarzekaj.
    Tu nie ma wymyślać. Tylko kontrole i wysokie ryzyko wpadki, wraz z wysokimi
    karami wyeliminuje problem. Wszystko inne to półśrodki i protezy.

  • 155. Data: 2012-10-22 11:33:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-10-21 22:06, qnick pisze:

    > Nie przesadzaj. A jak ktoś ma skłonności to i 100 000 go nie zadowoli
    > niestety

    Więc motywacja finansowa w tą stronę nie działa po prostu i tyle.

    > No najlepiej krytykować to takie polskie. W takim razie podaj Twoje
    > rozwiązanie tego problemu, ja sobie ponarzekam.

    Kontrole państwa, właściwego urzędu i bezwzględne karanie. Np. kontrole
    samochodów wyjeżdżających z SKP. Dałoby to efekt podobny, jak akcja
    ważenia zestawów z kontenerami w portach pewnego dnia - otóż jakiś czas
    temu jednego dnia ITD postanowiła kontrolować wszystkie samochody
    wyjeżdżające z pudłami z terminali. Na estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni
    ciężarówki chciały zawracać i zrobił się potężny korek zestawów na
    terminalach - nikt nie chciał podejmować pudeł, bo 90% była
    przeładowana. Kontrola była z zaskoczenia i totalna. Od tego czasu
    spedytorzy i przewoźnicy nie przyjmują prawie (wiadomo - czasem ktoś się
    wyłamie) przeładowanych kontenerów do obsługi, bo ryzyko i koszty
    ewentualnego opóźnienia w dostawie przewyższają ewentualne zyski.

    Pozdr,

  • 156. Data: 2012-10-22 12:42:58
    Od: l...@g...com

    Praca dodatkowa dla każdego. 15 zł / h. Wprowadzanie danych na stronach www,
    wypełnianie ankiet internetowych. 3-5 godzin dziennie. Krótkie CV proszę kierować pod
    adres mailowy: a...@w...pl

  • 157. Data: 2012-10-22 18:53:07
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-21 22:29, Iksiński pisze:

> [...]
    > prawidłowo działał.
    >
    > Tu jest miejsce na działalność ITD, a nie przy fotoradarach.

    Nie zrozumiemy się. Zrób uprawnienia popracuj w tym zawodzie i zobaczysz
    w czym jest problem i jak go rozwiązać. ITD póki co nie ma nic do badań
    technicznych wykonywanych na SKP.

    > Widzę, że taktycznie pominąłeś zdanie, w którym podałem propozycję,
    > która by taki problem wyeliminowała.

    Nie taktycznie, ja tak zrozumiałem Twoją wypowiedź i uważam rejonizację
    za bezsensowną.

    > A więc jednak nie ma takiej tragedii jak sugerowałeś.

    Różnie z tym bywa ja nie narzekam niektórzy mają gorzej niż ja wszystko
    zależy od tego co sobie wywalczysz.

    > Po co sypiesz truizmami? Zamiast tego mógłbyś uzasadnić, dlaczego pensja
    > w wysokości średniej krajowej wyeliminuje łapownictwo.

    Bo może zacznie co niektórym zależeć na tym żeby nie wylecieć z tego
    zawodu.

> [...]
    > Piszesz, że jest wiele spraw odebrania uprawnień, potem się okazuje, że
    > kontrole są zapowiadane i nawet policji nie chce się zgłaszać

    http://www.sdsforum.pl/viewforum.php?f=8&sid=d71e1ee
    2fa702b32a1d051552df7a338

    Tam jest część spraw i wyroków poczytaj zobaczysz. Kontrole są
    zapowiadane bo tak stanowi prawo.

    > Nie, to nie jest podwójna kara. Jedno jest konsekwencją drugiego.

    Wyrok sądu jedna kara, odebranie uprawnień druga kara czy to tak
    ciężko zrozumieć, pokaż mi inny zawód który jest karany w taki sam sposób

    > Przestań już wymyślać bzdury... Chcesz go ganiać po całym powiecie, co
    > miesiąc ma pracować w innym miejscu. Na pewno większość Twoich kolegów
    > by się z tego pomysłu ucieszyła.

    No pewnie nieraz byłoby to bliżej niż obecne dojazdy, co miesiąc to
    zdecydowanie za długo tydzień wystarczy.

    > To po co chcesz utrudniać życie uczciwym diagnostom. Przecież jest ich
    > większość. Prawda?
    W jaki sposób utrudniać?

> [...]
    > się stanem samochodów przewijających się przez jego stację. A jakby się
    > nie przejmował, to wypadałby z rynku i te rzetelne zyskiwałyby klientów.

    Na chwilę obecną im nie zależy bo dla nich liczy się przerób, bardzo
    wysokie kary może przyczyniłyby się do zmiany tego stanu.

    > No to czegoś nie rozumiem. Cennik stoi w miejscu, niektóre opłaty
    > spadły, a jest jeszcza kasa na bonusy? To by znaczyło, że 8 lat temu
    > stawki były zdecydowanie zawyżone, a i dzisiaj dostają wystarczającą kwotę.

    No i to jest ciekawe zjawisko. Wszyscy piszczą są za niskie opłaty ale
    na "gratisy" dla klientów kasa jest. U mnie gratis to możesz dostać
    powietrze do kół przed badaniem.

    > No to się nie boisz, czy jesteś przerażony? Bo się pogubiłem...

    Pracować się nie boje a przerażony jestem tym jak szybko można się z tą
    robotą pożegnać i jeszcze zawiasy zarobić w sądzie.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 158. Data: 2012-10-22 22:28:49
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Nie zrozumiemy się. Zrób uprawnienia popracuj w tym zawodzie i zobaczysz w
    > czym jest problem i jak go rozwiązać.

    Jasne. Tylko Ty masz uprawnienia na głoszenie prawdy objawionej.

    ITD póki co nie ma nic do badań
    > technicznych wykonywanych na SKP.

    Bo ponieważ? Przeczytaj sobie to: http://www.gitd.gov.pl//content/misja
    ITD nie musi wchodzić na stację. Wystarczy, że będzie wyrywkowo sprawdzała,
    co przejechało przez stację i na tej podstawie sporządzić ewentualne wnioski
    o ukaranie, czy przekazać temat policji. Skoro dostali uprawnienia do
    trzepania wszystkich pojazdów, to niech z nich racjonalnie korzystają.
    Kwestia chęci.

    > Nie taktycznie, ja tak zrozumiałem Twoją wypowiedź i uważam rejonizację za
    > bezsensowną.

    Oczywiście, bo znacznie bardziej sensowne jest wysyłanie diagnosty co
    tydzień w inne miejsce.

    > Różnie z tym bywa ja nie narzekam niektórzy mają gorzej niż ja wszystko
    > zależy od tego co sobie wywalczysz.

    I wracamy do sedna problemu. Ustalanie pensji na wydumanym poziomie, żeby
    ograniczyć korupcję nie ma żadnego sensu, bo każdy ma inne potrzeby.
    Tylko groźba kary i jej nieuchronność (oprócz wrodzonej uczciwości) może
    powstrzymywać chętnych do brania w łapę.

    > Bo może zacznie co niektórym zależeć na tym żeby nie wylecieć z tego
    > zawodu.

    A teraz nie zależy? Skoro wystarał się o uprawnienia, to albo praca jest
    sensowna, albo nie ma innej alternatywy. W obu przypadkach powinno mu
    zależeć na jej utrzymaniu.

    > http://www.sdsforum.pl/viewforum.php?f=8&sid=d71e1ee
    2fa702b32a1d051552df7a338

    > Tam jest część spraw i wyroków poczytaj zobaczysz. Kontrole są zapowiadane
    > bo tak stanowi prawo.

    Nie wiem na ile te listy spraw są szczegółowe, ale tak jak już zauważyłem
    wcześniej, to nie ma ich dużo.
    W 2011 - 18, 2010 - 17, 2009 - 14.

    Wyczytałem, że w Polsce jest ok. 3500 stacji. Wychodzi na to, że w ok. pół
    procencie stacji znaleźli łapówkarza.
    To ma być "wiele"?

    > Wyrok sądu jedna kara, odebranie uprawnień druga kara czy to tak ciężko
    > zrozumieć, pokaż mi inny zawód który jest karany w taki sam sposób

    Podobna sytuacja jest w każdym zawodzie, w którym wymagana jest
    niekaralność.
    Orzekanie zakazu wykonywania zawodu, oprócz innych kar orzekanych przez
    sądy, też nie jest niespotykanym fenomenem.

    > No pewnie nieraz byłoby to bliżej niż obecne dojazdy, co miesiąc to
    > zdecydowanie za długo tydzień wystarczy.

    A nie lepiej codziennie?

    > W jaki sposób utrudniać?

    Wysyłaniem co tydzień do pracy w innym mieście. Albo "tylko" w jednym
    mieście do innej dzielnicy. Naprawdę nie ogarniasz, że dla wielu ludzi taki
    tryb pracy może być bardzo uciążliwy?

    > Na chwilę obecną im nie zależy bo dla nich liczy się przerób, bardzo
    > wysokie kary może przyczyniłyby się do zmiany tego stanu.

    Może? Masz jakiekolwiek wątpliwości?

    > Pracować się nie boje a przerażony jestem tym jak szybko można się z tą
    > robotą pożegnać i jeszcze zawiasy zarobić w sądzie.

    Myślę, że jeśli nie będziesz kombinował, to nie masz się czego obawiać.
    Zanim wyłapią łapowników, zdążysz się zestarzeć...

  • 159. Data: 2012-10-23 10:19:49
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-18 21:04, t? pisze:

    > Podnośnik kolumnowy? Młotek? Latarka? Z niczego innego zwykle nie korzystają, bo
    im się nie chce.

    Czyli tak sobie po prostu bredzisz bez związku z kontekstem. Trzeba było tak od razu.

  • 160. Data: 2012-10-23 12:27:23
    Od: tÎż

    Jakub Witkowski wrote:

    > Czyli tak sobie po prostu bredzisz bez związku z kontekstem. Trzeba było
    > tak od razu.

    Dobrze się czujesz?

    --
    ss??q s? ??u??ou??