  • 71. Data: 2010-10-04 21:34:54
    Temat: Re: bledna decyzja = SM / laweta
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 4 Oct 2010 21:08:15 +0200, radxcell <s...@o...pl>
    wrote:

    > I głęboko wierzę, że nikt nie da, a takie przypadki jak Ty pytają jedynie ze
    > złośliwości, a nie z rzeczywistego braku gotowej odpowiedzi.

    Podatku nie tykam, skupię się tylko na ZUS-ie.

    Weźmy rodzinę 2+2, rodzice zarabiają po 3k netto. Wychodzi 1500
    na głowę. Likwidujemy ZUS, wpada im dodatkowo po około 1300 na
    głowę (pod warunkiem że to, co teraz płaci pracodawca, pójdzie
    do ich kieszeni) i mamy 8600 na, zakładając że żyją wszyscy
    dziadkowie i nie ma żadnych niezameżnych ciotek/wujków, osiem
    osób. Robi się nieco ponad 1k na głowę, a z tego trzeba oblecieć
    wydatki bieżące, spłacać ewentualne kredyty i jeszcze odłożyć na
    swoją przyszłość.

    Z powyższego nie wynika, że obecny system emerytalny jest dobry.
    Ale daleki jestem od twierdzenia, że Twoja recepta jest
    najlepsza zaraz po krojonym chlebie.

    > Moje dodatkowe koszty z wzięcia na utrzymanie bliskich będą niższe niż dodatkowe
    > +10% podatku dochodowego, jakie nam pewnie będą niedługo próbowali zafundować.

    No cóż, widzę że albo Twoi rodzicie gotowi są przyjąć
    kieszonkowe, albo Twoje zarobki znacznie (przez bardzo duże Z)
    przekraczają średnią krajową.

    r.
    _____________

  • 72. Data: 2010-10-04 21:44:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Usługa została zrealizowana,

    Jaka usługa?

    > zgłoszenie jest, mandat jest itd.

    Jest mandat za złe parkowanie i został zapłacony.

    > Jeżeli
    > biedny 'poszkodowany' bardzo chce obniżenia tej opłaty, to niech przed
    > sądem udowadnia, że laweciarza nie do końca 'zapiął' samochód, że nawet
    > go niby nie przesunął.

    Dobrze się czujesz? Kierowca ma udowadniać, że nie jest wielbłądem? Niby
    w jaki sposób?

    --
    ignorance is bliss

  • 73. Data: 2010-10-04 21:59:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Bernat

    > Zapominasz, że piesi są również uczestnikami ruchu drogowego!
    > Zostawienie na chodniku mniej niż 1,5 jest właśnie szkolnym przykładem
    > utrudniania ruchu PIESZYCH!

    Nie wydaje mi się, szczególnie jeśli jest to nieuczęszczany chodnik na
    peryferiach.

    --
    ignorance is bliss

  • 74. Data: 2010-10-04 22:03:59
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia 04 Oct 2010 19:59:19 GMT, to napisał(a):

    > Nie wydaje mi się, szczególnie jeśli jest to nieuczęszczany chodnik na
    > peryferiach.

    Zdefiniuj "nieuczęszczany".

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 75. Data: 2010-10-04 22:24:12
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 4-10-2010 20:22, Robert Rędziak pisze:

    > Radku, czy w swojej kalkulacji uwzględniłeś też emerytury Twoich
    > rodziców, oby żyli wiecznie w zdrowiu i dostatku, oraz, jeśli
    > wciąż żyją (a jeśli tak, to oby żyli wiecznie i w dostatku),
    > Twoich dziadków?
    Te emerytury powinno płacić państwo, ze środków pochodzących z prywatyzacji.
    Gruba kreska, ZUS do rozwiązania, młodzi idą na swoje - chcesz to
    odkładasz, nie chcesz nie odkładasz. Pracujesz, jesteś dorosły,
    świadomie podejmujesz decyzje.
    Utrzymywanie tego stanu jaki mamy teraz i tak skończy się wielką klapą
    finansów publicznych, bo jak wiadomo z TV społeczeństwo się starzeje, a
    ktoś emerytury płacić musi.

    > Czy też zamierzasz nie dotrzymać umowy [1], którą kiedyś zawarł
    > z nimi ZUS i niech żyją sobie z tego, co uzbierali?

    SB-kom zabrali i nikt nie robi z tego problemu. Różnym zabrali - zarówno
    tym co łamali palce, jak i paszportowom, kadrowcom, archiwistom,
    technikom, sekretarkom, BOR-owcom oraz obrońcom granic...
    TK napisał w uzasadnieniu, że jak państwo dało państwo może zabrać.

    > [1] -- umowy pokoleń, wedle której oni mieli wpłacać środki na
    > uposażenie ich dziadków i rodziców, a w zamian za to mieli
    > takowe uposażenie otrzymać ze składek swych dzieci i wnuków.

    Ależ to jest chore, socjalistyczne podejście.

    M.

  • 76. Data: 2010-10-04 22:29:09
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 04 Oct 2010 22:24:12 +0200, MariuszM <u...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Ależ to jest chore, socjalistyczne podejście.

    Socjalistyczny to może najwyżej być przymus. Zanim pojawiły się
    systemy emerytalne, tak to właśnie działało, tylko że w obrębie
    rodziny (za wyjątkiem tych przypadków, gdzie babcia/dziadek byli
    wysyłani do lasu).

    r.
    _____________

  • 77. Data: 2010-10-04 22:55:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-04 22:29, Robert Rędziak pisze:

    > Socjalistyczny to może najwyżej być przymus.

    I to też w dość 'dowolnej' interpretacji.

    > Zanim pojawiły się
    > systemy emerytalne, tak to właśnie działało, tylko że w obrębie
    > rodziny (za wyjątkiem tych przypadków, gdzie babcia/dziadek byli
    > wysyłani do lasu).

    I tak to nadal działa (lepiej lub gorzej). Najgorsze w tym wszystkim
    jest to, że młodzi ludzie często nie mają świadomości w tej materii.
    Nie wiem - czy te umysły wypaczyła nagła 'wolność' po przemianie
    systemowej? Gorzej, że wielu z ich rodziców również uwierzyło w jakieś
    chore teorie, których podstawą była nienawiść do starego systemu, a
    nie racjonalność w zakresie ekonomicznym i społecznym. W czambuł
    niszczono wszystko co w dowolny sposób można było uznać za coś
    wspólnego ze starym system. Teraz zbieramy tego owoce - opieka
    społeczna, służba zdrowia itd. - zamiast zrobić z tym porządek, to
    próbuje się to niszczyć. Gorzej, że ja nie widzę pomysłu na sensowne
    działania, choć nie powiem, postęp jest. W krajach, które są tutaj
    za wzór przedstawiane, podatki, emerytury, opieka medyczna itd.
    poziom opieki socjalnej jest dość wysoki.

  • 78. Data: 2010-10-04 22:57:06
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 4-10-2010 21:34, Robert Rędziak pisze:

> [...]
    > osób. Robi się nieco ponad 1k na głowę, a z tego trzeba oblecieć
    > wydatki bieżące, spłacać ewentualne kredyty i jeszcze odłożyć na

    Błąd.
    Zakładasz, że oni całe życie nie pracowali, nie mają oszczędności,
    nieruchomości i są na naszym wyłącznym utrzymaniu.
    Nie wiem też dlaczego sugerujesz, żebyśmy utrzymywali wujków/ciocie -
    oni też mają dzieci, a jak ich nie mają to pewnie mają w zamian duże
    oszczędności (bo nie wydawali).

    > Z powyższego nie wynika, że obecny system emerytalny jest dobry.
    Nigdy nie odbierzesz z systemu tyle, ile do niego wpłacisz.
    Chyba, że będziesz żył 120 lat (czego Ci życzę).

    M.

  • 79. Data: 2010-10-04 23:03:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-04 22:57, MariuszM pisze:

    > Błąd.

    Tak, Twój.

    > Zakładasz, że oni całe życie nie pracowali, nie mają oszczędności,
    > nieruchomości i są na naszym wyłącznym utrzymaniu.

    Eee - gdzie widzisz takie założenie? Pracowali całe życie płacąc
    na swoich rodziców, dziadków itd. Nie bardzo widać skąd by się mieli
    kokosów dorobić.

    > Nie wiem też dlaczego sugerujesz, żebyśmy utrzymywali wujków/ciocie -
    > oni też mają dzieci, a jak ich nie mają to pewnie mają w zamian duże
    > oszczędności (bo nie wydawali).

    Kolejny błąd - statystyka jest niebłagana. To, że ktoś nie ma dzieci
    wcale nie świadczy o jego oszczędnościach.

    > Nigdy nie odbierzesz z systemu tyle, ile do niego wpłacisz.
    > Chyba, że będziesz żył 120 lat (czego Ci życzę).

    A skąd założenie, że z tego systemu masz odebrać tyle co włożyłeś,
    albo i więcej?

  • 80. Data: 2010-10-04 23:26:19
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a)

    > Bredzisz - art. 130a PoRD.

    A Ty przeczytałeś ten artykuł? Tam jest wprost napisane, że:

    2a. Od usunięcia pojazdu odstępuje się, jeżeli przed wydaniem dyspozycji
    usunięcia pojazdu lub w trakcie usuwania ustaną przyczyny jego
    usunięcia.
    Jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu w przypadkach, o których
    mowa w ust. 1 lub 2, spowodowało powstanie kosztów, do ich pokrycia jest
    obowiązany właściciel pojazdu.

    A jeśli wierzyć twórcy wątku, nie doszło do powstania kosztów, a jeśli
    do nich doszło, to na SM będzie ciążył obowiązek wykazania tego.

    W skrócie, ja bym nie zapłacił i ze spokojnym sumieniem udał się do sądu
    jeśli miasto, będzie bardzo chciało te pieniądze dostać.

    --
    Tomek