  • 11. Data: 2016-12-06 23:06:15
    Temat: cena LPG
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dziennik trzeba bylo ogladac. Cement i lpg byly dodatkami do fajek. Co mieli gaz do
    atmosfery wypuszczac jak sie sprzedac dalo.

  • 12. Data: 2016-12-06 23:16:08
    Temat: Re: cena LPG
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 6 Dec 2016 13:36:59 +0100, sirapacz napisał(a):

    > i dolar wystrzelił - to odczujemy dopiero za jakiś czas, więc najlepsze
    > przed nami dopiero:)

    A obiecywali że jak Trump wygra, to USD będzie po 2.50zł ;)

  • 13. Data: 2016-12-06 23:19:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 6 Dec 2016 22:39:03 +0100, Scobowski napisał(a):

    > Na zimę jest więcej propanu, mniej butanu. Podobno. I dlatego gaz na
    > zimę drożeje. Podobno :)

    Różnice w mieszance na cenę wpływają minimalnie - to raczej jakąś "gałkę" w
    rafinerii przekręcają i produkują jednego trochę więcej, innego trochę
    mniej.

    Moim zdaniem bardziej istotne jest zwiększenie zużycia, bo jednak dość
    sporo LPG idzie na cele grzewcze.
    A wraz ze spadkiem ilości towaru w magazynach - cena rośnie.

  • 14. Data: 2016-12-07 09:53:33
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 13:36, sirapacz pisze:

    > i dolar wystrzelił - to odczujemy dopiero za jakiś czas, więc najlepsze
    > przed nami dopiero:)

    Za to ropa staniała :)
    T.

  • 15. Data: 2016-12-07 13:13:09
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 16:27, Skolmi pisze:
    > To wina rządu!

    Wina Tuska :)

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 16. Data: 2016-12-11 11:23:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Na zimę jest więcej propanu, mniej butanu. Podobno.

    Butan ma temperaturę wrzenia -2*C, propan coś poniżej -40*C. Propan jest
    droższy (o ile nie wiem, ale pewnie grosze), za to jest kaloryczniejszy.
    Dlatego:

    - w lecie jest go mniej, bo można zaoferować niższą cenę na stacji
    - w zimie trzeba go dodać, bo poniżej -2*C butan nie parowałby w butli i
    nie auto by nie jechało na gazie
    - w ziemie przez to że jest propan w mieszance który jest bardziej
    kaloryczny, paradoksalnie spalanie może nieznacznie spaść.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2016-12-11 11:25:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Moim zdaniem bardziej istotne jest zwiększenie zużycia, bo jednak dość
    > sporo LPG idzie na cele grzewcze.
    > A wraz ze spadkiem ilości towaru w magazynach - cena rośnie.

    I to będzie najbardziej trafiona diagnoza moim zdaniem. Bo w Krakowie i
    innych gminach zaczynają na poważnie walczyć z węglem, a z własnego
    doświadczenia wiem że najczęściej ludzie zastępują go właśnie gazem
    (także płynnym).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2016-12-12 14:10:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >i innych gminach zaczynają na poważnie walczyć z węglem, a z własnego
    >doświadczenia wiem że najczęściej ludzie zastępują go właśnie gazem

    Tylko te przydomowe zbiorniki dosc duze, i czesto w dzierzawie.
    Jak sie skonczy, to uzupelniaja, i zapas moze starczyc na dlugo, w
    efekcie tankowac moga np w kwietniu.

    J.

  • 19. Data: 2016-12-12 14:12:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Butan ma temperaturę wrzenia -2*C, propan coś poniżej -40*C. Propan
    >jest droższy (o ile nie wiem, ale pewnie grosze), za to jest
    >kaloryczniejszy.

    Kaloryczniejszy na kg, bo na litr to juz nie - lzejszy.

    J.

  • 20. Data: 2016-12-15 20:35:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Kaloryczniejszy na kg, bo na litr to juz nie - lzejszy.

    Ja tankuje kilogramy. Widzę przecież że auto siada po tankowaniu :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz