  • 11. Data: 2016-05-06 19:58:02
    Temat: Re: (OT) ciekawe pytanie o diodach
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-05-06 13:50, a...@g...com wrote:
    (ciap)

    > tak teoretyczne, po prostu wzialem temat z jutube:
    https://www.youtube.com/watch?v=9kNwu0s9p8U

    Za bardzo IMO gość ględzi!

    Włodek

  • 12. Data: 2016-05-07 09:03:14
    Temat: Re: ciekawe pytanie o diodach
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-05-06 o 11:35, a...@g...com pisze:
    > witam
    >
    > 2 diody prostownicze 1N4003, dopuszczalne maksymalne napiecie szczytowe wynosi dla
    1 diody 200V, jezeli polacze takie 2 diody w mostu prostowniczym szeregowo, czy suma
    ich napiecia przebicia bedzie 400V?

    A jak myślisz to działało w prostownikach wysokiego napięcia (stosach
    selenowych czy też nowszych krzemowych) w starych TV?

    Jaki ładny stosik selenowy jest tutaj:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Metal_rectifier

    A tu popatrz na diodach krzemowych
    http://www.scanningdevices.com/Rectifier-Diode-Board
    s.html

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2016-05-07 19:11:22
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 06.05.2016 Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał/a:

    > Nie wiem jak przebiega przebicie, a to jest kluczem odpowiedzi.
    > Jeśli przed przebiciem prąd wzrasta (jakby dioda chciała stabilizować) bez
    > skutków katastrofalnych to przy nierównych opornościach w kierunku

    Samo przebicie diod nie niszczy, niszczy wydzielona w złączu moc. Jak prąd
    przebicia jest ograniczony, aby nie przekraczać dopuszczalnej mocy którą
    wytrzyma dioda to można ją tak używać, jak stabilitron. Z tym, że w
    porównaniu do diod Zenera taki stabilizator będzie kiepski, bo dioda
    prostownicza ma gwarantowane wytrzymywane napięcie wstecze (a może
    wytrzymac więcej, ile? - zależy od egzemplarza), oporność dynamiczna
    zapewne też będzie nienajlepsza. W układach prostowniczych, gdzie
    nie ma ograniczenia prądu każde przebicie doprowadzi do spalenia diody.

    Przy łączeniu szeregowym TRZEBA stosować równoległe oporniki
    wyrównawcze, takie, aby prąd opornika przy maksymalnym napięciu
    wstecznym był rząd wielkości większy od maksymalnego (z katalogu)
    prądu wstecznego diody. Oporniki stosuje się zarówno dla diod krzemowych
    jak i germanowych, zjawiska zachodzą takie same.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator