  • 41. Data: 2011-11-22 10:38:26
    Temat: Re: [ciekawostka] Ceny paliw w Polszy
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-11-22 11:26, AZ pisze:

    > Trzeba bylo nie grabic sobie z owca, napewno nas zbanuje jak sie
    > dowie.

    oddasz mu swojego kota, to nas polubi, a jak sie to nie uda, to wyslemy
    grzybola na pertraktacje :-)

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 42. Data: 2011-11-22 10:47:29
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Michał V-R napisał(a):
    > oddasz mu swojego kota, to nas polubi, a jak sie to nie uda, to wyslemy
    > grzybola na pertraktacje :-)

    Arni zrobi nam bramke do bramki scigaczowej, tylko se bedziemy musieli
    swoja stopke wymyslec.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 43. Data: 2011-11-22 10:49:31
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    > Arni zrobi nam bramke do bramki scigaczowej, tylko se bedziemy musieli
    > swoja stopke wymyslec.

    proponuje rozpoczac konkurs na stopke, wygrany zostanie naszym bohaterem

  • 44. Data: 2011-11-22 11:11:28
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Michał V-R <m...@o...pl> napisała rzekomo
    > proponuje rozpoczac konkurs na stopke, wygrany zostanie naszym bohaterem

    Takiej okazji przepuścić nie mogę. (:

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 45. Data: 2011-11-22 11:19:23
    Od: marider <2...@g...pl>

    > Bo w kolko pierdolisz jak to jest zajebiscie w hameryce, a tu chujowo.

    Czasami wytykam roznice i tyle a czy jest "zajebiscie"? Tez nie wkazdym
    temacie ale i bagno tam plytsze niz tutaj nawet jak ich kryzys wali po
    plecach. Zdaje mi sie ze tu ludzie zyja w wymyslonym "dobrobycie" i
    przekonaniu ze w Polszy jest dobrze (widac TV publiczna, Radio Ma-Ryja i
    Fuckt robia "dobra " robote oglupiajac narod, drugie Chiny, Korea itd
    czy jak? ;)).

    > No ale widac wolalbys zeby podniesli podatki.

    A gdzie ja tak napisalem? :)

    Dalem tylko info ze w Egipcie za 6l paliwa placi sie $1 USD. Jeden (to
    cena lepsza nawet niz w USA).

    > mozesz sobie kupic polise emerytalna i juz od np 40 roku zycia zyc dostatnio za
    emeryture wyplacana z odlozonych pieniedzy.

    Chyba sam w to nie wierzysz? :)

    Chcesz przyklad? Juz podaje - lekarz z 2gim stopniem specjalizacji, dr i
    po x latach pracy (kazdy chyba wie jak ciezkie sa studia medyczne na
    dobrej uczelni i ile trwa zanim sie czlowiek dorobi "prawa" do
    wykonywania zawodu) - kilka RZECZYWISTYCH liczb:

    Informacja o stanie konta ubezpieczonego w Zak1adzie Ubezpieczen
    spolecznych:

    2. Zwaloryzowany kapital poczatkowy: 204 003.90 zl.

    4. Hipotetyczna emerytura (I filar) jaka uzyskalby ubezpieczony (wedlug
    stanu konta na dzien 31 grudnia 201Or. ) w wieku**:

    emerytalnym 824.26 zl,
    przekraczajacym wiek emerytalny o rok 854.29 zl,
    przekraczajacym wiek emerytalny o dwa lata 886.20 zl,
    przekraczajacym wiek emerytalny o trzy lata 920.18 zl,
    przekraczajacym wiek emerytalny o cztery lata 956.42 zl,
    przekraczajacym wiek emerytalny o piec lat 995.14 zl.

    Dla mnie to jakis MEGA zart jest :)))))))))))))

    Wiesz juz dlaczego lekarze starsi wiekiem kurczowo trzymaja sie etatow w
    przychodniach i szpitalach a co drugi ma prywatne wizyty "po godzinach"
    i z checia by pracowali nawet do 80 roku zycia? Tak samo jak pewnie 3/4
    pracujacych w Polszy (pomijajac to ze srednia dlugosc zycia po przejsciu
    na emeryture to 4 lata, latwo policzyc ile sie z wlasnej pracy
    wykorzysta. Pytanie gdzie sie podzieje reszta z tego zebranego I filaru
    i kto na niej skorzysta? :)).

    A teraz Ci powiem drogi kolego ze $300 w USA bierze byle jaki "family
    dr" czyli rodzinny za pare godzin pracy bez przemeczania sie i 36h
    dyzurach zeby podbic pensje. Juz ja widze mine polskich lekarzy ktorzy
    wyjechali, tam z bolem zrobili nostryfikacje (co latwe wcale nie jest),
    troche popracowali w klinikach czy prywatnych gabinetach i wracaja do
    Pl na zasluzona "dostatnia" emeryture... ZUS to tez temat rzeka
    (wystarczy poczytac o kolejnych "reformach" systemu).

    Nie pisze o panu Henku ktory z Hufca Pracy wyszedl z dyplomem spawacza
    20 lat temu bo nawet w podstawowce z nauka sobie nie radzil. Takiemu to
    dobiero teraz bedzie "dobrze"...

    Sorry za lekki offtopic (znowu ;) ) ale to w koncu grupa dyskusyjna.

    Pzdr
    PS: niby jest "wolnosc slowa" gwarantowana przez Konstytucje RP.
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 46. Data: 2011-11-22 11:52:26
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-22 12:19, marider pisze:

    > A gdzie ja tak napisalem? :)

    No to skad wziac kase na starzejace sie spoleczenstwo ?

    > Dalem tylko info ze w Egipcie za 6l paliwa placi sie $1 USD. Jeden (to
    > cena lepsza nawet niz w USA).

    W Iranie 0,05USD, w PRL tez bylo malutko (w dolarach).

    > Chyba sam w to nie wierzysz? :)

    Niezle zarabiasz, jestes zaradny - dlaczego mialoby Ci sie nie udac!

    > Informacja o stanie konta ubezpieczonego w Zak1adzie Ubezpieczen
    > spolecznych:

    ta kase wydano na pokrycie zobowiazan wobec dzisiejszych emerytow,
    ich pieniedzy juz nie ma - zostaly tylko zobowiazania wobec nich.
    Co bys chcial z nimi zrobic ?
    Obecnie spoleczenstwo sie starzeje - coraz mniej pracuje na coraz
    wiecej. Albo trzeba podniesc wiek emerytalny, albo podniesc skladki.
    No chyba ze masz inny plan.

    > Dla mnie to jakis MEGA zart jest :)))))))))))))

    Nie stac lekarza zeby sobie oplacac skladki w szusmym filarze (prywatnie) ?

    > Pytanie gdzie sie podzieje reszta z tego zebranego I filaru
    > i kto na niej skorzysta? :)).

    Ten zebrany kapital to masz tylko na papierku.

> [...]
    > na zasluzona "dostatnia" emeryture... ZUS to tez temat rzeka (wystarczy
    > poczytac o kolejnych "reformach" systemu).

    Zaraz, zaraz. Jedziesz tam i tam pracujesz to tam dostajesz emeryturke.
    Zgadza sie ? No to amerykanska jest chyba wypasiona i stac Cie na
    pomieszkiwanie w luksusowych hotelach w cieplych krajach od 60 r zycia?

    > PS: niby jest "wolnosc slowa" gwarantowana przez Konstytucje RP.

    Obecnie jest mediokracja.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 47. Data: 2011-11-22 11:59:58
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Roman Niewiarowski napisał(a):

    > No chyba ze masz inny plan.

    No przeciez ma i juz go wcielil: likwiduje emerytow.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 48. Data: 2011-11-22 12:07:00
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    > No przeciez ma i juz go wcielil: likwiduje emerytow.

    Ej, ale jedna babcia na kwartal wiosny nie czyni!
    Chyba ze ma wieksze dokonania tylko czuje sie niezrozumiany i
    niedoceniany, wiec sie nie chwali ?

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 49. Data: 2011-11-22 12:51:58
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> napisała rzekomo

    > W Iranie 0,05USD, w PRL tez bylo malutko (w dolarach).
    [ciach]

    No i wtedy wszyscyśmy śmigali amerykańskimi pożeraczami szos i paliwa, bo
    nas było stać, prawda? (:

    > Nie stac lekarza zeby sobie oplacac skladki w szusmym filarze
    > (prywatnie) ?
    [ciach]

    Stać, ale pewnie ma działalność gosp. i płaci minimalną dozwoloną składkę,
    bo przecież "nie będzie pasibrzuchom z ZUSu kabzy nabijał". No i potem ma
    taki kapitał, jaki wpłacił.

    > Zaraz, zaraz. Jedziesz tam i tam pracujesz to tam dostajesz emeryturke.
    > Zgadza sie ? No to amerykanska jest chyba wypasiona i stac Cie na
    > pomieszkiwanie w luksusowych hotelach w cieplych krajach od 60 r zycia?

    Nic dodać nic ująć.
    Wyjąłeś mi to spod palców.

    A jednak dodam.
    Nawet jeśli nie przepracujesz w USA całego życia, to po przepracowaniu (nie
    znam szczegółów, w krajach europejskich zazwyczaj kilku lat) jakiegoś tam
    okresu należy się cząstkowa emerytura amerykańska.
    Od amerykańskich składek. A jeżeli ktoś je tam płacił od takich kokosowych
    zarobków, to składki powinny być proporcjonalne.

    A że "Owoc żywota Twojego je ZUS" to można powtarzać do usranej śmierci i
    wiele tego nie zmieni. Za mało babć na jezdniach, żeby ten problem
    zlikwidować mogli akurat motocykliści.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 50. Data: 2011-11-22 12:58:48
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-22 13:51, Jasio pisze:

    > No i wtedy wszyscyśmy śmigali amerykańskimi pożeraczami szos i paliwa,
    > bo nas było stać, prawda? (:

    Charlej kosztowal tysiaka (z demobilu Poczty Polskiej), w dupach sie z
    tego dobrobytu przewracalo az strajki zaczeli robic.

    > Stać, ale pewnie ma działalność gosp. i płaci minimalną dozwoloną
    > składkę, bo przecież "nie będzie pasibrzuchom z ZUSu kabzy nabijał". No
    > i potem ma taki kapitał, jaki wpłacił.

    To bardzo rozsadne zeby mozliwie ograniczac pasozyty, ale w takim
    ukladzie nie licze na ZUS (co zrozumiale) tylko na wygrana w totka, albo
    spadek po babci przejechanej przez kolege motonite.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.