  • 31. Data: 2014-10-04 13:31:11
    Temat: Re: co na zimę [OT]
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrimsES" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:m0oknt$l2g$...@u...news.interia.pl...

    > Badania przecież nie leczą, ale pomagają prawidłowo leczyć.

    No właśnie o to pytam - była jakaś duża zmiana sposobu leczenia po
    powyższym?
    W sensie, że Polsce postawiono złą diagnozę i w związku z tym źle leczono?

  • 32. Data: 2014-10-04 15:10:18
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-04 o 13:31, Cavallino pisze:

> [...]
    > powyższym?
    > W sensie, że Polsce postawiono złą diagnozę i w związku z tym źle leczono?

    2 lata temu to wszyscy byliśmy przerażeni, nikt nic nie wiedział.
    Dzisiaj to już na temat neuroblastomy chromochłonnej wiemy bardzo
    dużo. Wszystkim nam się wydaje, że lekarze to jakaś specjalna
    grupa zawodowa. A przecież w KAŻDYM zawodzie 10% ludzi robi swoją
    pracę dobrze, stara się, robi to z pasją i przekonaniem. Pewnym
    wyjątkiem są przestępcy i służby specjalne. IMO tam ilość głąbów jest
    mniejsza. Jednak kierowcy, programiści, urzędnicy, LEKARZE, prawnicy,
    nauczyciele - 10% ludzi się stara, reszta nigdy nie powinni robić
    tego, co robią.

    I po prostu trzeba patrzeć na ręce i wiedzieć do kogo trafić.
    Raz podali młodemu złą chemię. Jesteś w szpitalu, widzisz co mu dają,
    młody nieprzytomny, bez komputera ni rusz, to czytasz co jest
    na woreczku z chemią i co na zleceniu medycznym i google.
    No i co? Żadnych konsekwencji. Prosto w ryj powiedzieli, że
    taką filozofie (dokumentacje medyczną) do tego dorobią, że
    możemy im skoczyć. A w nowotworach są normalne protokoły,
    który oni zjebali. Pogooglaj "cojec protocol" itp.

    Po prostu lekarze w Polsce są niedoinwestowani i niedouczeni.
    90% z nich to tylko kasa, fury, domy itp. No dobra. Ja wszystko
    rozumiem i się nie dziwie. Każdy lubi fajne życie, kasę, fajne
    fury, zegarki, wycieczki zagraniczne fajne drogie dupy na boku itp.
    Fajnie jest nie martwić się zupełnie wysokością opłat za dom
    czy zakupów w sklepie spożywczym, czy w restauracji.

    Ale od lekarzy zależy czyjeś życie. System jest zły. Pacjent wyleczony,
    klient stracony. Już za niego NFZ nie zapłaci. Bez względu czy przeżyje
    terapie czy umrze. U nas histopatologia trwa jeden dzień, kosztuje
    40 pln a wynik to jedno zdanie i polega na oglądaniu zabarwionego
    skrawka pod mikroskopem przez histopatologa. w USA kosztuje 2700 USD,
    trwa 3 tygodnie i polega na szczegółowym indywidualnym badaniu
    genetycznym kilkuset wyodrębnionych komórek nowotworowych i analizie
    danych przez jakiś-tam super-komputer.

    Wynik ma półtorej strony i podają rokowania i dokładny sposób leczenia.
    U naszego Adasia rokowania 97% więc rewelacja. W Polsce nawet wyniki
    histopatologii były różne w zależności od ośrodka, który wykonywał
    badanie.

    Jeden wiosek. Diagnostyka to podstawa. Chcesz wyleczyć raka, to
    lecz się w USA, RFN, Włochy lub Szwajcaria. Jeszcze Skandynawia
    jest dobra. Myśmy mieli bardzo dużo szczęścia w tym wszystkim.

    Nie ma co chyba napierdalać tego tematu tutaj. NTG.

  • 33. Data: 2014-10-04 16:44:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Oct 2014 15:10:18 +0200, megrimsES napisał(a):
> [...]

    > Ale od lekarzy zależy czyjeś życie. System jest zły. Pacjent wyleczony,
    > klient stracony. Już za niego NFZ nie zapłaci. Bez względu czy przeżyje

    Bez przesady, nie dlatego sa u nas problemy.
    Jeszcze przeciez nie jest tak, ze lekarze siedza bezrobotni i musza
    sobie zapewniac robote.

    Problem troche w tym niedoinwestowaniu. Lekarzy troche malo,
    specjalistow jeszcze mniej, ale specjalizacji sie otwiera malo, bo
    pieniedzy brak. Pieniadze mialy pojsc za pacjentem, zeby dobrzy
    lekarze dobrze zarabiali, a tymczasem wszedzie tylko kolejki.

> [...]
    > trwa 3 tygodnie i polega na szczegółowym indywidualnym badaniu
    > genetycznym kilkuset wyodrębnionych komórek nowotworowych i analizie

    A masz gdzies inne cenniki z USA ? Bo zdaje sie ze uslugi medyczne tam
    ogolnie bardzo drogie. Jakies USG tez tysiace $, a przeciez podobne
    jak u nas.

    A co ciekawe ... dawniej to ubezpieczenie rodziny kosztowalo tam rzedu
    300$ miesiecznie. Moze i bylo ograniczone ... ale jak u nas dwie osoby
    w rodzinie pracuja, to skladka na NFZ podobnego rzedu.

    No ale lekarze tez u nas pieknie marnotrawia srodki ...

> [...]
    > U naszego Adasia rokowania 97% więc rewelacja. W Polsce nawet wyniki
    > histopatologii były różne w zależności od ośrodka, który wykonywał

    Ale nie zrobiles dwoch histopatologii w USA i nie porownales wynikow.

    > Jeden wiosek. Diagnostyka to podstawa. Chcesz wyleczyć raka, to
    > lecz się w USA, RFN, Włochy lub Szwajcaria. Jeszcze Skandynawia
    > jest dobra. Myśmy mieli bardzo dużo szczęścia w tym wszystkim.

    Jest jeszcze druga strona medalu - rak prostaty.
    Tez mi wydawalo dziwne ze najpierw lecza, a potem diagnozuja, ale
    okazuje sie ze w tym przypadku to ma sens.

    J.

  • 34. Data: 2014-10-04 18:32:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrimsES" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie ma co chyba napierdalać tego tematu tutaj. NTG.

    Ja tylko chciałem w celach poznawczych jednym zdaniem - u nas leczyli źle
    (nie wnikając w powody), dostali wytyczne zza granicy i zaczęli leczyć
    dobrze i stąd dobre efekty, tak?

  • 35. Data: 2014-10-04 21:01:38
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-04 o 18:32, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Ja tylko chciałem w celach poznawczych jednym zdaniem - u nas leczyli
    > źle (nie wnikając w powody), dostali wytyczne zza granicy i zaczęli

    Częściowo tak. Ale wiesz jak to z nowotworami - każdy jest inny.