  • 1. Data: 2016-05-06 12:39:44
    Temat: co to jest inwerter (Acer E510)
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jest taka sprawa, jest laptop Acer E510
    nie działają w nim lampy podświetlające matrycę,
    ale na matrycy widać,że obraz jakiś jest...

    czy wymiana inwerera w tym sprzęcie to jakiś kosmos?

    czy to jest inwerter? coś mi się nie wydaje:
    http://allegro.pl/inwerter-ekranu-emachines-e510-ace
    r-5320-5520-5720-i5798757878.html

    gdzie można kupić nowy inwerter do tego laptopa?

  • 2. Data: 2016-05-06 12:47:37
    Temat: Re: co to jest inwerter (Acer E510)
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    > czy to jest inwerter? coś mi się nie wydaje:
    > http://allegro.pl/inwerter-ekranu-emachines-e510-ace
    r-5320-5520-5720-i5798757878.html

    To jest inwerter, ale jak nie działa podświetlanie, to świetlówki też
    mogą być przepalone i ich wymiana może być konieczna - łatwiej wymienić
    inwerter niż świetlówki, ale częściej świetlówki siadają niż inwertery.

  • 3. Data: 2016-05-06 12:56:06
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dzieki, dorwałem się do tego laptopa wcześniej,
    ma taki klawisz Fn+F5... po jego naciśnięciu raz się podświetlenie
    włączało, a raz wyłączało... ale tylko kilka razy...
    teraz jest cały czarny... chociaż jak się ten klawisz wciska to lampy
    jakby tak "błyskają" przez chwilę...

    w tym laptopie był już raz wymieniany inwerter podobno,
    i to pomogło kiedyć, ale znów się zchrzaniło...

    czy mógłbyś mi powiedzieć jak wymienia się ten inwerter?

    P.S.
    przy okazji jakby Ktoś chciał sie przyłączyć do mojego projektu:
    http://e-serwis.org/ to zapraszam, najbardziej cenię fotki podesłane z
    naprawy!

  • 4. Data: 2016-05-06 13:09:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=s01hhQSDZaQ

    czy Ktoś bardziej obeznany z yutubem może mi namierzyć pierwszą część
    tego filmu? jak się domyślam, gość rozbiera laptopa w częsci 1...

  • 5. Data: 2016-05-06 19:51:48
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

> [...]
    > mogą być przepalone i ich wymiana może być konieczna - łatwiej
    > wymienić inwerter niż świetlówki, ale częściej świetlówki siadają niż

    Świetlówki raczej powoli słabną a nie gasną nagle, i raczej nie obie na raz.

    --
    Wiktor S.

  • 6. Data: 2016-05-08 00:40:30
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Fri, 06 May 2016 12:39:44 +0200, platformowe głupki napisał(a):

    > czy wymiana inwerera w tym sprzęcie to jakiś kosmos?

    Nie.

    > czy to jest inwerter? coś mi się nie wydaje:

    Tak.

    > gdzie można kupić nowy inwerter do tego laptopa?

    Tam.

    Tyle, że w 80% to świetlówka (mogła się przepalić lub zbić od wstrząsu),
    a w 10% prawdopodobna jest rzeczywiście usterka inwertera. W kolejnych
    10% możliwe jest przecięcie (przetarcie) zawiasem wiązki matrycy /
    inwertera (czasem to ta sama wiązka, czasem różne). Jeśli zawias jest
    wyrwany to prawdopodobieństwo rośnie lawinowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 7. Data: 2016-05-08 00:43:38
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Fri, 06 May 2016 19:51:48 +0200, Wiktor S. napisał(a):

    > Świetlówki raczej powoli słabną a nie gasną nagle, i raczej nie obie na
    > raz.

    Chyba, że pękną. Zresztą, w 15-calowej matrycy dwie świetlówki? To byłby
    egzotyk.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin