  • 1. Data: 2016-05-04 13:05:03
    Temat: Śniedziejące złącza SATA
    Od: Marcin Kocur <m...@y...com>

    Hej,

    dziś o mały włos wyrzuciłbym nagrywarkę, tymczasem winne było znowu
    złącze SATA. Zwykle pomaga wyciągnięcie i włożenie wtyczki, średnio raz
    co pół roku. Kupiłem już inne kable z metalowymi zapięciami, ale problem
    ciągle się powtarza z różnymi urządzeniami i nawet na innej płycie
    głównej. Domyślam się, że SATA jest invalid by design, ale może macie na
    to jakieś sposoby? Czy tylko ja mam takie szczęście? Komputer nie jest
    przesadnie zakurzony ani nie stoi w miejscu wilgotnym czy zasolonym.

    Marcin Kocur
    http://linux-porady.info- Linux od A do B :]

  • 2. Data: 2016-05-04 14:50:20
    Temat: Re: Śniedziejące złącza SATA
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 4 May 2016 13:05:03 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

> [...]
    > Domyślam się, że SATA jest invalid by design, ale może macie na
    > to jakieś sposoby? Czy tylko ja mam takie szczęście?

    SOA#1

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2016-05-04 17:16:49
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Naoliwić oliwą do maszyn do szycia i wytrzeć. Wyższego rzędu opcja to użycie
    rodinety i pozłocenie styków. Pozdrawiam

> [...]
    > sposoby? Czy tylko ja mam takie szczęście? Komputer nie jest przesadnie
    > zakurzony ani nie stoi w miejscu wilgotnym czy zasolonym.

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 4. Data: 2016-05-04 21:33:36
    Temat: Re: Šniedziej?ce z??cza SATA
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 04 May 2016 17:16:49 +0200, wt napisał(a):

    > Naoliwiae oliw? do maszyn do szycia i wytrzeae. Wy?szego rzedu opcja to
    > u?ycie rodinety i poz?ocenie styków. Pozdrawiam

    O oliwieniu nie słyszałem, ale pewnie to niezła opcja. Ja mam dostęp do
    innych środków, więc preferuję Kontakt S61. W sumie drogie to rekordowo
    nie jest, np. 15 zł za 300 ml (pierwszy lepszy sklep z googli).

    Aczkolwiek SATA mi nie korodowała nigdy... Co innego styki w samych dyskach
    twardych, między płytką z kontrolerem a resztą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 5. Data: 2016-05-04 22:38:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.05.2016 o 21:33, Marsjanin pisze:

> [...]
    >
    > Aczkolwiek SATA mi nie korodowała nigdy... Co innego styki w samych dyskach
    > twardych, między płytką z kontrolerem a resztą.

    od czasów zx spectrum nie nasmarowałem w kompie niczego poza
    wentylatorem.....
    żaden podzespół nie stracił kontaktu elektrycznego.
    ToMasz

  • 6. Data: 2016-05-06 09:02:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-04 o 22:38, ToMasz pisze:
    > od czasów zx spectrum nie nasmarowałem w kompie niczego poza
    > wentylatorem.....
    > żaden podzespół nie stracił kontaktu elektrycznego.
    > ToMasz

    Tak po zastanowieniu... :-)
    Czasem zdarza mi się że kom nie chce wstać (nie jeden konkretny, różne)
    Nie wnikając w szczegóły i z braku czasu. Odpinam po kolei napędy -> ram
    -> karty.
    Zazwyczaj mówię wtedy że był jakiś NIESTYK i komp zreperowany :-)

  • 7. Data: 2016-05-06 09:34:16
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-05-06 o 09:02, z pisze:

> [...]
    > -> karty.
    > Zazwyczaj mówię wtedy że był jakiś NIESTYK i komp zreperowany :-)

    Ostatnio byłem u znajomego, bo komp nie startował i nie wydawał żadnych
    dźwięków z błędami, odłączyłem napędy i dyski - nie pomogło. wyciągnąłem
    grafikę - nic, włożyłem i wyciągnąłem pamięć - nic, po wyciągnięciu i
    włożeniu procka komp ruszył bez problemów oznajmiając radosnym bip przy
    post że wszystko ok.

  • 8. Data: 2016-05-06 22:05:55
    Od: Marcin Kocur <m...@y...com>

    W dniu 04.05.2016 o 13:05, Marcin Kocur pisze:
> [...]
    > to jakieś sposoby? Czy tylko ja mam takie szczęście? Komputer nie jest
    > przesadnie zakurzony ani nie stoi w miejscu wilgotnym czy zasolonym.

    Czyli to ja mam takie szczęście. No niestety u mnie regularnie co jakieś
    pół roku albo dysk zaczyna sypać błędami, ostatnio "zepsuła się"
    nagrywarka, a jeszcze kiedy indziej BIOS zasygnalizował niedziałający
    RAM. Przy tym problem dysku powtarza się, widać w smarcie błędy linku
    ATA, a system wysypuje się przy starcie. Mieszkałem w tym czasie w 3
    różnych miejscach i miałem 2 płyty główne, więc trudno to przypisać
    jakiemuś konkretnemu powodowi.

    Rozwiązanie każdego z problemów - odpiąć felerną część, podłączyć na
    nowo. Powtórzę jeszcze raz, że mój komputer nie jest specjalnie brudny i
    nie zagrażają mu dzikie domowe zwierzęta, ni dzieci ani dziwne warunki
    środowiskowe.

    No ciekawe :)