  • 1. Data: 2010-09-30 19:01:07
    Temat: Re: co to za krzywa?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i82k41$3ep$1@inews.gazeta.pl...
    > http://img580.imageshack.us/img580/8486/listwy3.jpg
    > tu lepiej widać.

    Przyjmij środek układu współrzędnych w środku tego środkowego krążka i
    posłuż sie funkcją kąta w kierunku na oś tego "krążącego" krążka. Reszta
    wydaje się trywialna. Żaden problem rozpisać to na x/y. Potem sobie
    obliczysz kąt z obydwu równań i porównasz. Wyjdzie Ci funkcja.

  • 2. Data: 2010-09-30 19:12:21
    Temat: co to za krzywa?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    http://img522.imageshack.us/img522/6903/listwy2.jpg
    http://img215.imageshack.us/img215/9493/listwy.jpg

    Zielony krążek przesuwa się (nie toczy) po białym. Dochodzi do pozycji
    zaznaczonej kolorem czerwonym.
    Co to za krzywa, którą wykreślił krzyżyk na krążku?

    I czy za pomocą takiego przyrządu
    http://img522.imageshack.us/img522/6903/listwy2.jpg
    z dwoma łącznikami można zrealizować wykreślenie takiej krzywej.
    Te łączniki z rysunku mają równą długość. To wiadomo, że będzie kreślić
    okrąg. Ale jak ich długości będą różne?

    Robert

  • 3. Data: 2010-09-30 19:15:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

  • 4. Data: 2010-10-01 06:29:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Okrąg. Przyżąd niejasny, diabli wiedzą co on ma robić.
    Konrad

  • 5. Data: 2010-10-01 08:24:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"
    Okrąg. Przyżąd niejasny, diabli wiedzą co on ma robić.

    W tym ustrojstwie są dwa mimośrody. I ma służyć do zaokrąglania końcówek
    listew. Coś jak sztachety do płotu. Na frezarce dolnowrzecionowej.

    Robert

  • 6. Data: 2010-10-01 10:02:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Oct 1, 10:24 am, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > W tym ustrojstwie są dwa mimośrody. I ma służyć do zaokrąglania końcówek
    > listew. Coś jak sztachety do płotu. Na frezarce dolnowrzecionowej.

    Mimośrody? Jakoś tego nie widzę. Co tu się obraca wokół czego? Ślizga
    się coś po czymś? Nic nie kumam...
    Konrad
    PS Oczywiście przyrząd, wtydzę się za błąd.

  • 7. Data: 2010-10-01 11:15:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > http://img522.imageshack.us/img522/6903/listwy2.jpg
    > Zielony krążek przesuwa się (nie toczy) po białym. Dochodzi do
    > pozycji zaznaczonej kolorem czerwonym.
    > Co to za krzywa, którą wykreślił krzyżyk na krążku?

    Okrag. Srodek tego krazka zakresli okrag, a reszta to tylko
    przesuniecie o staly wektor.

    J.

  • 8. Data: 2010-10-01 13:22:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"
    Mimośrody? Jakoś tego nie widzę. Co tu się obraca wokół czego? Ślizga
    się coś po czymś? Nic nie kumam...

    http://img72.imageshack.us/img72/897/listwyprzyrzd.j
    pg

    Żółte to mimośród. Niebieska oś obrotu połączona z zieloną podstawą.
    Czerwona oś obrotu połączona z niebieską przejrzystą listwą na której leży
    obrabiany element.
    Szary jest frez.

    Faktycznie jest to okrąg. Coś sobie ubzdurałem, że będzie to owal czy
    elipsa.

    Z tego co wydumałem to odległość osi mimośrodu jest równa połowie sumy
    średnicy frezu i średnicy łuku, który ma być na desce.

    Robert

  • 9. Data: 2010-10-02 09:49:48
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Faktycznie jest to okrąg. Coś sobie ubzdurałem, że będzie to owal czy
    > elipsa.

    Do obróbki elips służy taki aparat:
    http://www.uni-max.com.pl/eliptec-alu-przyrzad-do-el
    ips/d/

    Może koło nie ślizga się, to wtedy tak to wygląda (zjedź poniżej reklamam):
    http://www.mekanizmalar.com/epitrochoid.html

    WM