  • 11. Data: 2015-06-28 15:16:18
    Temat: Re: compact cassette
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-06-28 o 07:32, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > W USA ten system był bardziej rozpowszechniony niż w Europie - konkurent
    > CC żył jednak krótko
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Elcaset

    Tu można zobaczyć to "cudo"
    https://www.youtube.com/watch?v=ONAkF4rcOYk

    --
    Czarek

  • 12. Data: 2015-06-28 15:24:59
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:
    >
    > w dodatku zachowującej wsteczną kompatybilność
    > z magnetofonami używającymi gołych szpul umieszczanych w tych kasetach.

    Nie całkiem było to zgodne - ELCASET miał inny rozkład ścieżek na taśmie
    - tak jak w CC a nie jak w "szpulowcu"
    Tu jest to wyjaśnione: https://youtu.be/ONAkF4rcOYk?t=11m1s

    --
    Czarek

  • 13. Data: 2015-06-28 16:10:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek napisał:

    > Nie całkiem było to zgodne - ELCASET miał inny rozkład ścieżek
    > na taśmie - tak jak w CC a nie jak w "szpulowcu"

    Ale przecież nie chodzi tu o jakiś ELCASET, tylko o magnetofon ze
    zwykłymi szpulami, tyle że w ogrooomnej kasecie.

    > Tu jest to wyjaśnione: https://youtu.be/ONAkF4rcOYk?t=11m1s

    E tam wyjaśnione.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2015-06-28 17:26:48
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Ale przecież nie chodzi tu o jakiś ELCASET, tylko o magnetofon ze
    > zwykłymi szpulami, tyle że w ogrooomnej kasecie.

    W odpowiedzi, którą napisał Ghost do Twojego innego postu w tym wątku,
    jest informacja właśnie o ELCASET. I ta kaseta jest ogromna w porównaniu
    co CC.
    Jeśli miałeś na myśli inne rozwiązanie - podaj choć trochę więcej
    informacji

    > E tam wyjaśnione.

    Jest pokazany rozkład ścieżek.

    --
    Czarek

  • 15. Data: 2015-06-28 17:50:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek napisał:

> [...]
    > w porównaniu co CC.
    > Jeśli miałeś na myśli inne rozwiązanie - podaj choć trochę więcej

    Nie wystarczą poprzednie informacje dotyczące wyjątkowości tego zjawiska?
    Pomysł od pierwszego wejrzenia zdał mi się tak absurdalny, że zapamiętałem
    na dłużej. A że nie zyskał żadnej popularności -- nic mnie w tym nie dziwi.
    Elcaset to nie było ani złe rozwiązanie, ani tak znowu całkiem nieznane,
    jak komuś może się wydawać.

    > Jest pokazany rozkład ścieżek.

    Ale od czapy -- tak jak odczapy była dygresja dotycząca Elcaset *w tym*
    właśnie miejscu (bo tak w ogóle, to Elcaset jest tematem ciekawym, gadanie
    od czapy też nie zawsze jest czymś złym).

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2015-06-28 22:15:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    l...

    >Ale od czapy -- tak jak odczapy była dygresja dotycząca Elcaset *w tym*
    >właśnie miejscu (bo tak w ogóle, to Elcaset jest tematem ciekawym, gadanie
    >od czapy też nie zawsze jest czymś złym).

    Póki piszesz bez szczegółów, to nawet nie wiadomo czy "znasz" to ze
    słyszenia, czy z domysłów i czy akurat pamięć nie plata ci figla, bo być
    może jednak chodzi o elcaset.

  • 17. Data: 2015-06-28 23:47:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ghost pisze:

    > Póki piszesz bez szczegółów, to nawet nie wiadomo czy "znasz" to ze
    > słyszenia, czy z domysłów i czy akurat pamięć nie plata ci figla,
    > bo być może jednak chodzi o elcaset.

    Przeważnie wiem co i o czym piszę. W tym przypadku o magnetofonie,
    "który pracował z kasetami, do których wkładało się szpule z normalną
    ćwierćcalową taśmą". Elcaset taki nie jest -- tam się nic nie wkładło,
    kasety kupowało się gotowe, a w ich środku taśma jest na rdzeniach,
    tak jak w kasecie CC albo w studyjnym magnetofonie, a nie szpulach.
    Trudno pomylić niedużą kasetkę z czymś, co było wielkie jak pół
    Trybuny Ludu. Nawet gdy się ma pamięć nienajlepszą. Ponadto kontekst
    też jest ważny. Ta ciekawostka techniczna pojawiła się w związku
    z dziecięcymi wyobrażeniami na temat nowoczesnych magnetofonów, które
    to miały zapisywaać dźwięki na nie-wia-do-mo-czym, ale przecież nie
    na taśmie. A tutaj proszę, zderzenie z prozą życia -- trzeba sobie
    samemu szpulke z taśmą do kasety włożyć.

    Jarek

    --
    -- Książka, proszę panów, to pewna ilość rozmaicie pociętych ćwiartek
    papieru różnego formatu, który jest zadrukowany, ułożony, zeszyty

  • 18. Data: 2015-06-30 04:45:41
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 28 Jun 2015 01:03:45 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    >wiadomości news:558f0be6$0$27516$65785112@news.neostrada.pl...

    >Tefifonem jeszcze bardziej byś się chyba rozczarował...
    >(W skrócie - Tefifon = gramofon kasetowy)
    >(Uczciwie przyznam, urządzenie to nie było mi znane, dopiero teraz
    >trafiłem...)

    A kto pamita pierwsze napedy CD do pecetow do ktorych CD wkladalo sie
    nie bezposrednio, a w obudowie zwanej "caddy"?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Caddy_(hardware)

    A.L.

  • 19. Data: 2015-06-30 09:01:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > A kto pamita pierwsze napedy CD do pecetow do ktorych CD wkladalo sie
    > nie bezposrednio, a w obudowie zwanej "caddy"?
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Caddy_(hardware)

    Przez mgłę... ale jarzę temat, choć z tą szufladką, to inny jakiś dysk mi
    się kojarzy... Widać, nie byli w stanie rozkminić, jak prowadzić płytę, bo
    skoro odtwarzacze audio sobie radziły, to czemu miały nie radzić odtwarzacze
    komputerowe?

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 20. Data: 2015-06-30 12:57:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    A.L. pisze:
    [..]
    > A kto pamita pierwsze napedy CD do pecetow do ktorych CD wkladalo sie
    > nie bezposrednio, a w obudowie zwanej "caddy"?

    Moja pierwsza nagrywarka taka była TEAC x4 SCSI, 3 wypłaty kosztowała.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html