    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: [cross] Jaka karta microSD do raspberry?
    Date: Tue, 12 Nov 2019 23:01:01 +0000 (UTC)

    Hej,

    Cross p.m.e. / p.c.p., bo w sumie temat z pogranicza.

    Mam kilka raspberry pi, które robią różne (mniej niż bardziej)
    skomplikowane rzeczy. Nie zużywają mocno karty microSD, raczej tak
    normalnie, jak Linux zużywa (oprócz logów, bo przerzuciłem do ramdysku
    właśnie ze względu na obecność karty).

    Padła mi karta w jednym. Wymieniłem. Dziś padła mi w drugim. Zamówiłem,
    wymienię. Niedługo pewnie padnie mi w trzecim. Utrata danych to niewielki
    problem (używam tych kart z założeniem, że i tak prędzej czy później
    padną, i robię backupy), ale uciążliwość już tak.

    Nic dziwnego, że padają, bo karty nie mają za dużej żywotności. Z drugiej
    strony w rejestratorze samochodowym od paru lat mam tę samą Samsung EVO 32
    GB i nie padła, ale... taka sama padła w tym pierwszym raspberry po ok.
    dwóch latach, może mniej.

    Jeśli używacie kart microSD w komputerach typu raspberry, to jakich
    dokładnie? Jakaś sprawdzona firma, model? Są jakieś SLC? Na pojemności mi
    nie zależy (minimum 4 GB i w sumie więcej nie potrzebuję, aby Raspbian
    wszedł i miał trochę miejsca), byle była trwała.

    Teraz kupiłem Adatę 8 GB, bo potrzebuję na już, ale docelowo chciałbym
    przejść na coś trwalszego. I nie wiem na co.