    From: I.Tichy <i...@...tichy.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: cyfryzacja klisz 36mm
    Date: Fri, 27 Mar 2015 09:39:41 +0100

    Witam.

    Po wiosennych porzadkach w piwnicy odnalazlem kilkanascie, zakurzonych i zapomnianych
    klisz 36mm z
    czasow szkolnych, ktore chcialbym jakos przerzuc na komputer. Oczywiscie moglbym
    zaniesc je do labu
    (o ile sa jeszcze takie, pewnie sa) lub kupic skaner do negatywow, no ale nie chce
    wchodzic w
    koszta. Wymyslilem sobie, ze do ich digitalizacji uzyje wlasnego aparatu fot. No i
    powstal problem z
    balansem bieli. Niezaleznie od tego, czu blone podswietle od tylu zwykla zarowka
    wolframowa
    czy zarowka LED, to kolory na zdjeciach mam "wyprane", blade i z nieco zaklamanymi
    kolorami.
    Probowalem wymuszac w aparacie fot. balans bieli na zarowkowy, fluoroscencyjny, auto
    itd ale efekty
    sa dalekie od oczekiwanych i jakby niewiele to zmienia.Tedy pomyslalem, ze moze winne
    jest swiatlo,
    ktore uzywam? Nie wiem tylko jakie powinno byc, bo. np. w skanerach tez jest przeciez
    LED a kolory
    sa mimo to reprodukowane poprawnie...

    Ktos moze cos podpowie, moze ktos wie jaka temp. barwowa powinno miec swiatlo
    do doswietlenia klisz albo jak to zrobic poprawnie?