  • 11. Data: 2011-01-30 18:34:39
    Temat: Re: czujnik ze woda sie leje
    Od: "Jackare" <1...@1...com>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ii2del$fgu$1@news.task.gda.pl...

    > A przy okazji,- jakie jest cisnienie w sieci miejskiej wodociągowej w
    > Warszawie i czy istnieją reduktory ograniczające je do wspomnianej 1,5
    > atm?
    > Tez pękły mi już 2 węzyki. Wprawdzie wypadało to co kilka, jesli nie
    > więcej lat, ale szkody narobiło (wstał parkiet bukowy w salonie >50m2)

    Nominalnie ciśnienie nie powinno przekraczać 3 barów ale zdaża się nocami
    gdy ustaje pobór a automatyka wodociągowa nie zdąży wyregulować zasuw na
    magistralach, że miejscowo ciśnienie wzrasta do 6-7 barów. Nie tylko w
    Warszawie.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2011-02-01 14:41:16
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-01-29 21:13, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Radek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Jeśli nikogo w domu nie będzie, to cóż z jakiegokolwiek alarmu?

    Prosty zawór z elektromagnesem, zamknięty w pozycji bezprądowej.
    Można zrobić wtedy prosty wyłącznik wody w jakimś dogodnym miejscu, albo
    spiąć z jakimś czujnikiem, ale jakim? czujnik wilgotności posadzki? ;-)

    ________MAT_______

  • 13. Data: 2011-02-01 17:38:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Prosty zawór z elektromagnesem, zamknięty w pozycji bezprądowej.
    > Można zrobić wtedy prosty wyłącznik wody w jakimś dogodnym miejscu, albo
    > spiąć z jakimś czujnikiem, ale jakim? czujnik wilgotności posadzki? ;-)

    W znanych mi przypadkach taki czujnik działał tak, że do posadzki z góry
    szły dwie "elektrody" woda pojawiająca się na posadzce zwierała je i
    zamykałą obwód. Na ALLEGRO widziałem takie czujniki chyba.

  • 14. Data: 2011-02-02 09:55:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Feb 2011 15:41:16 +0100, Lagod wrote:

    >Prosty zawór z elektromagnesem, zamknięty w pozycji bezprądowej.
    >Można zrobić wtedy prosty wyłącznik wody w jakimś dogodnym miejscu, albo
    >spiąć z jakimś czujnikiem, ale jakim? czujnik wilgotności posadzki? ;-)

    Tylko czy ten zawor nie peknie pierwszy, albo czy domu nie spali :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-02-02 10:27:26
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-02-02 10:55, J.F. pisze:

    > Tylko czy ten zawor nie peknie pierwszy, albo czy domu nie spali :-)

    :-)

    ________MAT_______

  • 16. Data: 2011-02-02 10:27:59
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-02-01 18:38, Robert Tomasik pisze:

    > W znanych mi przypadkach taki czujnik działał tak, że do posadzki z góry
    > szły dwie "elektrody" woda pojawiająca się na posadzce zwierała je i
    > zamykałą obwód. Na ALLEGRO widziałem takie czujniki chyba.

    O! A ja to wymyśliłem sobie i napisałem trochę dla żartu.

    ________MAT_______

  • 17. Data: 2011-02-02 10:28:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 2, 9:55 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko czy ten zawor nie peknie pierwszy, albo czy domu nie spali :-)

    Slusznie. Co jesli ten zawor zamknie zasilanie tryskaczy w czasie
    pozaru?
    Konrad

    PS Niech sie leje, przeciez mozna domy robic ze szkla a parkiety z
    gwajaku.

  • 18. Data: 2011-02-02 10:35:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 02:28:49 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

    >Slusznie. Co jesli ten zawor zamknie zasilanie tryskaczy w czasie
    >pozaru?

    No, akurat mialem na mysli ryzyko samego zaworu - prad jest, cewka
    jest, kiedys dym z niej poleci.

    Ale uwaga sluszna - i tryskacze, albo np prad wylacza i swieczka sie
    przewroci :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-02-07 16:13:24
    Od: "trok" <t...@t...pl>

    Nie prościej zakręcić wodę za zaworze głównym, przed wyjazdem?

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 20. Data: 2011-02-07 20:15:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2011 17:13:24 +0100, trok wrote:
    >Nie prościej zakręcić wodę za zaworze głównym, przed wyjazdem?

    dwa razy do roku owszem tak, ale powiedzmy trzy razy dziennie ?

    J.