  • 1. Data: 2011-06-07 12:34:46
    Temat: czy ktos moze zna wydajnosc cieplna spalin jakichs konkretnych silnikow
    Od: jp <p...@s...ca>

    mysle o wykozystaniu spalin do grzania recyclera , zamiast palnikow
    propanowych . Potrzebna byla by wydajnosc rzędu 500000- 1M BTU/h.
    Silnik obracal by bęben a spaliny grzaly asfalt.

  • 2. Data: 2011-06-08 11:24:51
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    jp <p...@s...ca> napisał(a):

    > mysle o wykozystaniu spalin do grzania recyclera , zamiast palnikow
    > propanowych . Potrzebna byla by wydajnosc rz=EAdu 500000- 1M BTU/h.
    > Silnik obracal by b=EAben a spaliny grzaly asfalt.
    Jakie szkoły kończyłeś? Po liceum powinieneś dać sobie radę sam.

  • 3. Data: 2011-06-09 06:14:35
    Od: jp <p...@s...ca>

    On Jun 8, 5:24 am, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Jakie szkoły kończyłeś? Po liceum powinieneś dać sobie radę sam.
    >
    > --

    dzieki za pomoc :))

  • 4. Data: 2011-06-09 11:12:41
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    jp <p...@s...ca> napisał(a):

    > sam.

    > net/
    >
    > dzieki za pomoc :))
    Proszę bardzo. Przy okazji rozwiąż zadanie. Jest palnik na butan do grzania
    asfaltu. Zuzywa 2kg paliwa na godzinę. Jakiej mocy powinien byś silnik
    spalinowy żeby ze spalin uzyskać tyle ciepła w ciągu godziny ile daje palnik
    na butan. Sprawnosci różnych silników łącznie z parowym powinieneś znać, uczą
    tego w szkołach. Cirka jebałt wychodzi że to powinien być silnik zużywający od
    czterech do sześciu razy więcej paliwa umownego niż palnik. Tylko nie pytaj co
    to paliwo umowne.

  • 5. Data: 2011-06-09 11:27:02
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 09.06.2011 13:12, kogutek pisze:

> [...]
    > czterech do sześciu razy więcej paliwa umownego niż palnik. Tylko nie pytaj co

    dodam, że należy wziąć tez pod uwagę ciepło rozpraszane w chłodnicy.

  • 6. Data: 2011-06-09 13:11:26
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Albercik <n...@g...pl> napisał(a):

    > dodam, że należy wziąć tez pod uwagę ciepło rozpraszane w chłodnicy.
    To wynika z istoty działania silnika spalinowego. Z odrzutowym włącznie. Byłem
    trochę zaskoczony jak się dowiedziałem że i one mają chłodzenie.