  • 1. Data: 2010-04-24 12:32:11
    Temat: czym domyć samochód
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    Nadeszła pora na remont dróg: jedzie sobie drogą beczkowóz i pracownik
    grubą rurą rzyga na dziury nakieś ścierwo, zmielony asfalt czy coś w tym
    stylu. Efekt: samochód mam - za przeproszeniem - upierdolony czarnymi
    ciapkami, najbardziej agresywny program na myjni sobie z tym nie radzi,
    sam też próbowałem to myć, bezskutecznie, a codziennie muszę tą drogą
    jechać kilkanaście km. Czy ktoś potrafi wspomóc dobrą radą?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-04-24 12:38:57
    Temat: Re: czym domyć samochód
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sam też próbowałem to myć, bezskutecznie, a codziennie muszę tą drogą
    > jechać kilkanaście km. Czy ktoś potrafi wspomóc dobrą radą?

    Pasta lekko scierna, np Tempo, mnie pomoglo.

    P.S. to jest najgorszy remont jaki moze byc, bo to scierwo roznosi sie na
    oponach i potem sa jeszcze wieksze wyrwy jak byly. A na plaskim odklada sie
    w gore ;P

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2010-04-24 12:58:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Apr 2010 12:32:11 +0200, M1SLQ wrote:
> [...]
    >sam też próbowałem to myć, bezskutecznie, a codziennie muszę tą drogą
    >jechać kilkanaście km. Czy ktoś potrafi wspomóc dobrą radą?

    Maslo juz probowales ?

    J.

  • 4. Data: 2010-04-24 13:02:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Apr 2010 12:38:57 +0200, Adam Szewczak wrote:
> [...]

    Byc moze to jest to co zasadniczo powinno byc - grys kamienny pokryty
    asfaltem.

    >P.S. to jest najgorszy remont jaki moze byc, bo to scierwo roznosi sie na
    >oponach i potem sa jeszcze wieksze wyrwy jak byly. A na plaskim odklada sie
    >w gore ;P

    Przyznaje racje - to juz chyba lepiej smoly z wiadra nalac i udeptac
    gumiakiem, niz tymi kamykami zarzucac okolice.

    Ale skoro ktos zrobil taka wielka maszyne .. gdzies na swiecie chyba
    sa z tego zadowoleni ?

    J.

  • 5. Data: 2010-04-24 13:08:32
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 12:32:11 +0200, M1SLQ napisał(a):

> [...]
    > sam też próbowałem to myć, bezskutecznie, a codziennie muszę tą drogą
    > jechać kilkanaście km. Czy ktoś potrafi wspomóc dobrą radą?

    Benzyna, ropa, masło (jak już ktoś zauważył).
    W krajach, gdzie słońce robi babreję z asfaltu (Egipt itp), to na potęgę
    ropą myją takie zacieki - nawet pytałem się kiedys kierowcy takiego
    uwalanego busa jak to czyszczą.

  • 6. Data: 2010-04-24 14:07:22
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    1. Poczytaj archiwum, bo było "milion" razy.
    2. Wyczyść czymkolwiek, co rozpuszcza smołę a nie rozpuszcza lakieru np.
    benzyna ekstrakcyjna, rozpuszczalnik do farb ftalowych (ale tu bym uważał,
    bo czasem zawiera ksylen), olej napędowy też może być oraz wynalazki babci
    Wandzi np. wspomniane masło, chociaż osobiście brzydzi mnie "czyszczenie"
    masłem, smalcem, margaryną....fuj. Potem i tak trzeba użyć rozpuszczalnika,
    albo czekać, aż smród sam sie wywietrzy.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-24 15:03:35
    Od: "Rycho" <r...@i...pl>

  • 8. Data: 2010-04-24 17:35:10
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Benzyna, ropa, masło (jak już ktoś zauważył).

    Dziękuję wszystkim za sugestie.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-04-25 01:01:33
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 24 kwi 2010 o 12:32 GMT, M1SLQ napisał(a):

    > ciapkami, najbardziej agresywny program na myjni sobie z tym nie radzi,

    Akurat myjnia taka szczotkowa to nawet nie potrafi zmyc ptasiej kupki... :(

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 10. Data: 2010-04-26 08:29:02
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]
    > sam też próbowałem to myć, bezskutecznie, a codziennie muszę tą drogą
    > jechać kilkanaście km. Czy ktoś potrafi wspomóc dobrą radą?

    Plyn do usuwania rozwalonych na masce insektów moze czynic cuda :) Procz
    standardowego zastosowania potrafi sobie poradzic z zaschniętą żywicą,
    to mysle ze przed tego rodzaju syfem nie polegnie.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM