  • 11. Data: 2011-05-10 22:27:09
    Temat: Re: czym mocno wygłuszyć stare auto?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-10 21:51, to pisze:
    > begin venioo

    > Jeśli ma być tanie i w miarę działać (z naciskiem na "w miarę" i będzie
    > też ciężkie) to: taśma dekarska + pianka akustyczna. Jedno i drugie tanie
    > jak barszcz.

    Hmmm. Ciekawa alternatywa. Jedyny minus, że potrzeba duuuzo czasu i
    trzeba sie duzo narozkrecać, a efekt koncowy niepewny (aczkolwiek bedzie
    na pewno ciszej niz przed takim zabiegiem).
    Znalazlem jeden z efektow takich prac:
    http://www.szybka.pl/foto/wygluszanie_drzwi_polo.jpg

    --
    venioo
    GG:198909

  • 12. Data: 2011-05-10 22:49:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin venioo

    > Hmmm. Ciekawa alternatywa. Jedyny minus, że potrzeba duuuzo czasu i
    > trzeba sie duzo narozkrecać, a efekt koncowy niepewny (aczkolwiek bedzie
    > na pewno ciszej niz przed takim zabiegiem).

    Na pewno lepszy niż po sikanie gdzie popadnie jakąś pianką. Tyle tylko,
    że jeśli robisz to mało profesjonalnie to jest spore ryzyko, że
    wygłuszając niektóre dźwięki inne subiektywnie uwypuklisz (szczególnie
    jakieś szmery w uszczelkach drzwi, trzaski we wnętrzu itp.) i w efekcie
    hałas będzie bardziej denerwujący (choć będzie go niby mniej).

    > Znalazlem jeden z efektow
    > takich prac: http://www.szybka.pl/foto/wygluszanie_drzwi_polo.jpg

    Jeśli chcesz, żeby było ciszej to musisz wygłuszyć kompleksowo, czyli:

    - drzwi, podłogę, dach, bagażnik
    - nadkola
    - ścianę grodziową silnika

    Kupa roboty z rozbieraniem tego wszystkiego, dużo masy dojdzie no i
    ryzyko mało fajnego efektu o którym wspomniałem powyżej.

  • 13. Data: 2011-05-10 23:01:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > begin venioo
    >
    > Kupa roboty z rozbieraniem tego wszystkiego, dużo masy dojdzie no i
    > ryzyko mało fajnego efektu o którym wspomniałem powyżej.

    Do tego - jeśli mata dekarska, to przy temperaturach +30 może zacząć spływać
    i np. skutecznie zablokowac szybę w drzwiach. Ja nei wygłuszałem (nie mam
    takiej potrzeby), ale kupmel to robił i okno otwierało mu się do
    połowy.Potem znów rozbierał i poprawiał przy użyciu mat dedykowanych do tego
    celu. Ale efekt był całkiem przyzwoity - to znaczy ten sam zestaw audio
    brzmiał o klasę lepiej. Co nie odwiodło go od zmienienia go na droższy ;-)

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 14. Data: 2011-05-11 00:19:50
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-10 23:01, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > do tego celu. Ale efekt był całkiem przyzwoity - to znaczy ten sam
    > zestaw audio brzmiał o klasę lepiej. Co nie odwiodło go od zmienienia go

    Mnie denerwuje szum powietrza >100km/h i dosyc glosne opony. Dzwiek
    silnika lubie, rzedowa 5-ka brzmi swietnie :) Melomanem i audiofilem nie
    jestem, slucham czego popadnie na srednim raczej sprzecie.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 15. Data: 2011-05-11 00:26:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin venioo

    > Mnie denerwuje szum powietrza >100km/h i dosyc glosne opony. Dzwiek
    > silnika lubie, rzedowa 5-ka brzmi swietnie :) Melomanem i audiofilem nie
    > jestem, slucham czego popadnie na srednim raczej sprzecie.

    Szum powietrza to na 99% wina starych uszczelek (lub ew. niedokładnego
    spasowania jakichś elementów, głównie drzwi, jeśli auto miało naprawę
    powypadkową). Jeśli wygłuszysz auto to tylko ten szum wyeksponujesz, bo
    usuniesz inne dźwięki i a szum zostanie. Raczej zainteresuj się wymianą
    uszczelek drzwiowych na nowe. ;)

  • 16. Data: 2011-05-11 00:42:18
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > silnika lubie, rzedowa 5-ka brzmi swietnie :) Melomanem i audiofilem nie
    > jestem, slucham czego popadnie na srednim raczej sprzecie.

    Na szum opon polecają wygłuszenie nadkoli. Trochę trudne do wykonania, ale
    ponoć pomaga. A co do szumu generowanego poza oponami - wszytkie mało
    opływowe elementy - lusterka, antena (też CB), spojlery montowane w stodole
    itd. U mojej siostry w aucie świszczało i gwizdało - kilku speców szukało
    przyczyny, dopiero trzeci znalazł, że ma dziurę w uszczelce przedniej szyby,
    taką na wylot (tj. miejsce klejenia było posmarowane tak niewielką ilością
    kleju, że po jakimś czasie go wydmuchało/wypłukało na kilku centymetrowym
    odcinku - cholera wie, i świszczało. Po podklejeniu auto stało się o połowę
    cichsze.

  • 17. Data: 2011-05-11 03:51:38
    Od: JAM <j...@y...com>

    On May 10, 3:15 pm, venioo <p...@o...eu> wrote:

    >         Macie jakies inne rozrywkowe pomysly? ;)

    Niektorzy radza w takich przypadkach kupic sobie mocniejsze radio.
    Powaznie zas mowiac wlasnie w sprzecie audio moto mozna czasami kupic
    specjalne maty bitumiczne samprzylepne, ktore sie nakleja pod
    tapicerka na blachy nadwozia. Taka mata ma jakies 3-4 mm grubosci i
    konsystencje rozmiekczonego sloncem asfaltu. Kawalek takiej maty dosyc
    spor wazy ale tez niestety kosztuje troche.

    Ja do samochodu tego nie uzywalem ale swoje komputery stacjonarne tym
    traktuje i efekt jest naprawde dobry. Z tym ze dodatkowo do tej masy
    jeszcze w komputerze naklejam 10mm pianke akustyczna.

    > --
    > venioo
    > GG:198909http://allegro.pl/show_user_auctions.php?ui
    d=2086

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 18. Data: 2011-05-11 10:59:25
    Temat: Re: czym mocno wyguszy stare auto?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    to wrote:

> [...]
    > tylko ten szum wyeksponujesz, bo usuniesz inne dźwięki i a szum
    > zostanie. Raczej zainteresuj się wymianą uszczelek drzwiowych na

    O, a istnieje jakieś źródło uszczelek oprócz ASO? Sam bym
    wymienił, ale jak usłyszałem cenę w ASO za uszczelkę bagażnika
    (900 pln), to o drzwi już wolałem nie pytać.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2011-05-11 11:04:49
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    JAM wrote:

> [...]
    > konsystencje rozmiekczonego sloncem asfaltu. Kawalek takiej maty dosyc
    > spor wazy ale tez niestety kosztuje troche.

    "Sporo wazy" to wielki eufemizm. To jest ciezkie jak sk...

    Trzy paczki maty, po bodajze 8 sztuk A4, to jest cienkie, ma grubosc
    okolo 3 mm, da sie dlonia objac, ale podniesc trzech naraz nie bardzo
    idzie, bo sie paczki wysmykuja z rak, takie cholerstwo ciezkie.

    Drzwi tak wygluszone zamykaja sie jak w opancerzonej limuzynie. Utnie
    noge, jak sie przytrzasnie, a trzesniete mocniej calym camochodem
    zabujaja.

    I de facto nie wyciszaja, tylko wygluszaja, tzn. pod mocniejsze
    glosniki, zeby nie rezonowalo - owszem, ale halasu specjalnie nie
    zmniejszy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2011-05-11 11:53:46
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-05-11 10:59, Massai pisze:

    > O, a istnieje jakieś źródło uszczelek oprócz ASO? Sam bym
    > wymienił, ale jak usłyszałem cenę w ASO za uszczelkę bagażnika
    > (900 pln), to o drzwi już wolałem nie pytać.

    Ja do starej Laguny uszczelki drzwi kupowałem po 20zł na lokalnym
    francoszrocie. Były w dużo lepszym stanie niż moje.
    Allegro nie polecam. Chyba, że z odbiorem osobistym, bo w takich
    duperelach sprzedawcy często rozmijają się z prawdą, co do ich
    faktycznego stanu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl