  • 1. Data: 2019-01-07 03:13:03
    Temat: debili nie sieją
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ostatnio wpadłem przypadkowo na trop, że ilu byś nie dołożył starań
    człowieku żeby ukryć swoje dane to ktoś znajomy zrobi Cię na cacy.

    Zrobi ci zdjęcie, przypisze do nr telefonu w kontaktach i jeszcze adres
    zamieszkania doda i Bóg wie jeszcze co. Witki opadają.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2019-01-07 09:03:51
    Temat: Re: debili nie sieją
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 03:13, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Zrobi ci zdjęcie, przypisze do nr telefonu w kontaktach i jeszcze adres
    > zamieszkania doda i Bóg wie jeszcze co. Witki opadają.

    A jakież to starania podjąłeś, żeby ukryć się w sieci?
    Zamieszkałeś w lesie? Na wyspie? Bo jeśli używasz choćby prądu czy wody
    - to już mają twoje dane. Wycieki baz danych to codzienność.

    Oczywiście nie zachęcam, że na FB wrzucać zdjęcia z restauracji, czy z
    mycia zębów, ale myślenie, że dzięki temu będziesz schowany - jest błędem.

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-01-07 09:08:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Zrobi ci zdjęcie, przypisze do nr telefonu w kontaktach i jeszcze adres
    > zamieszkania doda i Bóg wie jeszcze co. Witki opadają.

    Używam truecallera, wpisuję tam znane numery, potem one identyfikują się
    innym użytkownikom tej aplikacji, a mi identyfikują się wpisane w tę
    bazę nieznane mi numery, często spamy. Nie uważam się za debila.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2019-01-07 20:59:05
    Od: on <o...@o...no>

    > Używam truecallera, wpisuję tam znane numery, potem one identyfikują się
    > innym użytkownikom tej aplikacji,...
    Nie każdemu może się to podobać. Nie każdy kto poda Ci numer telefonu
    (albo inne dane) może chcieć by de dane były dystrybuowane w internecie.
    Nawet regulamin Truecallera mówi:

    You are solely liable for any content that You post or communicate
    directly in or on the Services and You agree to only post or communicate
    content that:
    [...]
    belongs to You, or which You have a right to distribute;

    Dając komuś mój numer nie daję mu prawa do jego rozpowszechniania. A
    jeśli nie prawo, do dobre obyczaje mówią, że powinno się zapytać przed
    wysłaniem takich danych do publicznego internetu.

    ps. Niestety wiem też, że większość nie ma oporów przez trzymaniem
    danych w tzw "publicznych chmurach" i potem niektórzy z nich się dziwią,
    że "wyciekły"...

  • 5. Data: 2019-01-08 01:14:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    on pisze tak:

    > Dając komuś mój numer nie daję mu prawa do jego rozpowszechniania.

    Mi chodziło o dodawanie w kontaktach zdjęcia do numeru. Zdjęcia którego
    nie robiliśmy razem tylko zrobionego bez wiedzy. Sam numer to niech
    sobie krąży.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2019-01-08 08:46:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-07 o 20:59, on pisze:
    > Nie każdemu może się to podobać. Nie każdy kto poda Ci numer telefonu
    > (albo inne dane) może chcieć by de dane były dystrybuowane w internecie.

    Bardzo mi z tego powodu wszystko jedno :)
    Za to mi się podoba, że jak dzwoni do mnie po raz pierwszy spamer z
    jakiegoś banku czy innych garnków, to od razu wiem.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2019-01-08 14:03:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > ps. Niestety wiem też, że większość nie ma oporów przez trzymaniem
    > danych w tzw "publicznych chmurach" i potem niektórzy z nich się dziwią,

    A Ty to co? Masz siedem lat? Nigdy książki telefonicznej nie widziałeś?

    Nie chcesz mieć numeru telefonu, to zrezygnuj.

    W normalnym świecie publicznie dostępne są i telefony, i adresy, i
    deklaracje dochodowe, i wysokości zarobków.
    A w Polsce ludziom odbija. Nawet już spisy lokatorów coraz rzadsze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam