  • 1. Data: 2011-07-19 18:00:22
    Temat: definicja umowy na czas nieokreślony by netia
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    czy wiesz, że...
    podpisując umowę na czas _nieokreślony_ w netii i rezygnując z ich usług
    np po 6 miesiącach, należy dopłacić 324 pln? (24-6 x 18 pln). tylko w
    przypadku gdy umowa na czas _nieokreślony_ będzie trwała minimum 24 m-ce
    netia nie doliczy kosztów "aktywacji"
    czyli termin "umowa na czas nieokreślony" nabiera nowego znaczenia. czy
    to te małpy z reklamy pracują tam nad tymi regulaminami? przecież to
    jest jawny wałek.

  • 2. Data: 2011-07-19 18:29:24
    Temat: Re: definicja umowy na czas nieokreślony by netia
    Od: paweł <p...@m...nar.ium>

    W dniu 19.07.2011 20:00, K pisze:
> [...]
    > czyli termin "umowa na czas nieokreślony" nabiera nowego znaczenia. czy
    > to te małpy z reklamy pracują tam nad tymi regulaminami? przecież to
    wiem, i netia dosyć głośno o tym mówi. to nie jest małymi literkami
    jasnoszarnym fontem na końcu regulaminu.

    --
    paweł

  • 3. Data: 2011-07-19 19:05:05
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 19-07-2011 20:29, paweł pisze:
    > wiem, i netia dosyć głośno o tym mówi. to nie jest małymi literkami
    > jasnoszarnym fontem na końcu regulaminu.

    wiem o tym, dowiedziałem się o tym na czacie z panienka. śmieszne to, bo
    taka umowa dajmy na to z tmobile/orange/playem na 24 m-ce, w myśl
    definicji netii też jest umową na czas nieokreślony.

  • 4. Data: 2011-07-19 19:12:32
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik K napisał:

    > wiem o tym, dowiedziałem się o tym na czacie z panienka. śmieszne to, bo
    > taka umowa dajmy na to z tmobile/orange/playem na 24 m-ce, w myśl
    > definicji netii też jest umową na czas nieokreślony.

    I zwykle są to umowy na czas nieokreślony z klauzulą, że abonent
    zobowiązuje się do jej nierozwiązywania przez okres x miesięcy pod
    groźbą kary. Tak było "od wieków". Prawnie wszystko jest OK, a
    operatorzy zwykle wolą takie umowy niż umowy na czas określony, które po
    upływie określonego terminu przekształcają się w umowy na czas
    nieokreślony.

  • 5. Data: 2011-07-19 19:26:51
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 19-07-2011 21:12, DK pisze:

> [...]
    > operatorzy zwykle wolą takie umowy niż umowy na czas określony, które po
    > upływie określonego terminu przekształcają się w umowy na czas

    nie, sa to umowy na czas okreslony - 12, 24 lub 36 miesiecy. reszta sie
    zgadza.

  • 6. Data: 2011-07-19 19:36:19
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik K napisał:

    > nie, sa to umowy na czas okreslony - 12, 24 lub 36 miesiecy. reszta sie
    > zgadza.

    Nie na przykład w Dialogu i Multimedii, tam są umowy na czas
    nieokreślony z klauzulą o nierozwiązywaniu przez promocyjny okres.
    Stąd zdziwiło mnie Twoje zdziwienie, bo to jest szeroko stosowana praktyka.

  • 7. Data: 2011-07-19 23:25:05
    Od: miab <...@...c>

    W dniu 2011-07-19 20:00, K pisze:
> [...]
    > czyli termin "umowa na czas nieokreślony" nabiera nowego znaczenia. czy
    > to te małpy z reklamy pracują tam nad tymi regulaminami? przecież to

    Idź do tepsa tam cie zgolą lepiej, bo tak gdzieś z 10 razy drożej.
    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/190797-kara-
    za-rozwiazanie-umowy-o-neostrade.html

    miab

  • 8. Data: 2011-07-20 06:38:59
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 20-07-2011 01:25, miab pisze:

    > Idź do tepsa tam cie zgolą lepiej, bo tak gdzieś z 10 razy drożej.
    > http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/190797-kara-
    za-rozwiazanie-umowy-o-neostrade.html

    > miab

    ja nigdzie nie potrzebuje isc, szukalem opcji dla znajomego ktry ma
    wybor netia albo upc.

  • 9. Data: 2011-07-27 19:53:24
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    > I zwykle są to umowy na czas nieokreślony z klauzulą, że abonent
    > zobowiązuje się do jej nierozwiązywania przez okres x miesięcy pod
    > groźbą kary. Tak było "od wieków".

    Akurat nie w Orange (nawet za czasów Idei) i akurat nie w T-Mobile
    (nawet za czasów Ery). Na pewno Ci dwaj operatorzy od wieków podpisują
    umowy na czas określony, dopiero regulamin stanowi, że po upływie czasu
    oznaczonego w umowie przekształcają się w umowy na czas nieokreślony.
    Nie wiem, jak jest/było w Play, natomiast w Plusie jest tak, jak piszesz.

    Marek

  • 10. Data: 2011-08-01 07:25:59
    Od: b...@u...van

    Sam jestes szeroko stosowana praktyka ;)

    A tak na powaznie.. niewiem czemu UKE nie zajmie sie tym,
    a nie jakimis pierdolami w postaci minimalnego transferu
    i jak tego pilnowac...

    Jak by dawali wszedzie normalne umowy na czas nie okreslony
    to by rynek sie ladnie wyczyscil jak kiedys.. niema jakosci?
    ide do kogos innego kto da lepiej za ta sama cene...

    Do malkontentow ktorzy twierdza ze trzeba tak jak jest:
    niech daja 2 umowy. oplata za instalacja + nieokreslony
    a druga normalna na 12 mies czy tam 24.