  • 141. Data: 2020-04-07 21:09:10
    Temat: Re: dłubiecie w czasach zarazy?
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 07.04.2020 o 18:04, Paweł Pawłowicz pisze:
    > I co? Z czeska mówiąc hovno. Politycy twierdzą, że bezpieczeństwo to
    > czołgi i rakiety. I mamy, co chcieliśmy.

    I dobry klej do stołka!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 142. Data: 2020-04-07 21:27:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > I dobry klej do stołka!

    Nie wiem, czy tan akurat dobry, ale jeden ma od młodości
    szczególne upodobanie do butaprenu.

    Jarek

    --
    Zaraza rośnie świątek i piątek.
    (skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)

  • 143. Data: 2020-04-10 16:17:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2020 02:05:09 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > A kto powiedział że mieliśmy oryginał sztukę nówkę nie smigana. Oryginał mialo
    kilka pierwszych na Ziemi osób.

    No to skąd się wzięły te oryginały? Ktoś je wyprodukował?
    Skoro mają ograniczoną zdolność do replikacji - ileś "pokoleń" (czyli popsutych
    komórek) a potem - po półtora miesiąca - się psują?
    Czy może to w człowieku tak się degenerują, a w nietoperzu znajdują jakiś utrwalacz?

    W sumie takie degenerujące się wirusy to wymarzona broń biologiczna - Anglicy jak
    robili w WWII testy z wąglikiem, to doszli do wniosku, że się nie nadaje, bo teraz po
    ataku jest tak skażony bakteriami, że nie da się tam nic robić. Dobrze, że test
    zrobili na wyspie - ale dopiero w latach 90-tych tą wyspę porządnie z bakterii
    posprzątali (swoją drogą ciekawe, co zrobili z tym skażonym gruntem, do morza
    wyrzucili? - podobne pytania są o skażony grunt z Hiszpanii po tym, jak USAńczycy
    zgubili tam atomówki oraz o wodę z Fukushimy, którą wypełniali okręty...) - i dobrze,
    że posprzątali, bo terroryści nie mają skąd wąglika brać.

  • 144. Data: 2020-04-11 21:56:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PiteR wrote:

    > czy nerw nie pozwala się skoncentrować?

    Dzieciaki nie dają się skupić. Dłubania mało, ale w miarę możliwości
    sprawdzam stare pomysły z zakresu chemii i elektrochemii w kontekście
    elektroniki. Dziś np. mi się udało przylutować TO263 bezpośrednio do
    ceramicznej płytki i rezystor SMD do szklanego paska. Trawienie
    elektrolityczne miedzianej blachy czeka w kolejce.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 145. Data: 2020-04-12 15:32:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    pl...

    > Tak, PCR. Całe oznaczenie to jakieś trzy godziny roboty.

    > Kierować to sobie może, testów robimy co kot napłakał. Nie ma testu, nie
    > ma CoViD.

    > W populacji ludzi są cztery koronawirusy, wywołują one około 20%
    > katarów, kaszlawek, "gryp" itp. Można dość dokładnie powiedzieć, od
    > kiedy one są z nami. Najstarszy jest z XIII wieku. Jest spora szansa, że
    > obecny będzie piątym. Inne zwierzęta też mają swoje, na przykład koty
    > (chorują łagodnie, wirus nie przenosi się na ludzi).

    "Koronawirusy pojawiły się na Ziemi zaledwie 10 000 lat temu, a ludzie
    dowiedzieli się o ich istnieniu w latach 60. XX wieku. Obecnie wiemy o
    co najmniej 4 gatunkach koronawirusów powszechnie występujących w
    ludzkiej populacji. Każdego roku są one odpowiedzialne nawet za 25%
    łagodnych i średnio poważnych przeziębień wśród ludzi."

    "Jednak co jakiś czas pojawia się koronawirus, który wywołuje poważną
    epidemię. Tak było w przypadku koronawirusa SARS-CoV, który spowodował
    epidemię w latach 2002-2003, z epidemią MERS (MERS-CoV) mieliśmy do
    czynienia w roku 2012, a obecnie zmagamy się z SARS-CoV-2."

    https://kopalniawiedzy.pl/koronawirus-SARS-CoV-2-MER
    S-CoV-epidemia-choroba-nietoperz,31698

    --
    Janusz

  • 146. Data: 2020-04-12 18:35:25
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 12.04.2020 o 15:32, Janusz pisze:
> [...]
    > epidemię w latach 2002-2003, z epidemią MERS (MERS-CoV) mieliśmy do
    > czynienia w roku 2012, a obecnie zmagamy się z SARS-CoV-2."

    Czyli tak, jak napisałem.
    A tu informacje z pierwszej ręki:

    https://www.youtube.com/watch?v=S2_55vbrMec

    P.P.