  • 21. Data: 2015-07-25 14:12:06
    Temat: Re: długi kabel sieciowy
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2015 01:54:36 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > wszystkie pary powyżej 200Mom - moj miernik wiecej nie mierzy. Czyli zwarc nie ma.

    odrotnie - zmierz omomierzem, czy druty nie maja przerwy. na jednym koncu
    zewrzyj dwa kabelki i na drugim sprawdz czy jest miedzy nimi zwarcie... i
    tak rozne kombinacje...

    --
    jg

  • 22. Data: 2015-07-25 14:16:02
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    mam zakopaną skrętkę w jakiejs rurze osłonowej - kabel dlugi rzędu 100m.
    Po paru latach od zakopania dolutowalem tam jeszcze 10m i transmisja
    ruszyla. A ostatnio chyba po deszczac mi to kompletnie zdechło, odciąłem ta
    przedłuzke aby byc w nominalnej długosci - ale dalej nic.
    Jakis tani tester przewodow pokazuje ze jest ok.
    Jakies pomysly jak to uruchomic?

    Zaraz ktoś wymyśli XDSL po dwóch sprawnych parach.
    Bez sensu lepiej PLC
    http://allegro.pl/gembird-homeplug-lan-plc-adapter-5
    00mbps-white-i5491137984.html

    --
    P03

  • 23. Data: 2015-07-25 14:19:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ostatecznie można zastosować banalny w montażu POF, ale nie testowałem
    > tego więc głowy ogolić nie daję.

    są fajne systemy do łączenia gotowych pigtaili ze światłowodem.
    Wszystko co potrzebne do ucinarka do światłowodu i prosty uchwyt
    montażowy do tych łączówek.

    Kiedyś czymś takim robiłem sporą sieć w jednej firmie.
    Fakt, że tłumienie jest większe niż przy spawaniu, ale
    dla długości rzędu kilkuset metrów to w praktyce bez znaczenia.

    No,ale to na pewno trudniejsze to niż zarobienie skrętki :)

  • 24. Data: 2015-07-25 14:25:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Leżą i się kurzą, bo były kupowane w czasach przechodzenia na światło TP
    > i pomniejszych operatorów i dawno się odrobiły. Obecnie są kupowane
    > nowe, bo ryją całe Podkarpacie - nie wiem co to jest, ale jak na to
    > patrzę to jedno widać na pewno - defraudacja.

    Kolejny argument za tym, że jest się czemu dziwić. Przy kreciej robocie,
    na trochę dalszych dystansach, światłowody są jedynym spotykanym
    rozwiązaniem. Ale czemu lokalnie nie są choć w połowie tak popularne?
    Co drugi komputer ma teraz światłowodowe wyjście audio. Czemu nie jest
    tak z siecią?

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2015-07-25 14:36:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tego właśnie dotyczył sygnalizowany problem. Leżą i się kurzą, tymczasem
    > wszyscy kłapią zaciskarkami. Switch do użytku domowo-biurowego z kilkoma
    > portami światłowodowymi nie jest czymś, co można znaleźć na półce każdego
    > sklepu komputerowego na rogu. A przecież on nawet nie powinien być droższy
    > od takiego z transformatorami i RJ-45. Komputerów z wyjściem optycznym
    > w karcie sieciowej też nie widuje się wiele.

    I tu dotknąłeś problemu zdaje się...
    Tak jak wymarła magistrala Firewire i zrobiło się USB3
    tak i ciężko zastąpić Ethernet złączką optyczną, bo
    urządzenia nie są z tym kompatybilne - masz miliony
    jeśli nie miliardy gniazdek RJ45 do których światłowodu
    nie wetkniesz. Przejście na nowy standard dziś jest
    nieracjonalne w żadnej firmie, więc nie ma nacisku
    na takie przejście. Nowe rozwiązania się przyjmują
    gdy są kompatybilne w dół i masz na to wiele przykładów.

  • 26. Data: 2015-07-25 14:53:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > na takie przejście. Nowe rozwiązania się przyjmują
    > gdy są kompatybilne w dół i masz na to wiele przykładów.

    Najpierw był gruby kabel koncentryczny z wampirami, potem cienki. Jeszcze
    w międzyczasie średni, do arcnetu. Potem była skrętka i gniazdka RJ-45.
    Ale te trzeba było wymienić przy przejściu z 10 na 100 na inne, choć
    wyglądające tak samo. Standardy się zmieniają, nie są kompatybilne w dół,
    a jednak się przujmują.

    Standard optyczny jest, tyle że biurowy switch miewa jeden albo dwa porty
    optyczne i kilkadziesiąt RJ-45. Bo zakłada się, że światłowód, to jest
    już 'rocket science', więc nie do biurkowego komputera. Wiele małych
    sieci w domu i w biurze to przecież i tak router stojący na półeczce
    i kilka gotowych patchcordów różnej długości kupionych w sklepie. Co by
    szkodziło, gdyby to też były światłowody?

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2015-07-25 17:14:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 25 lipca 2015 14:12:08 UTC+2 użytkownik jg napisał:

    > odrotnie - zmierz omomierzem, czy druty nie maja przerwy. na jednym koncu
    > zewrzyj dwa kabelki i na drugim sprawdz czy jest miedzy nimi zwarcie... i
    > tak rozne kombinacje...

    tyle to pokazal tester. Zatem przejscia są, zwarc nie ma, testowalem na roznych
    urzadzeniach wiec to nie sprzet, po ustawieniu na RPi 10mbit przynajmniej zapalily
    sie kontrolki na ruterze - ale i tak nie zatrybilo...

    Jak to mówia h,d i kk :)

    b.

  • 28. Data: 2015-07-25 17:16:39
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-07-25 o 09:22, Budyń pisze:
> [...]
    nominalnej długosci - ale dalej nic.
    > Jakis tani tester przewodow pokazuje ze jest ok.

    Kupić skrętkę żelowaną i wciągnąć do rurki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2015-07-25 17:21:53
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 25.07.2015 o 14:19, sundayman pisze:

    > No,ale to na pewno trudniejsze to niż zarobienie skrętki :)

    A jeszcze łatwiejszy, wręcz banalny jest światłowód POF. Co jest z nim
    nie tak, że się nie przyjął?

    --
    Mirek.

  • 30. Data: 2015-07-25 17:23:25
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 lipca 2015 14:53:38 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > i kilka gotowych patchcordów różnej długości kupionych w sklepie. Co by
    > szkodziło, gdyby to też były światłowody?

    A to nie przypadkiem jest tak że to same moduły nadawczo odbiorcze są drogie i
    dlatego swiatlowody nie są powszechne?

    A co do tematu to sporo jest modulow transceviera miedź/światło.
    Ale ceny zazwyczaj są niegroszowe.
    Wymiana ethernetu na światłowód to dla takiego 100m odcinka przynajmniej ze 400pln.
    Niby w porownaniu do skretki nie strasznie drozej (bo jakies 4-5x) ale jednak
    najpierw inwestor wklada miedź i jedzie a po jakims czasie zaczyna myslec ze moze by
    sie tyle sprzetu nie palilo jakby swiatlo bylo...