  • 11. Data: 2015-07-25 11:54:24
    Temat: Re: długi kabel sieciowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Saturday, July 25, 2015, 11:44:57 AM, you wrote:

    > A spawałeś kiedykolwiek światłowód?

    A po co spawać? Krótkie odcinki da się położyć bez spawania. A w razie
    awarii - nie są aż tak częste - po prostu wymienić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2015-07-25 12:09:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-07-25 o 09:22, Budyń pisze:
    > mam zakopaną skrętkę w jakiejs rurze osłonowej - kabel dlugi rzędu 100m.
    > Po paru latach od zakopania dolutowalem tam jeszcze 10m i transmisja ruszyla. A
    ostatnio chyba po deszczac mi to kompletnie zdechło,

    odciąłem ta przedłuzke aby byc w nominalnej długosci - ale dalej nic.
    > Jakis tani tester przewodow pokazuje ze jest ok.
    > Jakies pomysly jak to uruchomic?

    Spróbuj wykorzystać inne pary, bo do 100Mb/s tylko 2 są czynne.
    Może padła jedna para.
    Czyli inaczej zarobić wtyczki RJ45.
    Oczywiście nie można zmieniać pojedynczych przewodów, tylko parami.

  • 13. Data: 2015-07-25 12:25:42
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 25.07.2015 o 11:27, Marek pisze:

    > Ethernet to dziwny standard, nie rozumiem czemu światlowod go
    > powszechnie nie wyparł w lokalnych rozwiązaniach, przecież aż się prosi,
    > świetna separacja galwaniczna.

    Ależ wyparł wyparł. Pomiędzy budynkami zawsze dajemy światłowód, no
    chyba, że klient ma już przeciągniętą skrętkę, której nie da się ruszyć.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2015-07-25 12:34:57
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 25.07.2015 o 11:54, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > A po co spawać? Krótkie odcinki da się położyć bez spawania. A w razie
    > awarii - nie są aż tak częste - po prostu wymienić.

    Można zamówić kabel z końcówkami i wciągnąć, można zarobić złączki
    żelowe - ale po co, jak każda szanująca się firma ma spawarkę albo
    znajomego spawacza i zrobi to za grosze - żaden problem nawet w Polsce B
    - spawarki leżą i się kurzą.
    Ostatecznie można zastosować banalny w montażu POF, ale nie testowałem
    tego więc głowy ogolić nie daję.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2015-07-25 12:42:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 25.07.2015 o 10:54, Budyń pisze:

    > wszystkie pary powyżej 200Mom - moj miernik wiecej nie mierzy. Czyli zwarc nie ma.

    Jeżeli to zwykła "siwa" skrętka to IMHO zamokła (woda w rurze to norma).
    Omomierz tego może nie pokazać, bo zmieniła się znacząco tylko pojemność.
    Możliwe też, że uwaliło porty na urządzeniach - na bliskich
    odległościach mogą działać, to o niczym nie świadczy.

    --
    Mirek.

  • 16. Data: 2015-07-25 12:47:24
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    > A po co spawać? Krótkie odcinki da się położyć bez spawania. A w razie
    > awarii - nie są aż tak częste - po prostu wymienić.

    tylko, ze skrętką kompy połączy sobie nawet średnio rozgarnięty gimbus.
    światłowód wymaga jednak świadomości manualnej. no i cena samego
    materiału...

    @

  • 17. Data: 2015-07-25 12:48:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

> [...]
    > żelowe - ale po co, jak każda szanująca się firma ma spawarkę albo
    > znajomego spawacza i zrobi to za grosze - żaden problem nawet w Polsce B

    Tego właśnie dotyczył sygnalizowany problem. Leżą i się kurzą, tymczasem
    wszyscy kłapią zaciskarkami. Switch do użytku domowo-biurowego z kilkoma
    portami światłowodowymi nie jest czymś, co można znaleźć na półce każdego
    sklepu komputerowego na rogu. A przecież on nawet nie powinien być droższy
    od takiego z transformatorami i RJ-45. Komputerów z wyjściem optycznym
    w karcie sieciowej też nie widuje się wiele.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2015-07-25 12:51:02
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-07-25 o 10:33, Budyń pisze:
    > dzieki za podpowiedzi :) 10mb to by mi pasowalo - nie wiem co posiadany sprzet na
    to.
    > Z jednej strony jest router dlink d300 (poprzez jakis tani switch), z drugiej tez
    router (a wczesniej byl raspberrypi) - one same z sie nie negocjują predkosci? Bo w
    opcjach dlika takich mozliwosci nie widze.

    Na RPi to by się dało ustawić prędkość, natomiast "proste" routery to
    raczej takich opcji nie mają.
    Kiedyś trzymałem do takich celów stare huby 10Mb/s, ale na szczęście
    klient zdecydował się na przekopanie nowych kabli...

    --
    AWa.

  • 19. Data: 2015-07-25 13:38:54
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Tego właśnie dotyczył sygnalizowany problem. Leżą i się kurzą,

    Leżą i się kurzą, bo były kupowane w czasach przechodzenia na światło TP
    i pomniejszych operatorów i dawno się odrobiły. Obecnie są kupowane
    nowe, bo ryją całe Podkarpacie - nie wiem co to jest, ale jak na to
    patrzę to jedno widać na pewno - defraudacja.

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2015-07-25 13:52:28
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    >Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    oups.com...
> [...]
    >ta przedłuzke aby byc w nominalnej długosci - ale dalej nic.
    >Jakis tani tester przewodow pokazuje ze jest ok.

    Jeśli jest o obu obiektach ta sama faza sieci 230 V to szkoda
    zachodu, wschodu, północy i południa,
    oraz czasu poświęconego, lepiej iść z prądem
    :-)
    http://www.dx.com/p/eu-plug-200mbps-powerline-networ
    k-plc-adapter-kit-white-2-pcs-273943

    --