  • 1. Data: 2010-10-10 18:14:33
    Temat: dostepnosc samochodow u dealerow
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam

    Mam pytanie do osob dzialajacych w branzy, albo majacych w tym wzgledzie
    doswiadczenie.
    A brzmi ono tak: czy dostepnosc samochodu (konkretnie wybranej wersji) jest
    zalezna od dealera, czy tez maja jakas wspolna baze dla calej polskiej
    dystrybucji? Dodam, ze chodzi o nowy model, tuz po premierze.
    Bo sytuacja wyglada tak, ze to co zostalo wybrane (konkretna wersja,
    wyposazenie, kolor) u dealera, z ktorym rozmawialismy ma byc dostepne
    najwczesniej na styczen... I chodzi o to czy oplaca sie jezdzic/dzwonic po
    innych dealerach z nadzieja, ze ktos bedzie mial wczesniej, czy raczej
    wszedzie bedzie to samo?
    Dodam moze, ze chodzi o Nissana.

    Bede wdzieczny za pomoc.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 13 656 zdjęcia z 19 krajów.

  • 2. Data: 2010-10-10 19:03:52
    Temat: Re: dostepnosc samochodow u dealerow
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-10-10 18:14, Jacek Bronowski pisze:
    > Witam
    >
    > Mam pytanie do osob dzialajacych w branzy, albo majacych w tym wzgledzie
    > doswiadczenie.

    jezeli takiej wersji nie ma na placu u dystrybutora w europie to cudow
    nie zdzialasz - musisz czekac do stycznia, az twoj egzemplarz zostanie
    wyprodukowany wedle twojej specyfikacji.
    natomiast zawsze istnieje prawdpodobienstwo, ze auto w takiej
    konfiguracji stoi na placu u dealera. dlatego jesli ci zalezy, to
    proponuje jednak sie skontaktowac z roznymi salonami. niekoniecznie
    musisz jezdzic czy dzwonic - wystarczy email bezposrednio do sprzedawcy,
    kasa ktora ewentualnie bys im zostawil to ich pensja, dlatego na 100%
    nie zostaniesz olany.

  • 3. Data: 2010-10-10 22:27:06
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > dzwonic - wystarczy email bezposrednio do sprzedawcy, kasa ktora
    > ewentualnie bys im zostawil to ich pensja, dlatego na 100% nie zostaniesz

    Problem tylko taki, ze prawdopodobienstwo fizycznego posiadania "na placu"
    jest minimale. To nowy model - sprzedaz sie dopiero zaczyna. Bardziej
    chodzilo mi o cos takiego, ze dealer ma "zamowiony" dany samochod (ale nie
    na konkretne zamowienie klienta). I czy taka pula zamowionych aut jest
    ogolna (krajowa), czy kazdy dealer ma wlasna pule?

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 4. Data: 2010-10-10 23:16:49
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-10-10 22:27, Jacek Bronowski pisze:
> [...]
    > na konkretne zamowienie klienta). I czy taka pula zamowionych aut jest
    > ogolna (krajowa), czy kazdy dealer ma wlasna pule?

    oczywiscie, jak najbardziej moze miec zamowiony wlasnie "na plac".

  • 5. Data: 2010-10-11 00:51:39
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Jacek Bronowski wrote:

    > I czy taka pula
    > zamowionych aut jest ogolna (krajowa), czy kazdy dealer ma wlasna
    > pule?

    Raczej nie liczylbym ze kazdy dealer ma inne dojscia do producenta.
    Predzej zainteresuj sie oferta salonow tej matki w krajach osciennych
    (zakladajac oczywiscie, ze to sie bedzie jakkolwiek oplacac).

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 6. Data: 2010-10-11 10:46:56
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 10.10.2010 Jacek Bronowski <f...@r...pl> napisał/a:
    > A brzmi ono tak: czy dostepnosc samochodu (konkretnie wybranej wersji) jest
    > zalezna od dealera, czy tez maja jakas wspolna baze dla calej polskiej
    > dystrybucji? Dodam, ze chodzi o nowy model, tuz po premierze.
    nie ma centralnej bazy.

> [...]
    > najwczesniej na styczen... I chodzi o to czy oplaca sie jezdzic/dzwonic po
    > innych dealerach z nadzieja, ze ktos bedzie mial wczesniej, czy raczej
    Jestem w trakcie zakupu qashqaia - dzwoniąc po całej polsce w wrześniu autka
    były "do odbioru" w grudniu, listopadzie, w gdańskim salonie nawet w styczniu.

    Część z ustaloną konfiguracją, część jeszcze z opcją zmiany koloru(czyli
    defacto niewyprodukowane).

    Najwcześniejszy dostałem z terminem na październik (oczywiście już bez
    możliwości zmiany opcjii).

    Ogólnie dzwoń, dzwoń i negocjuj ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 7. Data: 2010-10-11 11:44:34
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > defacto niewyprodukowane).
    >
    > Najwcześniejszy dostałem z terminem na październik (oczywiście już bez

    Rozeslalem maile do innych dealerow w regionie. No i juz sie znalazlo auto
    na polowe listopada :-) (na razie info z maila - a czy to realne to
    zobaczymy).
    A jak wyglada kwestia "obslugi" auta kupionego "daleko od domu"? Oczywista
    upierdliwosc to na poczatek podpisywanie umowy, wplata itp... - koniecznosc
    wyjazdu. Kolejna to odbior auta - znowu wyjazd... A co potem? Mozna
    serwisowac na gwarancji w dowolnym ASO, bez zadnych problemow i utrudnien?
    Lokalny dealer nie bedzie "strzelal focha", ze kupione nie u niego? :-)

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 8. Data: 2010-10-11 11:51:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości news:

    > A jak wyglada kwestia "obslugi" auta kupionego "daleko od domu"?

    Tak jak kupionego blisko.

    > Oczywista upierdliwosc to na poczatek podpisywanie umowy, wplata itp... -
    > koniecznosc wyjazdu.

    Pocztę zamknęli?

    >Kolejna to odbior auta - znowu wyjazd...

    Ale czyj?
    Jak się uprzesz to Ci dealer na lawecie przywiezie, pytanie czy nie lepiej
    samemu się przejechać?

    >A co potem? Mozna serwisowac na gwarancji w dowolnym ASO, bez zadnych
    >problemow i utrudnien?

    Na całym kontynencie, a w niektórych przypadkach to i świecie.

    > Lokalny dealer nie bedzie "strzelal focha", ze kupione nie u niego? :-)

    A co go to?

  • 9. Data: 2010-10-11 11:55:07
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 11.10.2010 Jacek Bronowski <f...@r...pl> napisał/a:
    > Rozeslalem maile do innych dealerow w regionie. No i juz sie znalazlo auto
    > na polowe listopada :-) (na razie info z maila - a czy to realne to
    > zobaczymy).
    dzwon, dzwon... i zbijaj cene ;)

    (juke?)

    > A jak wyglada kwestia "obslugi" auta kupionego "daleko od domu"? Oczywista
    > upierdliwosc to na poczatek podpisywanie umowy, wplata itp... - koniecznosc
    > wyjazdu. Kolejna to odbior auta - znowu wyjazd...
    Coz. Z tego co wiem to wyjazd bede miec jeden - po odbior.
    Nie widze sensu by z reszta jechac.

    (oczywiscie ma to swoje zady i walety - nie obejrzysz autka przed rejestracja -
    wiec ewentualne uwagi mozesz miec dopiero przy odbiorze - aczkolwiek zakladam
    ze uwag nie bedzie - w koncu to nowy samochod, do tego zawsze obowiazuje
    gwarancja jakby cos bylo nie tak).

    > A co potem? Mozna
    > serwisowac na gwarancji w dowolnym ASO, bez zadnych problemow i utrudnien?
    > Lokalny dealer nie bedzie "strzelal focha", ze kupione nie u niego? :-)
    Jak juz to ten u ktorego kupujesz moze miec pretensje ze u niego nie
    serwisujesz ;)