  • 21. Data: 2017-10-21 12:31:38
    Temat: Re: drukarka 3w1 do domu - pomóżcie wybrać
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-20 o 14:28, Stregor pisze:
    > (...)
    > Ktoś coś poradzi?

    Ja zanabyłem (tylko dlatego, że za 30% ceny nominalnej) kombajn OKI
    C3xx. Laser kolor.
    Sprzętowy dupleks zarówno w drukarce, jak i skanerze.
    Skaner z podajnikiem papierów. Prawidłowo pobiera mi nawet pomięte
    faktury ze stacji paliw na papierze A5 z igłówki.
    Można skanować na pendrive, na zasób lokalny (ftp, Samba), do "chmury",
    do maila.
    Drukować można praktycznie z każdego urządzenia: "rozumie" m.in. języki
    PCL i PostScript.
    Można drukować przez chmurę, przez Internet. Skanować też.
    Tyle, że ja mam model z RJ45, musiał byś dokupić print-server WiFi.

    Drukuję na tonerach Cardridge Web - jakość wydruków foto nie do
    odróżnienia od oryginalnych tonerów. Płacę nieco więcej za dobry
    zamiennik, ale zależy mi na jakości.

    Do wydruków "roboczych" mam Lexmarka C762 ze sprzętowym (dwuścieżkowym)
    dupleksem. On ma każdy toner na 15 tys. wydruków, ale to kobyła niewiele
    mniejsza od biurka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2017-10-21 14:21:03
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Z samym dosypywaniem zawsze miałem jakieś problemy - głównie brudzenie (podobnie z
    niefirmowymi zamiennikami, lub rzekomo "firmowymi" kupowanymi na aledrogo czy
    tablicy, które okazywały się amatorsko przeserwisowanymi).
    Na dobrą sprawę przy dosypywaniu trzeba by przeserwisować kartridż - oczywiście
    można, tylko po co wszystko robić samemu (szczególnie jeśli ktoś nie przepada za
    mechaniką precyzyjną)?
    A tak to kupisz oryginał na 10 tys. kopii i wystarczy na całe Twoje życie.
    BTW sam nie mogę uwierzyć, kiedy zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy lub nawet i więcej...
    Samsung ma jak dla mnie najlepsze (najbardziej przyjazne) oprogramowanie do drukarek
    ze znanych mi (ale nie wszystkie znam).

    -----

  • 23. Data: 2017-10-21 14:25:49
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Napisz szczegółowo, jakie masz ustawienia przy wydruku zdjęć, bo jak dla mnie OKI
    (5xx) to kompletna porażka przy chęci drukowania fotek :-( więc albo utrafiłeś
    doskonałe ustawienia (z bogatego menu), albo nie masz porównania z inną dobrą
    drukarką laser kolor.
    Druk cz.-b. na kolorowej OKI to też porażka, bo druk się błyszczy (fatalnie się
    czyta, powinien być matowy).

    -----

  • 24. Data: 2017-10-21 15:00:40
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 2017-10-21 o 14:21, ń pisze:
> [...]
    > Samsung ma jak dla mnie najlepsze (najbardziej przyjazne) oprogramowanie do
    drukarek ze znanych mi (ale nie wszystkie znam).

    A o którym konkretnie modelu Samsunga rozmawiasz?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 25. Data: 2017-10-21 15:54:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-10-21 o 08:03, Stregor pisze:

    > Problem w tym, że to jest router UPC i ma do siebie z zewnątrz
    > dociągnięty ichny koncentryk, z klatki schodowej. I nie za bardzo mam
    > możliwość go przemieścić.

    Przecież drukarkę podłączasz do komputera (kablem USB) albo bez kabla po
    Wi-fi (parujesz Wifi - drukarka - modem-router UPC). Do prądu
    eektrycznego to wiadomo, że musisz ją podłączyć.

    --
    animka

  • 26. Data: 2017-10-21 15:57:59
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Kiedyś była seria SCX-5xxx, teraz są jakieś nowsze. Trzeba znaleźć model, do którego
    wchodzi kartridż na 10 tys. kopii (czasem to jedyna różnica pomiędzy modelami).
    Jedyną znaną mi wadą było to, że Samsungi tamtej serii mocno się grzały przy
    drukowaniu kilkuset lub więcej stron (były zresztą przed tym zabezpieczone, bo miały
    jakiś termistor/czujnik, który gdy sprzęt się nagrzał ustawiał tryb powolnego druku i
    szło dalej tyle że trzy razy wolniej), ale w warunkach domowych to nieistotne.

    -----

  • 27. Data: 2017-10-21 16:21:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-21 o 14:25, ń pisze:
> [...]
    drukarką laser kolor.
    > Druk cz.-b. na kolorowej OKI to też porażka, bo druk się błyszczy (fatalnie się

    Przede wszystkim pracuję w przestrzeni CMYK.
    Reszta już różnie, w zależności czy to Corel, czy PhotoShop, czy inna
    aplikacja, czy też wydruk spod linuksów.
    Pod Androidem praktycznie niewiele się ustawi.
    Najczęściej wyrzucam w PostScripcie.
    W Corelu wyrzucam w Generic ICC, gdyż ostatnio nie robię preprintów ani
    wyciągów.
    W Photoshopie wyrzucam na profilu sRGB IEC61966-2.1 lub "Roboczy CMYK -
    SWOP".
    Przez sterownik drukarki przepuszczam albo na prosto (bez ingerencji),
    albo konwersja na CMYK, Relative Colorimetric. Czarny czasem jako "pure
    black".

    Ale to wszystko zależy, co robię, do jakich celów i co chcę uzyskać.

    Natomiast OKI C5xx mają już ponad 20 lat. Były to maszyny do (wtedy)
    dużej ilości wydruków biurowych, maszyny typu SOHO.
    Lepiej w kolorach sprawdzały się Minolty.
    A jeżeli pominiemy wydruk laserowy, to drukarki kredkowe.

    Natomiast ja pisałem, że kolory (na wydrukach foto) są nie do
    odróżnienia w przypadku *porównania* wydruku na tonerach oryginalnych
    OKI z tonerami firmy Cardridge Web.

    Błyszczący toner po wydruku to kwestia innego składu toneru. Z mojego
    punktu widzenia to jest lepiej. Ale rzeczywiście, oświetlenie może się
    odbijać od powierzchni zadruku.

    Jeszcze jedno: pisząc "wydruki foto" nie mam na myśli wydruków
    fotografii, tak jak kiedyś w Krakowie robił to Qba na swoich maszynach
    Udzielał się na grupie pl.rec.foto). Mam na myśli próbkę robioną po to,
    aby sprawdzić np. projekt wizytówki czy jakiejś ulotki reklamowej,
    względnie coś bardziej foto, ale dla siebie, do przysłowiowej szuflady.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2017-10-21 20:43:46
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Pytałem o ustawienia w menu print/drukowania (drukarki), ewentualnie dodatkowo na
    panelu - te różne tryby i nasycenia do wyboru.
    O ten czarny też (to także kwestia finansowa, czy składać czarny wydruk tylko z
    czarnego tonera, czy ze wszystkich czterech w tym trzech drogich kolorowych).
    MC562 jest jak na razie trzy-czteroletnia.

  • 29. Data: 2017-10-21 21:35:51
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > A po cholerę drugi router?
    > Ludzkość już kilkadziesiąt lat temu wymyśliła Print Servery. Postawić
    > taki, co z jednej strony ma WiFi, a z drugiej port taki, jak w drukarce.
    > Najlepiej RJ45, ewentualnie USB. Bo Centronicsa to już mało co ma, nie
    > wspominając o kilku już nieistniej ących innych dawniej u żywanych portach.
    > Jeśli to nie drukarka, tylko urządzenie z GDI, to print server dodatkowo
    > musi go obsługiwać.

    Szybki "risercz" wskazał, że taki print server (wifi + usb) jest droższy
    od taniego routera "z funkcją"

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 30. Data: 2017-10-21 21:39:34
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Przecież drukarkę podłączasz do komputera (kablem USB) albo bez kabla po
    > Wi-fi (parujesz Wifi - drukarka - modem-router UPC).

    Ta gałąź dyskusji zeszła na drukarkę bez WiFi

    > Do prądu
    > eektrycznego to wiadomo, że musisz ją podłączyć.

    Do tego zdania nie wiem jak się odnieść ;)
    Choć, Bogiem a prawdą, pracując kiedyś jako serwisant pojechałem do
    klientki na interwencję ("czarny ekran") - pracowałem w firmie
    obsługującej IT w mleczarniach - i... włożyłem wtyczkę od komputera do
    gniazdka.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor