  • 1. Data: 2019-01-18 10:22:56
    Temat: duct tape i lakier
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Mam pytanko o takie druciarstwo. Może ktoś to przetestował?
    Czy klej taśmy naprawczej - taka szara, materiałowa - zaszkodzi
    lakierowi? Nie mogę sam zrobić eksperymentu, ale ta taśma pewnie będzie
    dłużej - w słońcu i deszczu - przyklejona.
    Jak się w końcu to odklei to będzie ok z lakierem? Lakier już
    kilkunastoletni.
    Druga sprawa. Czym najlepiej podkleić listwy boczne, "plastikowe"?

  • 2. Data: 2019-01-18 12:24:53
    Temat: Re: duct tape i lakier
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-01-18 o 10:22, pueblo pisze:

    > Druga sprawa. Czym najlepiej podkleić listwy boczne, "plastikowe"?

    https://www.tesa.com/pl-pl/konsument/tesa-tasma-dwus
    tronna-montazowa-super-mocna-powerbond.html

    Przyklejałem nią listwy dachowe do C2.
    Niby nieodporne na UV i wodę, ale jak przykleiłem, to do momentu
    sprzedaży samochodu, trzymało jak cholera.
    Problemem było nawet odklejenie do poprawki, bo źle zacząłem i krzywo
    poszło.

    Przy listwach bocznych problemem może być grubość taśmy, bo na dachu w
    rowku mi nie zależało ile ta listwa będzie podwyższona. Ale na drzwiach,
    to może nie być ładne, gdy będzie odstawać.

    Jak chcesz dedykowane do samochodu, to Tesa ACX, ale drogie toto. Pewnie
    byłoby tańsze, gdyby sprzedawali mniej niż 18m w rolce.

    --
    viktorius

  • 3. Data: 2019-01-18 12:36:01
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 18-01-2019 o 10:22, pueblo pisze:

    > Druga sprawa. Czym najlepiej podkleić listwy boczne, "plastikowe"?

    Klej do szyb samochodowych.

    yabba

  • 4. Data: 2019-01-18 13:26:25
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2019 12:36:06 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Klej do szyb samochodowych.

    U zony w aucie odpadła listwa... wyczyściłem ją szlifierką ze starego kleju,
    odtłuściałem. Przykleiłem ją klej do szyb....Oczywiście był też primer...
    Listwa odpadła po roku a klej na lakierze został... spróbuj to teraz czymś zmyc z
    lakieru....

    uciu

  • 5. Data: 2019-01-18 20:53:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-01-18 o 10:22, pueblo pisze:
    > Mam pytanko o takie druciarstwo. Może ktoś to przetestował?
    > Czy klej taśmy naprawczej - taka szara, materiałowa - zaszkodzi
    > lakierowi?

    Moim zdaniem nie zaszkodzi.

    > Nie mogę sam zrobić eksperymentu, ale ta taśma pewnie będzie
    > dłużej - w słońcu i deszczu - przyklejona.

    One są dość nietrwałe i na dłuższą metę odpadają.
    Za to klej przynajmniej nie jest zbyt trudny do usunięcia - puści
    benzyną ekstrakcyjną, pewnie nawet denaturatem.

    > Druga sprawa. Czym najlepiej podkleić listwy boczne, "plastikowe"?

    Blachowkrętem :)
    A jak coś mniej inwazyjnego to są takie mocne taśmy dwustronne - one
    dają radę, ale klej po nich potem trudno usunąć (ale jak pod listwą to
    pewnie nie będzie potrzeby).

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 6. Data: 2019-01-19 06:21:14
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2019-01-18 o 10:22, pueblo pisze:
    > Mam pytanko o takie druciarstwo. Może ktoś to przetestował?
    > Czy klej taśmy naprawczej - taka szara, materiałowa - zaszkodzi
    > lakierowi?

    zaszkodzi jak jest w słońcu, przetestowane, markowe taśmy różne, klej
    kamieniał i nie dało się go usunąć z lakieru, czasami odrywał się wraz z
    drobinami lakieru

  • 7. Data: 2019-01-21 12:16:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Tomasz Pyra, 18 sty 2019 w news:5c422eab$0$501$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Moim zdaniem nie zaszkodzi.

    No to spróbowałem. Powiem, że przeszła test na myjni bezdotykowej, jak na
    razie.

    > Blachowkrętem :)
    > A jak coś mniej inwazyjnego to są takie mocne taśmy dwustronne - one
    > dają radę, ale klej po nich potem trudno usunąć (ale jak pod listwą to
    > pewnie nie będzie potrzeby).

    Nie, wkręty ani jakieś mocne kleje (jak podany w wątku - do szyb) raczej
    odpadają w moim odczuciu. Za to taśma dwustronna to dobry pomysł. Zresztą
    oryginalnie te listwy trzymają się na tego rodzaju taśmie (z wyglądu coś
    być może bitumicznego) oraz czopach w otworach karoserii.

  • 8. Data: 2019-01-21 15:03:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 12:16, pueblo pisze:

    > No to spróbowałem. Powiem, że przeszła test na myjni bezdotykowej, jak na
    > razie.

    Raczej bym uważał - nie zaszkodzi od razu, ale po czasie może i to z
    dużym prawdopodobieństwem.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak