  • 11. Data: 2012-11-21 20:00:31
    Temat: Re: dysk laptop identyfikacja
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 19:41:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):

    > dzięki, ale jaka jest metodologia podłączania?
    > jak podłączę kieszeń przy pracującym kompie to sie dysk nie uruchomi bo
    > raczej nie zdążę wcisnąć dwóch wtyków naraz... czyli podłączamy przy
    > wyłączonym do dwóch gniazdek?

    Wetknąć wtyczkę w laptopa, drugą stronę w dysk. Nie startuje, bo mu prądu
    brakuje (będzie słychać, że dysk usiłuje się rozkręcić, ale mu nie wychodzi)
    - wetknąć drugą wtyczkę w drugi port USB laptopa (nie wyciągając pierwszej).
    Naprawdę jest to tak skomplikowane?

    [ The Guv: There are inmates and there are convicts. [...] So, which are ]
    [ you gonna be? Richard B. Riddick: Me? I'm just passin' through. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 12. Data: 2012-11-21 20:09:09
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > nie zdążę wcisnąć dwóch wtyków naraz... czyli podłączamy przy wyłączonym do

    jezeli nie dziala na jednym zlaczu (zazwyczaj dziala) podlaczasz najpierw
    to ktorym leci tylko zasilanie, potem drugie

    (co do zasady mozesz podlaczac jak chcesz, ale moze sie zdazyc
    ze nie wystartuje jezeli zaczniesz od drugiej wtyczki bo moze
    nie wyrobic pradowo i dysk nie wystartuje co w przypadku co bardziej
    egzotycznej chinszczyzny moze zawiesic kieszen)

  • 13. Data: 2012-11-21 22:16:05
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > z bólem to stwierdzam, ale fakt niezaprzeczalny...

    No, ID, żeby mi to było ostatni raz...
    Masz dużego plusa u mnie, bo potrafisz sie przyznac do błędu. A nie
    spodziewałem sie tego po tobie. :)

  • 14. Data: 2012-11-21 22:32:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-21 20:00, Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

> [...]
    > - wetknąć drugą wtyczkę w drugi port USB laptopa (nie wyciągając pierwszej).

    Odradzam.
    Najpierw podłączyć oba wtyki od strony komputera a dopiero na końcu
    podpiąć od strony dysku.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2012-11-21 23:26:59
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 22:32:28 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Odradzam.
    > Najpierw podłączyć oba wtyki od strony komputera a dopiero na końcu
    > podpiąć od strony dysku.

    Szczerze - albowiem gdyż ponieważ?

    [ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God... ]
    [ And I absolutely hate the fucker. (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

  • 16. Data: 2012-11-21 23:54:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-21 23:26, Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

    > Szczerze - albowiem gdyż ponieważ?

    Ryzykujesz uwaleniem silnika w HD.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-11-22 00:42:10
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Ryk" napisał:

> [...]

    ...a system (w domyśle Windows) konotuje sobie "nieznane urządzenie",
    które w dodatku ma awarię, więc dalej nie ma już co z nim gadać...

    Błędne. Przynajmniej za pierwszym razem, dopóki się nie upewnimy, że
    laptop sobie poradzi z tym dyskiem na pojedynczym zasilaniu.

    Lub (od rzyci strony) najpierw tę z samym zasilaniem, potem tę z aktywnymi
    D+ i D-.

    > Szczerze - albowiem gdyż ponieważ?

    Gdyż lepiej dać od razu pełnego kopa prądowego temu dysku.
    A nie każdy windziarz potrafi sobie ustawić wyświetlanie urządzeń
    widmowych i nieobecnych.

    JoteR

  • 18. Data: 2012-11-23 09:31:13
    Od: "Q" <n...@s...org>

    No widzisz... a na Tuska tak gadasz ;)

    > No, ID, żeby mi to było ostatni raz...
    > Masz dużego plusa u mnie, bo potrafisz sie przyznac do błędu. A nie
    > spodziewałem sie tego po tobie. :)

    Jeszcze zjebka za wstawione zdjecie sie nalezy-
    - wielkie, nieostre, itd

  • 19. Data: 2012-11-23 09:34:27
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Ryzykujesz uwaleniem silnika w HD.

    Uwalenie czym? Zbyt malym pradem?

  • 20. Data: 2012-11-23 10:01:12
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-22 00:42, JoteR pisze:
    > Gdyż lepiej dać od razu pełnego kopa prądowego temu dysku.
    > A nie każdy windziarz potrafi sobie ustawić wyświetlanie urządzeń
    > widmowych i nieobecnych.

    Z własnego doświadczenia:
    dostałem od siostry zepsutego laptopa (swego czasu bardzo drogiego), ale
    jej mąż wcześniej zdążył wyjąć z niego dysk i włożyć go w kieszeń.
    Dostałem ten dysk tylko z 'potrójnym' kablem, jednak ma wejście na
    zasilacz. Mam już tylko dwa sprawne (aktywne) porty USB (jak byłem
    miłośnikiem Toshiby, to nigdy więcej), więc dawałem mu zasilanie
    'zewnętrzne' (akurat miałem zasilacz o odpowiednich parametrach, a
    dolutowanie właściwej wtyczki nie było problemem). Po czym przyszła
    konieczność transportowania. I z ciekawości podłączyłem na pojedynczym
    kablu USB-USBm. I co? Zero problemów. Dyski dedykowane do laptopów z
    założenia mają mieć jak najniższy pobór prądu, więc tę drugą wtyczkę,
    przy dobrym dysku, można sobie wsadzić w... wiadomo co. :)

    --