  • 21. Data: 2010-04-27 09:14:01
    Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    dziwne - u mnie wystarczty wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie i po przejsciu
    autotestu hula od nowa

  • 22. Data: 2010-04-27 19:38:28
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Kilka razy tak było, jak piszesz, ale dwa razy niestety nie chciało mu się
    zadziałać i trzeba było latać do ASO.
    Jacek

  • 23. Data: 2010-04-28 04:22:38
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 26, 11:46 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "JAM" <j...@y...com> napisał
    >
    > A nie mozna jakiejs pompy o zmiennym wydatku czy elektrycznej
    > wylaczanej, zeby nie obciazaly silnika stale ?

    Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
    musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
    zwloki we wspomaganiu.

    > Tak wlasnie mi sie wydawalo, ale patrzac na te ilustracje .. to
    > wyglada na samohamowne :-)
    > A juz na pewno stawiajace spory opor inercyjny.

    Nie wiekszy niz zepsuta hydraulika. Elektrzyczne poza oszczednoscia
    paliwa przynosza rowniez liczne nowe mozliwosci, ktore dotad nie
    istnialy. To dziedzina, ktora nadal sie rozwija i prowadzis sie
    badania nad nowymi mozliwosciami, ale juz dzis na przyklad powszechnie
    stosuje sie algorytm kasowania sciagania samochodu co znacznie obniza
    IPTV gwarancyjnego ustawiania gemoretrii.

    > No chyba ze naprawde to wyglada tak jak to rozrysowano dla BMW - z
    > przekladnia planetarna.

    BMW to uklad aktywny, ktory moze skrecac samodzielnie bez udzialu
    kierowcy. Dlatego stosuja uklad planetarny. Opnine na temat zalet tego
    systemu sa podzielone.

    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/

  • 24. Data: 2010-05-01 21:40:31
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    spammtrapp pisze:
> [...]

    lekko OT:

    "[...]. Od prędkości 70 km/h tryb pracy City wyłącza się automatycznie,
    aby zwiększyć stabilizację jazdy. [...]"

    W moim GP, z tego co pamietam tryb City wylacza sie juz przy 20-30km/h.
    W tym trybie to nawet niemowlak moglby skrecac kierownica.

  • 25. Data: 2010-05-04 23:23:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2010 19:22:38 -0700 (PDT), JAM wrote:

    >Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
    >musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
    >zwloki we wspomaganiu.

    Cisnienie robocze moze byc w akumulatorze.

    >Nie wiekszy niz zepsuta hydraulika. Elektrzyczne poza oszczednoscia
    >paliwa przynosza rowniez liczne nowe mozliwosci, ktore dotad nie
    >istnialy.

    Teraz nie tylko samochod przestanie reagowac na pedal gazu i kluczyk,
    ale dodatkowo na kierownice. Najpierw sie sam rozpedzi do 200km/h, a
    potem skreci w w drzewo :-)

    J.

  • 26. Data: 2010-05-05 04:48:25
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..

    Tak jak na tym przykladzie ? ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw

    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 27. Data: 2010-05-05 04:57:03
    Od: JAM <j...@y...com>

    On May 4, 5:23 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Cisnienie robocze moze byc w akumulatorze.

    Ano mozna, tylko koszty rosna juz nie mowiac braku dodatkowych zalet.
    Elektryczne systemy pozwalaja na aktywne kontrolowanie wielu
    parametrow, bardzo latwo zmienic szybko stopien wspomagania w funkcji
    wielu parametrow jak chociazby szybkosci pojazdu czy stopnia skrecenia
    kol itp. za pomoca software kompletnie za darmo.

    > Teraz nie tylko samochod przestanie reagowac na pedal gazu i kluczyk,
    > ale dodatkowo na kierownice. Najpierw sie sam rozpedzi do 200km/h, a
    > potem skreci w w drzewo :-)

    Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
    skreci :-)

  • 28. Data: 2010-05-05 07:57:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2010 19:57:03 -0700 (PDT), JAM wrote:

    >Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
    >skreci :-)

    Jakos nie przypominam sobie zebym kiedykolwiek o tym slyszal, widac
    dobre sa.

    A elektryka - laguna, toyota :-)

    J.

  • 29. Data: 2010-05-05 08:00:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2010 19:48:25 -0700 (PDT), JAM wrote:

    >Tak jak na tym przykladzie ? ;-)
    >http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw

    A slusznie, przeciez juz sa takie co same parkuja.

    No to czekamy na nastepny etap - rozsiadamy sie wygodnie z tylu,
    mowimy "samochodziku, zawiez mnie dzis do Warszawy" i rozkladamy
    gazete.

    A wczoraj wlasnie kolejarze szynowi nie wpuscili na tory kolejarzy
    pociagowych, pokazujac dobitnie pasazerom ktory transport lepszy :-)

    J.

  • 30. Data: 2010-05-06 10:04:11
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    >Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
    >skreci :-)

    dlatego sa wspomagania elektrohydrauliczne, czyli pompa jest elektryczna a
    reszta ukladu hydrauliczna. W przypadku usterki wspomagania pompa
    elektryczna przestanie pompowac i cisnienie w ukladzie spadnie i bedziemy
    mogli krecic, ale bez wspomagania. Dodatkowo pompa elektryczna wlacza sie
    kiedy zajdzie taka potrzeba, wiec tez oszczedza energie (w cvzysto
    hydraulicznym wspomaganiu pompa napedzana jest od silnika samochodu i
    pracuje caly czas).