  • 1. Data: 2018-01-29 19:37:14
    Temat: ewentualne straty w konwersji 24bpp --> 8 bpp (obraz cz-b)
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    obrazy *.png, glebia kolorow 16,7 Milionów, 24bpp <---- pojedyncze klatki
    z filmu potocznie okreslanego jako czarno-bialy.
    Klatki maja byc indywidualnie "obrabiane" [rozliczne korekcje, oczywiscie
    zapisy png <--> png], potem znow "przerobione" na film.
    Czy NIC sie nie straci, jesli przed tymi korekcjami przekonwertuje sie
    obrazy/klatki do: skala szarosci, gl. kolorow 256, 8 bpp?

  • 2. Data: 2018-01-30 13:07:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >sie
    >obrazy/klatki do: skala szarosci, gl. kolorow 256, 8 bpp?

    ciut sie straci.
    Jesli sfotografujesz np jednolite tlo, moze byc nawet szare, to w 8bpp
    z trudem ale mozna sie dopatrzec granic obszarow o jednakowej
    szarosci.

    W kolorze tego juz nie bedzie - moze dlatego ze, np obszar koloru
    (100, 100, 100) sasiaduje np z (100, 100, 99).
    A to jednak tylko 1/3 roznicy jasnosci (100) i (99)

    Ale to jest naprawde minimalne, a kto wie - moze i polepszy jakosc
    obrobki, bo sie nie uwypukla roznice kolorow.
    Skaner np zmierzyl piksele jak wyzej, podnosisz kontrast, 100 sie
    zmienia np na 120, a 99 na 115, i kolorki sie pojawiaja, ktorych nie
    bylo widac na oryginale :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-01-30 17:47:04
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2018 19:37:14 +0100, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > Czy NIC sie nie straci, jesli przed tymi korekcjami przekonwertuje sie
    > obrazy/klatki do: skala szarosci, gl. kolorow 256, 8 bpp?

    Jeśli będziesz dużo obrabiać z dużą liczbą pośrednich zapisów, to rozważ
    jakiś format co najmniej 16-bit (chociaż czytałem opinie, że lepiej
    nawet 32-bit). Mnie osobiście wystarcza 16-bit, ale ja dużo nie pracuję
    w obróbce obrazu.

    Jeśli obróbka jest jednorazowa, to poza szczególnym przypadkiem opisanym
    przez J.F. moim zdaniem różnic nie będzie.
    Oczywiście zakładając, że faktycznie film będzie czarno-biały, a nie
    tylko "prawie" np. lekko w sepii.

    Sylwester Zarębski

REKLAMA

Wzory dokumentów