  • 1. Data: 2017-11-22 23:02:48
    Temat: dobry, lekki z wymienną optyką, bezlusterkowiec - jakieś sugestie?
    Od: colo-rolo <a...@a...eu>

    Potrzebuję dobrego, w miarę lekkiego, z wymienną optyką bezlusterkowca.
    Do wydania 4,5-5 tys zł. na wersję podstawową. Macie jakieś swoje typy i
    argumenty za nimi? Po kilku godzinach przeglądania skłaniam się ku sony
    a6300. Ale może mylę się i nie przemyślałem wszystkiego?...

  • 2. Data: 2017-11-23 01:54:32
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 22 listopada 2017 23:02:49 UTC+1 użytkownik colo-rolo napisał:
> [...]
    > argumenty za nimi? Po kilku godzinach przeglądania skłaniam się ku sony
    > a6300. Ale może mylę się i nie przemyślałem wszystkiego?...

    Sony sobie odpuść. Po wyjęciu baterii, wszystkie ustawienia robisz od Adama i Ewy -
    nawet nie przełącza wizjer/ekran.

  • 3. Data: 2017-11-23 02:16:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-22, colo-rolo <a...@a...eu> wrote:
> [...]
    > argumenty za nimi? Po kilku godzinach przeglądania skłaniam się ku sony
    > a6300. Ale może mylę się i nie przemyślałem wszystkiego?...

    Eosy M są dobre, np. tegoroczny M6. Mam M3, bardzo zolidna budowe i
    przyzwoita jakość zdjęć. Wideo takie se, ale to nie kamera. Dodatkowy
    plus jak masz lustrzankę Canona bo z adapterem pasują standardowe szkła.

    O Sony ogólnie moge tyle powiedzieć, że miałem różny sprzet, w tym
    aparaty, np. nadal używam HX400V, ale zawsze coś padało w krótkim
    czasie. Canonów (aparatów) mam sporo i są MZ praktycznie nie do zdarcia.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2017-11-23 06:08:06
    Od: Fabian <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 01:54:35 UTC+1 użytkownik Starzec z Gór napisał:

    > Sony sobie odpuść. Po wyjęciu baterii, wszystkie ustawienia robisz od Adama i Ewy -
    nawet nie przełącza wizjer/ekran.

    Pleciesz normalne bzdury! Po wyjęciu baterii i wymiany na inną nic nie trzeba od nowa
    ustawiać! Mam już trzeci aparat Sony i nigdy się z czymś takim nie spotkałem!

  • 5. Data: 2017-11-23 06:16:33
    Od: Fabian <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 02:16:31 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > aparaty, np. nadal używam HX400V, ale zawsze coś padało w krótkim
    > czasie. Canonów (aparatów) mam sporo i są MZ praktycznie nie do zdarcia.

    Tak powstają obiegowe opinie :) Myślę że A6300 to doskonały wybór i na pewno nie
    będziesz żałował. Do A6300 też z adapterem można wykorzystać systemowe szkła Sony -
    robię to własnie mając Sony A7 i NEX-7. Poza tym dzięki dużej ilości dostępnych
    adapterów właśnie do Sony E (przez to też tanich) mogę korzystać z dużej ilości
    dobrych szkieł manualnych - a system Sony wręcz jest do tego stworzony. Wykorzystuję
    również szkła Canona dzięki adapterowi EOS->Nex i np. L-ka 70-200 f4 bardzo
    przyzwoicie śmiga na mojej A7. Nie daj się ogłupić takim opiniom - Sony to bardzo
    dobry sprzęt! Ja miałem Canona i własnie na rzecz sony schodzę z tego sprzetu

  • 6. Data: 2017-11-23 08:29:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-23, Fabian <s...@g...com> wrote:

    > Tak powstają obiegowe opinie :) Myślę że A6300 to doskonały wybór i na

    Bardzo dobrze, niech powstają, byleby były oparte o coś więcej niż 1-2
    przypadki. Kiedyś Sony było moją firmą z wybory, telwizory, nagrywarki,
    laptopy, aparaty, wszystko padło lub zaczęlo szwankować w ciągu 1-3
    roku. To co ja mam sobie o nich myśleć? Tylko ps3 i jedna para
    wypasionych słuchawek przetrwały więcej niż 5 lat.

    Funkcjonalnie sprzęt Sony jest rewelacyjny. Mam taka F828, jedna z
    nielicznych z podnoszonym filterm IR. Po 3ch latach zaczął nawalać AF.
    Albo ta obecna, HX400V, którą używam jako "walkaround", rewelacyjny
    funkcjonalnie aparat z superzoomem i przyzwoitą jakością zdjęć. Niecały
    rok po zakupie, tuż po wygaśnięciu gwarancji zaczęła nawalać
    stabilizacja optyczna.

    A6300 pewnie jest świetny, ale spotkajmy się za 3 lata, ja ze woim M3 a
    Ty z A6300 i zobaczymy, który nadal będzie robił i jakie zdjęcia.

    (może mam po prostu pecha)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2017-11-23 19:51:21
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > przypadki. Kiedyś Sony było moją firmą z wybory, telwizory, nagrywarki,
    > laptopy, aparaty, wszystko padło lub zaczęlo szwankować w ciągu 1-3

    Myślę, że mimo wielu wysiłków to zbyt wiele na digitalizacji branży
    i dorzucenia nośnej nazwy marka M nie zyskała i została tam gdzie była
    jeszcze w czasie wojen systemowych :-)
    Ogólnie wszystko w branży foto w klasie średniej amatorskiej jest
    obecnie na tym samym marnym poziomie trwałości a optycznie w średniej
    klasie niewiele jest różnic.
    Nie ma w zasadzie znaczenia co weźmiesz: jak będziesz zadowolony, to
    nikt o tym nie usłyszy a jak będzie nawalać, to będzie można przeczytać
    żale na forach :-)

  • 8. Data: 2017-11-24 01:21:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-23, cef <c...@i...pl> wrote:
    > i dorzucenia nośnej nazwy marka M nie zyskała i została tam gdzie była
    > jeszcze w czasie wojen systemowych :-)

    Jestem akurat Minolciarz i naturalnym wyborem w aparatach było swojego
    czasu dla mnie Sony, dlatego m.in. też F828 a nie 300/350D bo wtedy
    jeszcze Alf nie było.

> [...]
    > Nie ma w zasadzie znaczenia co weźmiesz: jak będziesz zadowolony, to
    > nikt o tym nie usłyszy a jak będzie nawalać, to będzie można przeczytać

    Zgadza się, ale to tez wynika sporo z mentalnosci kupujących. Ja jestem
    dinozaurem, który nie zmienia apratu co 2 lata bo wyszedł nowy model, a
    używa te min. 5 lat. Wszystkie Canony, które mam dotrwały lub działały
    dłużej, EOS 40D kupiony koło 2007 dalej w pełni sprawny. Sprzęt Sony,
    niestety nie. O innych markach się nie wypowiadam, bo mam za mało ich
    gratów.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2017-11-24 07:35:20
    Od: Fabian <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 08:29:51 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    >
    > A6300 pewnie jest świetny, ale spotkajmy się za 3 lata, ja ze woim M3 a
    > Ty z A6300 i zobaczymy, który nadal będzie robił i jakie zdjęcia.

    Mam już chyba 9 lat HX100V Sony - działa bezbłędnie, Nex-3 - też kilka lat nic nie
    szwankuje, Nex-7 - super sprzęcik oczywiście wszystko w nim działa i ostatni nabytek
    A7 :) Może po prostu należysz do ludzi którzy co wezmą w ręce to .....

  • 10. Data: 2017-11-24 07:58:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-24, Fabian <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > lat nic nie szwankuje, Nex-7 - super sprzęcik oczywiście wszystko w
    > nim działa i ostatni nabytek A7 :) Może po prostu należysz do ludzi

    Jasne, że tak może być, tylko, że na Canony (i wiele innych firm) jakoś
    nie narzekam, no nie psują mi się a do rak zdecydowanie biorę, czyli
    jednak Sony są mniej solidne?

    --
    Marcin