  • 31. Data: 2019-09-10 22:08:21
    Temat: Re: fale dlugie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Stacja numeryczna GRU?

    Czemu akurat GRU?

  • 32. Data: 2019-09-10 22:14:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    kilokitu <k...@o...pl> wrote:

    > Nie tylko Warszawę 225 kHz ale słychać choć w szumach i trzaskach stacje:

    Pod namiotem nad morzem przy podpietej ladowarce do telefonu pol metra
    dalej, 225 slychac w szumach i trzaskach. Po odpieciu slychac bardzo
    czysto.

    > węgierską 153 kHz,
    > marokańską 171 kHz tylko w nocy
    > francuską 183 kHz

    Nic z tych.

    > angielską 198 kHz

    W szumach, choc lepiej po odstrojeniu sie do 196.

    > czeską 270 kHz bez szumów i trzasków

    Niezrozumiale, slychac tylko ze costam jest, ale szumy za duze.

    Antena -- ferrytowa w Degenie :)

  • 33. Data: 2019-09-10 22:27:06
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale jakos tak dziwnie

    Zgadzam sie :)

    > A gdzie to bylo - taki klif to chyba Miedzyzdroje lub Jastrzebia
    > gora - czyli rownolegle do brzegu to wcale nie najlepszy kierunek.

    Miedzy Rozewiem a Wladyslawowem. Latarnie morska w Rozewiu mam jakies 4 km
    na lewo.

    > Tylko co tak cwierka - zakłócarka jest pod ławką ... czy to telefon
    > cwierka, a jest blizej lub dalej :-)

    Pod lawka nic :) Telefon w prawej kieszeni wiec mogloby sie zgadzac. Teraz
    go zblizylem do radia i faktycznie pogarsza odbior, nawet jak ma wlaczony
    tryb samolotowy i wylaczony ekran. Oczywiscie bez ladowarki (na ladowarce
    nie slychac juz prawie nic).

    Co ciekawe, drugi telefon (slabszy i starszy) nie zaglusza nawet jak ma
    wlaczony ekran i pisze na nim tego posta (wiec sie komunikuje z siecia).
    Jedynie lekko cwierka, gdy wciskam klawisze (ssh, wiec jest wtedy
    transmisja).

    Ten zaklocajacy to Galaxy S7, niezaklocajacy to Motorola Droid 4.

    > Cos podobnego lapalem kiedys we wrocku, ale na ok 500kHz.
    > Jakas radiolatarnia dla samolotow ?

    Na 500 nic teraz nie slysze, za to zaklocenia od Motoroli sa duzo wieksze.
    Na 311 tez nie.

    > http://ourairports.com/navaids/LMA/Lima_NDB_DE/#lat=
    51.37080001831055,lon=6.394999980926514,zoom=10,type
    =Satellite

    Hm, moze...

  • 34. Data: 2019-09-11 00:05:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Queequeg <q...@t...no1> napisał(a):
    > Czemu akurat GRU?

    Tak tylko przykładowo.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 35. Data: 2019-09-11 12:01:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wlaczony
    >tryb samolotowy i wylaczony ekran. Oczywiscie bez ladowarki (na

    Ale czym filmowales ? Tez pewnie zakloca :-)

> [...]
    >transmisja).

    >Ten zaklocajacy to Galaxy S7, niezaklocajacy to Motorola Droid 4.

    OLED i LCD ?

    >Na 500 nic teraz nie slysze, za to zaklocenia od Motoroli sa duzo
    >wieksze.

    to bylo wybierane galka, wiec dokladnej czestotliwosci nie podam.
    Dolny koniec zakresu fal srednich.

    Okazuje sie, ze jest radiolatarni wiecej
    https://www.dj9ev.de/ndb/

    520kHz Łeczyca,
    494 Oksywie
    490 Poznan
    488 Tomaszow

    a jeszcze czeskie, slowackie, niemieckie ...

    >Na 311 tez nie.

    Bo ten SDR to w Holandii

    51.37080001831055,lon=6.394999980926514,zoom=10,type
    =Satellite
    >Hm, moze...

    Ale jak widac - 1800kHz to jakby poza zakresem.
    No i te lotnicze nadaja morsem swoj kod, a u Ciebie to jakos inaczej
    brzmialo.

    hm, 1808kHz to FISTS
    https://fistsna.org/operating.html

    cokolwiek to znaczy ... ale to mi nie wygladalo na morse'a

    a Morse CW to by w radiu chyba nie byl slyszalny ?

    J.

  • 36. Data: 2019-09-11 16:27:36
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale czym filmowales ? Tez pewnie zakloca :-)

    Racja, wlasnie tym telefonem, o ktorym myslalem, ze jest w kieszeni ;)
    Wiec tym bardziej nie bardzo mialo co zaklocac w tym konkretnym miejscu.

    > OLED i LCD ?

    Ale zagluszalby nawet na wylaczonym ekranie?

    > to bylo wybierane galka, wiec dokladnej czestotliwosci nie podam.
    > Dolny koniec zakresu fal srednich.

    Teraz (w dzien) na 500 slysze w szumach Morse'a, ale ledwo co. Nadaje NWO.

    > 520kHz Łeczyca,

    Ledwo slyszalna mowa, prawdopodobnie SSB.

    > 494 Oksywie

    Morse na AM. W szumach, ale slyszalnie. Tez NWO.

    > 490 Poznan

    NWO

    > 488 Tomaszow

    OI OI

    > hm, 1808kHz to FISTS
    > https://fistsna.org/operating.html

    Teraz slysze tu dwie nakladajace sie transmisje radiowe, jakis obcy jezyk.

    > a Morse CW to by w radiu chyba nie byl slyszalny ?

    Tu byl na AM. Zwykle nie jest (bo jest CW), ale od tego radio ma BFO.
    Zobacz na filmie na diode pod przyciskiem SSB (oznaczona ST/MO, bo na FM
    to wskaznik MPX). Jak swieci to jest tryb SSB (z wlaczonym BFO).

  • 37. Data: 2019-09-11 17:06:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Racja, wlasnie tym telefonem, o ktorym myslalem, ze jest w kieszeni
    >;)
    >Wiec tym bardziej nie bardzo mialo co zaklocac w tym konkretnym
    >miejscu.

    Ale widac na filmie, ze telefon raz dalej a raz blizej :-)

    >Ale zagluszalby nawet na wylaczonym ekranie?

    Jak filmowales, to nie byl wylaczony :-)

    >Teraz (w dzien) na 500 slysze w szumach Morse'a, ale ledwo co. Nadaje
    >NWO.

    >Ledwo slyszalna mowa, prawdopodobnie SSB.

    Nie wiem na ile strona aktualna, ale to ma Morsem nadawac NW.

    J.

  • 38. Data: 2019-09-11 17:18:13
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu środa, 11 września 2019 12:04:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    > a Morse CW to by w radiu chyba nie byl slyszalny ?
    NDB nadaje w AM ale gdy się ustawi odbiornik na CW to słychać lepiej

  • 39. Data: 2019-09-12 11:52:13
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 02.09.2019 o 17:15, J.F. pisze:

    > Odbieracie Warszawe I na 225kHz ?

    Sprzed kilkunastu minut:

    https://youtu.be/2wgoX6WC7lw

    Łazienka w bloku z wielkiej płyty, ściany nośne zbrojone. Lokalizacja -
    Radom.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 40. Data: 2019-09-13 16:52:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale widac na filmie, ze telefon raz dalej a raz blizej :-)

    Tylko czy zakłócenia są z tym zbieżne? :)

    > Jak filmowales, to nie byl wylaczony :-)

    No nie był :)

    > Nie wiem na ile strona aktualna, ale to ma Morsem nadawac NW.

    Ewidentnie nadawało NWO. Chyba że te trzy kreski to delimiter :)