  • 21. Data: 2019-09-09 07:00:21
    Temat: Re: fale dlugie
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2019 17:16:07 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Odbieracie Warszawe I na 225kHz ?

    Nie tylko Warszawę 225 kHz ale słychać choć w szumach i trzaskach stacje:
    węgierską 153 kHz,
    marokańską 171 kHz tylko w nocy
    francuską 183 kHz
    angielską 198 kHz
    czeską 270 kHz bez szumów i trzasków
    Antena - na dachu budynku 9 piętrowego miniwhip według opisu np:
    http://sp7pb.pl/index.php/porady-i-projekty/anteny/1
    6-antena-mini-whip
    odbiornik - rtlsdr + upconverter

  • 22. Data: 2019-09-09 13:28:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Marek <f...@f...com> napisał(a):

    >Podobno stacje miały być odległe o 9 kHz i ich częstotliwości też
    >miały się dzielić przez 9 kHz.

    Hm, a tak swoja droga, to wydaje mi sie, ze w opisie wielu systemow
    czytalem, ze dobrano czestotliwosci tak, aby sie nie dzielily.
    Jakas minimalizacja interferencji, harmonicznych itp.

    To w koncu jak to jest ?

    J.

  • 23. Data: 2019-09-09 13:33:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kilokitu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
    >Nie tylko Warszawę 225 kHz ale słychać choć w szumach i trzaskach
    >stacje:

    Moje tez odbieraja, wystarczylo wsadzic baterie zamiasc podlaczania
    zasilacza ... impulsowego :-)

    >węgierską 153 kHz,
    >marokańską 171 kHz tylko w nocy
    >francuską 183 kHz
    >angielską 198 kHz
    >czeską 270 kHz bez szumów i trzasków

    To musze sprawdzic.

    >Antena - na dachu budynku 9 piętrowego miniwhip według opisu np:
    >http://sp7pb.pl/index.php/porady-i-projekty/anteny/
    16-antena-mini-whip
    >odbiornik - rtlsdr + upconverter

    Ciekawe.
    Bo sdr - niby dobra jakosc/selektywnosc, ale mini whip na dlugie fale
    to kiepska antena, a z kolei A/D na niskich poziomach sygnalow powinno
    sporo tracic ... ale moze ten upconverter przy okazji wzmacnia ...

    J.

  • 24. Data: 2019-09-09 13:59:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Hm, a tak swoja droga, to wydaje mi sie, ze w opisie wielu systemow
    > czytalem, ze dobrano czestotliwosci tak, aby sie nie dzielily.

    Tzn. miały być liczbami pierwszymi?

    > Jakas minimalizacja interferencji, harmonicznych itp.
    > To w koncu jak to jest ?
    > J.

    Może po prostu miały nie być swoimi wielokrotnościami?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 25. Data: 2019-09-09 14:38:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Tzn. miały być liczbami pierwszymi?

    nawet nie - np mnoznik rastra byl "liczba i pół", czy jak kto woli -
    tylko nieparzyste wielokrotnosci.

    >Może po prostu miały nie być swoimi wielokrotnościami?

    Czasem.
    Ale w przypadku takich rastrow, o bezposrednie wielokrotnosci trudno.

    Chocby nawet UKF FM w USA
    https://www.quora.com/Why-do-FM-radio-station-call-s
    igns-frequencies-always-end-in-an-odd-number

    J.

  • 26. Data: 2019-09-09 18:45:05
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 09.09.2019 07:00, kilokitu wrote:
    > węgierską 153 kHz,
    Mała uwaga. To rumuńskie Antena Satelor.
    Węgrów dość dobrze słychać na zakresie fal średnich, 540 kHz.

  • 27. Data: 2019-09-09 19:02:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Odbieracie Warszawe I na 225kHz ?

    Powiedzmy.

    Wywialo mnie nad Baltyk: http://youtu.be/B2olfqzsf8M

    Nie sugeruj sie wysunieta antena, radio w tym pasmie odbiera na
    wewnetrznej, ferrytowej.

    Odbieram tez rozne inne dziwne dziwnosci. Ktos sie podejmie
    zidentyfikowania? :)

    http://youtu.be/1KCiggEyzeA

    > W ramach porzadkow kolejne radyjko znalazlem, odpalilem ... i cos tam
    > niby slychac, ale ciszej niz szumy.
    >
    > I ciekaw jestem - radyjko uszkodzone, czy przetwornic za duzo, bo
    > faktycznie trudno je zliczyc :-)

    Pewnie przetwornice i inne syfy. Jak mam radio obok ladowarki do telefonu
    (markowej) to staje sie gluche. Obok niemarkowej gluchnie jeszcze
    bardziej.

  • 28. Data: 2019-09-09 19:59:51
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Queequeg <q...@t...no1> napisał(a):
    > Odbieram tez rozne inne dziwne dziwnosci. Ktos sie podejmie
    > zidentyfikowania? :)
    > http://youtu.be/1KCiggEyzeA

    Stacja numeryczna GRU?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 29. Data: 2019-09-09 21:49:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Powiedzmy.

    >Wywialo mnie nad Baltyk: http://youtu.be/B2olfqzsf8M

    No, jakos tak wlasnie mialem, jak w gorszych fragmentach ...

    >Nie sugeruj sie wysunieta antena, radio w tym pasmie odbiera na
    >wewnetrznej, ferrytowej.

    Ale jakos tak dziwnie - w pierwszym polobrocie na lawce zakloca mocno,
    a potem rownolegle czy prostopadle do brzegu - sygnal dobry.

    A gdzie to bylo - taki klif to chyba Miedzyzdroje lub Jastrzebia
    gora - czyli rownolegle do brzegu to wcale nie najlepszy kierunek.

    Ale za drugim polobrotem cwierka juz w szerszym zakresie.

    Tylko co tak cwierka - zakłócarka jest pod ławką ... czy to telefon
    cwierka, a jest blizej lub dalej :-)

    >Odbieram tez rozne inne dziwne dziwnosci. Ktos sie podejmie
    zidentyfikowania? :)

    >http://youtu.be/1KCiggEyzeA

    Cos podobnego lapalem kiedys we wrocku, ale na ok 500kHz.
    Jakas radiolatarnia dla samolotow ?

    Tu np mozna cos zlapac na ~311kHz
    http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

    Morsem jakby .-.. -- .- LMA ?

    Ale Holandia, to moze cos morskiego lapie ... hm, Niemcy ?

    http://ourairports.com/navaids/LMA/Lima_NDB_DE/#lat=
    51.37080001831055,lon=6.394999980926514,zoom=10,type
    =Satellite

    J.

  • 30. Data: 2019-09-10 09:25:12
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.09.2019 o 13:28, J.F. pisze:
> [...]
    > czytalem, ze dobrano czestotliwosci tak, aby sie nie dzielily.
    > Jakas minimalizacja interferencji, harmonicznych itp.

    Częstotliwości mogą byś dobrane, tak, żeby ich harmoniczne nie zakłócały
    innych zakresów, ale najważniejszy jest sam raster.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl