  • 1. Data: 2014-11-21 12:56:20
    Temat: gcc na Atmege
    Od: Mario <m...@...pl>

    Witam.
    Czy jest sensowny kompilator na Atmegę oparty na gcc?
    Kilka lat temu przeskoczyłem z AVR na ARMy bo avr-gcc (Winavr) wydawał
    mi się mocno niedorobiony. Teraz musiałem coś podłubać w Atrmega328
    zainstalowałem WinaVR i eclipse z wtyczką do avr i to jakaś porażka.
    Ostatnia wersja WinAVR jest z 2010 roku.
    No jest AVRStudio6, ale oparte nie wiem czemu na Visual Studio.
    Czy te AVRStudio ma pełne gcc czy też korzysta z avr-gcc czy też ma
    własny kompilator i biblioteki?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2014-11-21 13:01:51
    Temat: Re: gcc na Atmege
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Mario <m...@...pl> wrote:

    > Czy jest sensowny kompilator na Atmegę oparty na gcc?
    > Kilka lat temu przeskoczyłem z AVR na ARMy bo avr-gcc (Winavr) wydawał
    > mi się mocno niedorobiony.

    Co dokładnie było w nim niedorobione? Używam avr-gcc i avr-g++ od 8 lat
    i działa...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2014-11-21 13:09:43
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 13:01, Gof pisze:

    > Co dokładnie było w nim niedorobione? Używam avr-gcc i avr-g++ od 8 lat
    > i działa...

    Nie działające biblioteki lub ich całkowity brak. Trzeba było dorzucać
    Procyon AVRLib żeby sobie jakoś radzić.
    A teraz ledwo zacząłem coś robić to okazuje się ze sprintf owszem
    istnieje, ale potrafi załadować do łańcucha tylko tekst np.
    sprintf(OutString, "Hello World") ale już nie sprintf(OutString,
    "%u",iTestValue).

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2014-11-21 13:22:53
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2014-11-21 12:56, Mario pisze:
> [...]
    > No jest AVRStudio6, ale oparte nie wiem czemu na Visual Studio.
    > Czy te AVRStudio ma pełne gcc czy też korzysta z avr-gcc czy też ma

    AVR gcc od chyba 2010 roku jest rozwijane przez Atmela. Najnowsza wersja
    będzie w Atmel Studio 6. GCC z WinAVR faktycznie było mocno
    "niedorobione". Choćby arytmetyka 64bitowa.

  • 5. Data: 2014-11-21 15:05:27
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 13:22, Robert Zemła pisze:

    > AVR gcc od chyba 2010 roku jest rozwijane przez Atmela. Najnowsza wersja
    > będzie w Atmel Studio 6. GCC z WinAVR faktycznie było mocno
    > "niedorobione". Choćby arytmetyka 64bitowa.

    A da się używać kompilatora z AvrStudio w projekcie pod Eclipse z makefile?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2014-11-21 16:38:32
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-11-21 15:05, Mario pisze:

    > A da się używać kompilatora z AvrStudio w projekcie pod Eclipse z makefile?

    A czemu nie? Przecież to to samo gcc, tylko przygotowane przez ludzi z
    atmela. W paczce nie ma tylko narzędzi make jeśli pamięć mnie nie zawodzi:

    http://www.atmel.com/tools/ATMELAVRTOOLCHAINFORWINDO
    WS.aspx

  • 7. Data: 2014-11-21 17:02:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Nov 2014 13:09:43 +0100, Mario <m...@...pl> wrote:
> [...]
    > istnieje, ale potrafi załadować do łańcucha tylko tekst np.
    > sprintf(OutString, "Hello World") ale już nie sprintf(OutString,

    A czy czasem nie ma kilku wersji libc do linkowania? Taka z formated
    output i bez? Bo funkcje z wsparciem f.o. trochę kod rozpychają.
    Często na małych mcu sdk libc są w wersjach wykastrowanych i
    pełnych, do wyboru.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-11-21 17:06:55
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 16:38, Zbych pisze:

    > A czemu nie? Przecież to to samo gcc, tylko przygotowane przez ludzi z
    > atmela. W paczce nie ma tylko narzędzi make jeśli pamięć mnie nie zawodzi:

> [...]

    Dzięki. Okazuje się, ze są pluginy do Eclipse do podłączenia pod niego
    tego toolchaina. Będę musiał na dniach sprawdzić jak to działa.
    http://mirekk36.blogspot.com/2013/06/eclipse-winavr-
    i-atmel-dwa-w-jednym.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2014-11-21 17:09:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 17:02, Marek pisze:

    > A czy czasem nie ma kilku wersji libc do linkowania? Taka z formated
    > output i bez? Bo funkcje z wsparciem f.o. trochę kod rozpychają. Często
    > na małych mcu sdk libc są w wersjach wykastrowanych i pełnych, do wyboru.

    Przyznam, że nie wiedziałem. No nic. To co mam zrobić zrobię na itoa(),
    a jeśli będę miał w przyszłości pracować z AVRami to przyjrzę się temu
    tematowi bliżej. Ale wygląda na to, że toolchain Atmela moze być
    bardziej dorobiony niż Winavr z 2010 roku.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2014-11-21 17:23:11
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 21.11.2014 17:09, Mario wrote:

> [...]
    > tematowi bliżej. Ale wygląda na to, że toolchain Atmela moze być
    > bardziej dorobiony niż Winavr z 2010 roku.

    Toolchain tak, ale Atmel Studio to jest jakaś pomyłka, powinni tego
    zabronić.

    Jakub Rakus