  • 11. Data: 2019-03-21 08:03:22
    Temat: Re: głośność opon pic na wodę?
    Od: p...@g...com

    --Bo mierzy opony nowe, rowne.

    tak zimowe/wielosezonowe z letnimi i dziwi sie ze letnie sa cichsze ? popatrz na
    profil zimowy nieprawdaz ?

  • 12. Data: 2019-03-21 10:14:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-21 o 00:58, Tomasz Pyra pisze:

    > Po prostu decybele kiepsko nadają się na miarę subiektywnej uciążliwości
    > hałasu.
    >
    > Pewnie pieszy usłyszy samochód na tych co mają 71dB z większej
    > odległości niż ten na tych 69dB.
    > Co nie zmienia tego że te niby cichsze mogą denerwująco buczeć, a
    > głośniejsze neutralnie szumieć.
    >
    > Do tego jest to głośność na zewnątrz samochodu

    Otóż to. Buczenie ząbkowanych opon będzie się przenosiło przez
    zawieszenie na cały samochód i będzie bardziej irytowało siedzących w
    środku. Szum nieząbkowanych opon w mniejszym stopniu będzie przenosił
    się na wibracje elementów samochodu i w środku będzie mało słyszalny,
    bardziej na zewnątrz.

  • 13. Data: 2019-03-21 10:26:02
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-03-21 o 08:03, p...@g...com pisze:
    > --Bo mierzy opony nowe, rowne.
    >
    > tak zimowe/wielosezonowe z letnimi i dziwi sie ze letnie sa cichsze ? popatrz na
    profil zimowy nieprawdaz ?

    nie chodzi o to, czy letnie czy nieletnie, tylko o parametr hałasu
    podawany przez producenta na euroetykiecie.
    Przy głośniejszych oponach jest podana niższa wartość.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2019-03-21 12:07:16
    Od: p...@g...com

    --nie chodzi o to, czy letnie czy nieletnie, tylko o parametr hałasu
    podawany przez producenta na euroetykiecie.

    przy 70/80 km/h to predkosc testowa, powyzej i ponizej moze byc roznie

    --Przy głośniejszych oponach jest podana niższa wartość.

    to tylko test i generalnie opona zimowa (profil) bedzie zawsze glosniejsza od letniej

  • 15. Data: 2019-03-21 12:17:13
    Od: p...@g...com

    https://www.gdtg-rundumwissen.de/inhalt/eu-reifenlab
    el_testverfahren_test-externes-rollgeraeusch

    a to jak ktos by chcial sie doktoryzowac :-) ogolnie zabawny pomysl z tymi
    predkosciami 70/80 to ani miejska ani autostradowa

    PS trend dla calorocznych/zimowych w tym rozmiarze to raczej 70/71 dB

  • 16. Data: 2019-03-21 17:27:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-03-2019 o 05:56, Peter pisze:

    > dokładnie, to słychac na tych wielosezonowych, taki świst zależny od
    > prędkości, tylko dlaczego wskaźnik tego nie oddaje

    Oddaje, tyle że to nie jest obiektywnie głośne.
    Świszczy praktycznie każda zimówka i zbliżone do niej wielosezonówki.

  • 17. Data: 2019-03-25 10:47:46
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Peter" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zmieniłem wielosezon NEXEN Nblue 185/60 R15 db=69
    > na
    > kormoran letnie 205/45 R16 db=71
    >

    > i na tych drugich jest o wiele ciszej
    >
    > WTF?
    > oba praktycznie nowiusieńkie budżetowe zestawy 2018 opon
    >
    > ten parametr decybeli to chyba głośnośc spuszczania powietrza

    To jest pisk panienek, a nie hałas toczenia, bosz... ;0