  • 1. Data: 2019-03-19 19:02:39
    Temat: Drog nie bedzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Bo Wlosi chca doplat

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/gospodarka/czarny-
    scenariusz-na-drogach-staje-się-realny/ar-BBUWFxA

    No coz, dostana chyba mocny odpor, ustawa nie przewiduje, unijne
    przepisy ... chyba nie pozwalaja.

    A renegocjacja - prosze bardzo, po zaplaceniu kary umownej, GD oglosi
    nowy przetarg i bedzie mozna wygrac znow niską ceną :-)

    Ale ... "Strona publiczna nie będzie ponosić kosztów np. za źle
    oszacowane ryzyko, błędnie skalkulowane ceny materiałów czy potrzeby
    sprzętowo- kadrowe - zapowiedziała GDDKiA"
    tak powiedzmy - w ofercie asfalt mial kosztowac 10mln, wykonawca w
    koncu zamowil drozszy, za 12mln, taki dostarczono i polozono, dostawca
    czy podwykonawca jest na oficjalnej liscie podwykonawcow, GD mu
    zaplaci bezposrednio ... no wlasnie - 12 czy 10 mln ?

    J.

  • 2. Data: 2019-03-19 19:44:31
    Temat: Re: Drog nie bedzie
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > czy podwykonawca jest na oficjalnej liscie podwykonawcow, GD mu
    > zaplaci bezposrednio ... no wlasnie - 12 czy 10 mln ?

    Generalny składa BILL-a czyli przedmiar robót wraz z cenami jednostkowymi.
    I jak się okaże że zamiast 1000 ton kruszywa potrzeba 1100.
    To GDDKiA płaci za 1100 wg cen z przedmiaru.
    Nie wiem jaka jest praktyka ale zakładam że obowiązują ceny z przedmiaru
    złożonego w GDDKiA w momencie podpisania umowy.
    Tylko gdzie tu jest miejsce na tajemnice handlową między GDDKiA a Wykonawcą?

  • 3. Data: 2019-03-19 20:52:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-03-2019 o 19:02, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A renegocjacja - prosze bardzo, po zaplaceniu kary umownej, GD oglosi
    > nowy przetarg i bedzie mozna wygrac znow niską ceną :-)

    Która będzie wyższa niż te dopłaty które chcieli.....

  • 4. Data: 2019-03-19 20:55:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Mar 2019 11:44:31 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > Generalny składa BILL-a czyli przedmiar robót wraz z cenami jednostkowymi.
    > I jak się okaże że zamiast 1000 ton kruszywa potrzeba 1100.
    > To GDDKiA płaci za 1100 wg cen z przedmiaru.

    Ale to nie ten przypadek. Kruszywa nadal trzeba 1000 ton, ale cena
    wzrosla. Generalny mowi, ze wezmie roznice na siebie, ale sie w koncu
    wycofa.

    > Nie wiem jaka jest praktyka ale zakładam że obowiązują ceny z przedmiaru
    > złożonego w GDDKiA w momencie podpisania umowy.

    Tylko ze dostawca wystawil mu fakture z nowa cena, i zamiast 2 mln sa
    np 3. A faktura platna bezposrednio przez GD ... i co - powiedza, ze 2
    zaplaca, a reszte niech placi generalny ?
    Rozsadnie, ale jakos niewygodnie.

    > Tylko gdzie tu jest miejsce na tajemnice handlową między GDDKiA a Wykonawcą?

    Zdaje sie, ze nie ma, oferty, przynajmniej wygrywajaca, jest jawna.

    Raczej kwestia generalnego i podwykonawcy ... jak sie poczuje GD, gdy
    kruszywo bylo i jest w ofercie po 2000, a placi podwykonawcy
    bezposrednio i wie, ze kosztuje 1000.

    No ale mozna latwo wytlumaczyc - my bierzemy na siebie ryzyko, wiec wy
    za nie placicie :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-03-19 21:33:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Mar 2019 20:52:21 +0100, Cavallino napisał(a):
    scenariusz-na-drogach-staje-się-realny/ar-BBUWFxA

    > Która będzie wyższa niż te dopłaty które chcieli.....

    Byc moze. Ale wtedy mozna odlozyc i oglosic kolejny przetarg.

    J.

  • 6. Data: 2019-03-19 22:41:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-03-2019 o 21:33, J.F. pisze:
    scenariusz-na-drogach-staje-się-realny/ar-BBUWFxA

    > Byc moze. Ale wtedy mozna odlozyc i oglosic kolejny przetarg.

    Na co konkretnie licząc?
    Że ceny spadną do poziomu sprzed kilku lat?
    To se ne vrati pane Havranek....

  • 7. Data: 2019-03-20 07:43:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-19 o 19:02, J.F. pisze:
> [...]
    > oszacowane ryzyko, błędnie skalkulowane ceny materiałów czy potrzeby
    > sprzętowo- kadrowe - zapowiedziała GDDKiA"

    Bardzo słusznie.
    Nie może być tak, że jeden wygrał, bo dał niższą cenę, a chwilę potem
    podnosi cenę, bo "źle policzył".

    Co powiemy firmom, które od początku dobrze kalkulowały koszty, ale
    przegrały przetargi, bo kalkulacji była droższa?

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-03-20 10:21:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >Co powiemy firmom, które od początku dobrze kalkulowały koszty, ale
    >przegrały przetargi, bo kalkulacji była droższa?

    Bardzo slusznie ... ale umowa jak widac z 2014 roku ... innych tez by
    dotknelo ...

    No coz, moze tak trzeba - wygrywamy pare przetargow, a potem
    kalkulujemy, z ktorych sie wycofac, bo wadium bedzie mniejsze niz
    strata :-)
    A przy odpowiedniej kalkulacji ... moze wcale straty nie bedzie :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-03-20 10:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    scenariusz-na-drogach-staje-się-realny/ar-BBUWFxA

    >Na co konkretnie licząc?
    >Że ceny spadną do poziomu sprzed kilku lat?
    >To se ne vrati pane Havranek....

    A co - proponujesz nie odkladac, tylko podpiac umowe, wiedzac, ze sie
    nie ma pieniedzy na zaplacenie ?
    A tam nie ma - podniesie sie ceny paliw i pieniadze beda :-P

    Moze ceny spadna, moze za drugim razem oferenci przygotuja
    oszczedniejsze oferty, moze Chinczykow sie zaprosi :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-03-20 10:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    >
    > Co powiemy firmom, które od początku dobrze kalkulowały koszty, ale
    > przegrały przetargi, bo kalkulacji była droższa?

    A nie lepiej zakładac ze w trakcie realizacji ceny moga wzrosnac / spasc
    i zamiast płacic za to ryzyko z góry to po prostu uwzglednic mozliwośc
    ideksowania tegoz w trakcie umowy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."