  • 91. Data: 2017-02-14 20:43:00
    Temat: Re: gpio 12v
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > W przemysłowych urządzeniach się to nie zdarza, zawsze program jest w
    > fpga, jak jest urządzenie (nawet proste) z np 51 albo jakąś starą
    > motorolą które są bez epromu i program siedzi na zewnątrz to jest jedno
    > albo kilka pga albo fpga.

    Altera robiła kilka serii dużych FPGA z pamięcią konfiguracji poza
    kostką...

    > Oj naiwny.

    Nie wiem czy wszyscy producenci w jednakowy sposób podchodzą do
    zabezpieczania przed kopiowaniem hardware.
    Wyobrażam sobie dużych producentów robiących duże serie bardziej narażonych
    na kopiowanie niż krótkie serie małych producentów, gdzie klienta się
    wygrywa dbaniem o niego osobiście i dogadzaniem klientowi nie tanim
    sprzętem masowym tylko wlasnie rozwiazaniami dopasowanymi pod unikalne,
    konkretne potrzeby tegoż klienta.
    Firmie kopiującej nie opłaci sie inwestycja w robienie wlasnej płytki i
    montaż czegoś, co się sprzeda w 2 egzemplarzach...

  • 92. Data: 2017-02-15 15:48:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    >Altera robiła kilka serii dużych FPGA z pamięcią konfiguracji poza
    >kostką...

    A wczesniej Xilinx, ktory byl swego rodzaju synonimem "FPGA".

    >Nie wiem czy wszyscy producenci w jednakowy sposób podchodzą do
    >zabezpieczania przed kopiowaniem hardware.

    Roznie.

> [...]
    >Firmie kopiującej nie opłaci sie inwestycja w robienie wlasnej płytki
    >montaż czegoś, co się sprzeda w 2 egzemplarzach...

    Pomysl, ile wziela firma oryginalna za 1, 2 czy tam 5 egzemplarzy :-)

    A teraz trzeba kolejne 2 ... no i sie zaczyna dylemat :-)

    J.

  • 93. Data: 2017-02-16 19:58:33
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-14 o 20:43, Pszemol pisze:

    > Altera robiła kilka serii dużych FPGA z pamięcią konfiguracji poza
    > kostką...
    Xilinix chyba także, ale te fpga co spotykam to są bez zewn pamięci,
    więc konfigurację mają zapamiętaną w środku.

    > Nie wiem czy wszyscy producenci w jednakowy sposób podchodzą do
    > zabezpieczania przed kopiowaniem hardware.
    Są producenci którzy nie zabezpieczają, spotkałem się z tym, mogę
    sczytać epromy ale bez wyraznej potrzeby tego nie robię. Zajmuję się
    naprawą a nie piraceniem urządzeń.

    > Wyobrażam sobie dużych producentów robiących duże serie bardziej narażonych
    > na kopiowanie niż krótkie serie małych producentów, gdzie klienta się
    > wygrywa dbaniem o niego osobiście i dogadzaniem klientowi
    Tak dogadzają że serwis fabryczny jest wzywany w ostateczności :)

> [...]
    > Firmie kopiującej nie opłaci sie inwestycja w robienie wlasnej płytki i
    > montaż czegoś, co się sprzeda w 2 egzemplarzach...

    Dokładnie, może są tacy co kopiują maszyny ale ja naprawiam,
    więc trudno mnie posądzić o piractwo nawet jak sczytam program z procka,
    po to żeby go zamienić na sprawny egzemplarz.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 94. Data: 2017-02-16 20:07:25
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-15 o 15:48, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Pomysl, ile wziela firma oryginalna za 1, 2 czy tam 5 egzemplarzy :-)
    >
    > A teraz trzeba kolejne 2 ... no i sie zaczyna dylemat :-)
    Wątpię, może przy małych prostych popierdółkach to tak
    ale takie cnc czy wtryskarka aluminium lub plastiku to się nie
    spotkałem, taniej kupić
    używkę i wyremontować, znam ludzi co robią remonty wtryskarek alu czy
    ołowiu i mimo że mają maszyny rozebrane do zera to wymieniają tylko
    zużyte części i składają nikt nie myśli o kopiowaniu, podobnie z
    elektroniką, wciąż chodzą stare sterowniki, wymienia się tylko
    wyświetlacze, okablowanie szafy, przekazniki, styczniki.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 95. Data: 2017-02-20 12:20:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz_k" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >ołowiu i mimo że mają maszyny rozebrane do zera to wymieniają tylko
    >zużyte części i składają nikt nie myśli o kopiowaniu,

    Ale to mowisz o mechanice. To sie specjalnie nie dziwie - jakby taniej
    bylo zrobic, to by robili nowe maszyny :-)

    Tym niemniej - firmy remontowe sa i zyja, bo jak ktos uslyszy, ze z
    powodu jednej czesci ma kupic maszyne za milion, to sie zaraz spyta
    ile ta czesc kosztuje.
    I moze byc tak, ze oryginalna u producenta 5000zl, albo "nie ma,
    maszyna ma 30 lat", z uzywki 500zl, a dorobienie 2000 ...
    kwestia glownie dostepnosci tych maszyn/czesci.

    >podobnie z elektroniką, wciąż chodzą stare sterowniki, wymienia się
    >tylko wyświetlacze, okablowanie szafy, przekazniki, styczniki.

    Bo sie daja tanio naprawic.
    Sterownik zapewne da sie zastapic jakims PLC.
    Bo jak przyjdzie do zrobienia sterownika od zera, nawet na uC, to na 2
    tys zl sie nie skonczy :-)

    J.

  • 96. Data: 2017-02-20 12:22:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz_k" napisał w wiadomości grup
    >Są producenci którzy nie zabezpieczają, spotkałem się z tym, mogę
    >sczytać epromy ale bez wyraznej potrzeby tego nie robię. Zajmuję się
    >naprawą a nie piraceniem urządzeń.

    A kto tu mowi o piraceniu - mowimy o kopii bezpieczenstwa, cos, o co
    posiadacz powinien zadbac, bo kiedys kostka zywot zakonczy :-)

    J.