  • 1. Data: 2003-05-15 09:33:44
    Temat: Zakaz konkurencji
    Od: w...@o...pl (luki)

    Czesc. Ostatnio szef podlozyl mi umowe o prace w formie rachunku
    vatowskiego (tzn. taki papier z kalka po drugiej stronie zeby mozna bylo
    to co sie pisze na orginale odbic na drugiej kartce). Czy taki papierek
    moze byc traktowany jako umowa o prace? W rubryce na dodatkowe ustalenia
    wpisal zakz konkurencji w formie : zobowiazuje sie na nie zatrudnieni w
    firmie o podobnym profilu dzialalnosci przez 3 lata po ustaniu stosunku
    pracy. Czy tak można, to jest automatyczna blokada wyuczonego zawodu.
    Zaznaczam, ze bylo to napisane na jenej kartce z umowa o prace. Doczytlem
    sie w Kodeksie Pracy, ze taka klauzra powinna byc oddzielna umowa. Jeezeli
    jednak zostala zapisana na umowie o prace to czy zerwanie stosunku pracy
    zrywa rowniez ten zakaz o konkurencji?
    Czy na umowie o dzielo mozna zapisac zakaz wykonywania podobnego
    urzadzenia dla innej firmy? Jak tak to kiedy urzadzenie jest inne od
    poprzedniego? Na ile musza sie roznic?
    Dziekuje za podpowiedzi. Prosilbym je rowniez kierowac na moj e-mail.
    Jeszcze raz dziekuje.

  • 2. Data: 2003-05-15 20:38:52
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: "yaq" <y...@t...pl>

    nie pamiętam dokładnie w jakim źródle ale spotkałem się z informacją że
    pracodaawca ma prawo do takiego ogranicznenia twoich poczynań ale tylko pod
    warunkiem że wypłaci wysokie odszkodowanie pracownikowi - równowartość
    kosztów poniesionych na kształcenie i zdobycie nowego zawodu...
    yaq

  • 3. Data: 2003-05-16 05:25:33
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "yaq" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > warunkiem że wypłaci wysokie odszkodowanie pracownikowi - równowartość
    > kosztów poniesionych na kształcenie i zdobycie nowego zawodu...

    1) umowa o zakazie konkurencji wymaga formy odrebnosci
    2) jezeli umowa o zakazie konkurencji obowiązuje praconika
    po ustaniu stosunku pracy, pracodawca musi wypłacać pracownikowi
    "pensje" nawet po ustatniu tego stosunku, tak długo jak długo
    pracownika obowiązuje ten zakaz. Wysokość pensji jest ustalona
    zdaje sie (tu nie jestem w 100% pewien, a nie chce mi się sprawdzać)
    na 25% wynagrodzenia jakie pracownik otrzymywał.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 4. Data: 2003-05-16 06:13:01
    Od: w...@p...onet.pl

    > 1) umowa o zakazie konkurencji wymaga formy odrebnosci

    Owszem, ale tylko na papierze, bo do dzisiaj nie spotkałem żadnego wyroku sądu
    (z SN na czele), który nie uznałby klauzuli o zakazie konkurencji zawartej w
    umowie o pracę. Gdybyś jednak takim dysponował to proszę o kontakt.

    Paweł