  • 101. Data: 2005-05-07 13:21:34
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:427ca7ca$1@news.home.net.pl...

    > No ludzie się dają bo jakie mają wyjście. Jak chcą wejśc się zabawić
    na
    > dyskoteke to muszą udowodnić iż są pełnoletni. Można spróbować wezwać
    > policje i wejśc bez okazywania dokumentów, ale wtedy można się
    spodziewać
    > "wpierdolu" od ochroniarzy zapewne.
    >
    > Może ktoś przytoczyć konkretne artykuły kodeksów mówiące o tym iż do
    lokalu
    > można wejść bez okazania dokumentu tożsamości? No i co, jeżeli przed
    > wejściem wisi sobie karteczka "wstęp od lat 18, za okazaniem dowodu
> [...]

    Odmowy wpuszczenia zabraniają art. 135 i 138 kw. Zacytowałem w poście
    nieco wcześniej w całości - poszukaj.

  • 102. Data: 2005-05-07 13:24:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Mówisz o "obronie przed bezpośrednim, bezprawnym zamachu na
    jakiekolwiek
    > dobro chronione prawem"? Bramkarz nieletniego nie bije, po prostu
    odmawia
    > otwarcia mu drzwi. Przed czym (jakim zamachem) tutaj się bronić? Nawet
    > jeśli bramkarz nie ma prawa nie wpuścić, to o czym mówisz się nazywa
    lincz
    > a nie obrona konieczna.

    Jak mu nie otwiera drzwi, to oczywiście obrona nie przysługuje. gorzej,
    jak próbuje go zatrzymać siła w drzwiach już otwartych. Znam takie
    przypadki. Bramka dostała w... od samego zainteresowanego i jego
    kolegów. Złożyli zawiadomienie na pobicie i skończyło się uniewinnieniem
    wchodzących oraz wyłączeniem materiałów na bramkarzy za nadużycie
    uprawnień i próbę bezpodstawnego pozbawienia wolności. Poszło z aktem
    oskarżenia. Losów przed sadem nie znam.

  • 103. Data: 2005-05-07 13:25:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chwila. Twierdzisz, że prawo (w określonych sytuacjach) zmusza
    właściciela
    > lokalu do zawarcia z imprezowiczem umowy (wstęp, usługa puszczania
    muzyki,
    > etc. za opłatą). Nie przeczę, że taki zapis jest (pewnie gdzieś w
    okolicach
    > wiążących ofert). Ale dopóki ktoś takiego nie wskaże, obowiązuje
    wolność
    > zawierania (i niezawierania) omów.

    Art. 135 i 138 kw zabrania odmowy zawarcia umowy.

  • 104. Data: 2005-05-07 13:30:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Przy takim rozgraniczeniu to oczywiście zataczającego się i bełkoczącego
    > możesz z powodzeniem nie wpuścić. Ale to na analogicznej zasadzie, jak
    > się takich do Izby Wytrzeźwień wywozi. Dla mnie gość pod wpływem, to
    > powyżej 0,5 prom. No a tak z praktyki, to mniej więcej do 1,5 prom.
    > goście zazwyczaj goście są w stanie nad sobą panować.

    Jestem abstynentem, więc nie wiem z praktyki, od ilu promili nie są -
    więc opisuję objawowo ;)

  • 105. Data: 2005-05-07 13:36:50
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ależ nikt nie wymaga od Ciebie uznawania na wiarę, tego, co ktoś pisze.
    > Zapytaj o podstawę, to Ci ją podam. Pisałeś tak mądrze, ze myślałem, że
    > znalezienie dwóch prostych artykułów w akcie parnym, na który wszyscy
    > się tu powołują nie przekroczy twoich zdolności.

    Ja te artykuly znam na pamiec. Nie mam prawniczego wyksztalcenia, wiec moze
    je nieprawidlowo interpretuje. Ale czy Dyskoteka, czy nocny klub, to
    przedsiebiorstwo handlu detalicznego, lub gastronomiczne?
    Moim zdaniem nie.

    --
    KRZYZAK

  • 106. Data: 2005-05-07 13:43:35
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Po prostu kodeks wykroczeń. Jeśli to nie jest impreza zamknięta.

    W jaki sposob, skoro to prywatny lokal?
    Ja akurat imprez nie organizuje, ale tez swiadcze uslugi i niektorych prac
    sie nie podejmuje z roznych powodow.
    Teraz dowiaduje sie, ze klient moze mnie zmusic do zawarcia umowy, pod
    grozba grzywny...
    A myslalem, ze komunizmu juz u nas nie ma.

    --
    KRZYZAK

  • 107. Data: 2005-05-07 13:45:04
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Na jakiej podstawie nie wpuścisz 17-to latka?

    Nie wazne kto kupowal wejsciowke. Wazne kto sie nia legitymuje.

    To tak ajkby ojciec-policjant, ktory ma uprawnienia do noszenia broni,
    zakupil pistolet i... ofiarowal go w prezencie swojemu bratu-piekarzowi.

    Przynajmniej tak to dla mnie jest logicznie.

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 108. Data: 2005-05-07 13:52:40
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Art, 135 kw: Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie
    > handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa
    > przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze
    > grzywny.

    To zapytam o interpretacje, bo: "Bez uzasadnionej przyczyny" - ale np.
    podejrzenie barmana, ze kupujacy alkohol nie ma 18 lat jest juz
    "uzasadniona przyczyna" zeby nie sprzedac mu alkoholu. I nie musi prosic
    o legitymowanie sie dowodem. Tak?
    Skoro nie moze prosic o okazanie dowodu, to jak ma stwierdzic, czy jego
    "uzasadniona przyczyna - podejrzenie" jest sluszne czy nie? Za sprzedaz
    nieletniemu chyba cos grozi...

    > Art. 138 kw: Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i
    > pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    > podlega karze grzywny.

    Wlasnie interesuja mnie te "usazadnione przyczyny". Co nia jest a co nie
    jest. Np. byl koles tydzien temu na imprezeie w klubie i tak sie spil,
    ze zaczepial klientow a ostatecznie zanieczyscil lokal. Wywiziono go
    finalnie na izbe. Dwa tygodnie temu chce wejsc, ale bramka odmawia
    wpuszczenia, gdyz trafil na liste tych klientow nie obslugujemy. Bramka
    ma uzasadniona przyczyne (zdarzylo sie poprzednio), ze klient znow moze
    stwarzac problemy. To maja go wpuscic mimo wszystko?

    Pozdr

    PS. Hmmm, ciekawy watek sie tu zakradl, jak sie nie interesuje prawem to
    chyba zaczne ;)

  • 109. Data: 2005-05-07 13:57:53
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Zanim zostałem Policjantem, to 5 lat stałem na bramkach w Krakowie i nie
    > tylko. I naprawdę nie trzeba lać po pysku, by w klubie był spokój. Tylko
    > trzeba nerwy trzymać na wodzy i więcej myśleć, a mniej machać pięściami.

    To fakt. Bramkarze, ktorzy groza i machaja piesciami to... dla mnie
    pospolici potencjalni bandyci. Dla takiej bramki zero szacunku.

    Znam zas kilka innych bramek, jedne lepsze, drugie mniej, ale wlasnie
    cechuje ich stanowczosc i te nerwy trzymane na wodzy. Nawet nie rzucaja
    przeklenstw jak sie zezloszcza. Nie raz tez widzialem awanturujacych sie
    gówniarzy "ty nie wiesz kim jest mój ojciec", którzy próbowali "pobic"
    ochronę za to, że grzecznie ich wyprasza z lokalu, do którego przynieśli
    własny alkohol i polewali pod stolikiem.

    I faktem ejst, ze gdzi enarwani "bramkarze" pilnują to i burd jest
    więcej. No ale taki lokal to przyciąga tylko "element", który lubi tego
    typu "rozrywke".

    > Tak więc nie tak całkiem spudłował. ale to było za czasów, jak w
    > Krakowie były 4 kluby studenckie na krzyż - lata 80-te.

    Ach te czasy, kiedy nikt sie nie bał iśc do klubu, żeby do nie oszyli z
    komórki (bo mało kto miał), z kasy (bo student liczył co do grosza), ze
    mu w morde nie dali, to se ne vrati...

  • 110. Data: 2005-05-07 13:58:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,

    Jeszcze się przyczepię ;)

    "Kto odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany" -- z tego wynika tylko
    tyle, że jeśli jest obowiązek świadczenia, to jego niewypełnienie jest
    wykroczeniem. Z czego wynika sam obowiązek?

    Art. 135 mówi o towarach, więc do niewpuszczenia się nie stosuje.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>