  • 191. Data: 2005-05-08 12:44:15
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:d5l0kb$1dt$1@inews.gazeta.pl...

    > Już za pierwsze zaproszenie możesz się obawiać kary grzywny z art. 43
    ustawy
    > o wychowaniu w trzeźwości.

    Ustawa o wychowaniu w trzeźwości nie ma w tym wypadku zastosowania. Ona
    odnosi się do wyadków, gdy podawanie jest zakazane.

  • 192. Data: 2005-05-08 12:48:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "emil" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Mam. Albo ustawy uchwala Sejm dla dobra spoelczenstwa, albo nie.
    Ustawa
    > ktora jest farsa i faktycznie chroni profity producenta alkoholu nie
    > jest zadna ustawa. Co to za wiadro ktore ma tysiac dziur?

    To jedynie Twoje zdanie. Popierwsze ludzie pili, piją i pić będą.
    Nadmierne ograniczanie tego jedynie tworzy szarą strefę. Vide obniżenie
    akcyzy, które wcale jakoś radykalnie spożycia alkoholu nie podniosło, za
    to ukruciło problem mrówek go przenoszących przez granicę.

    > Polecam artykul w The Wall Street Journal o manipulacjach konkretnych
    > koncernow alkoholowych:
    > http://www.hopenetworks.org/WSJ_Article_George_Brown
    .htm
    > Jezeli Bromfman robi takie numery w USA, to ciekawi mnie dlaczego nie
    > robi tego samego w Polsce. Chyba ze ta ustawa nie jest przypadkiem...
    > I nie jest przypadkiem milczenie prasy polskojezycznej na ten temat...

    Ustawa powstawała w obecnej postaci bardzo dawno. Poprzednia była
    identyczna co do zasad. Nie wykluczam, ze ktoś tam mógł mieć wpływ na
    jej kształt, no ale zawsze jest tak, ze ktoś te ustawy musi robić.

  • 193. Data: 2005-05-08 12:56:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ?? Art 15 zabrania "podawania napojów alkoholowych [...] osobom do lat
    18".
    > Wykluczenia osób nieprowadzących działalności gospodarczej nie
    znalazłem.

    Dotąd byłem przekonany, ze ta ustawa odnosi się do podmiotów
    gospodarczych. Ale faktycznie, po jej przejrzeniu doszedłem do wniosku,
    że wcale niekoniecznie. Pozostaje znalezienie definicji "podawania", bo
    sama ustawa tego nie precyzuje. Czy "podawanie", to "udostępnianie"?
    Wydaje mi się, ze faktycznie masz rację.

  • 194. Data: 2005-05-08 12:57:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Smieszne jest to, ze gość bierze dwa piwa "dla siebie" i to na raz.
    > Każdy kto pije piwo, wie, że odstane, ogrzane piwo jest niesmaczne. Po
    > prostu nikt "normalny" nie zamawia 2 piw, zeby jedno stalo i sie
    grzalo.
    > Zwlaszcza jak nie ma przy barze kolejki.

    A może przyjdzie zaraz jeszcze jeden kolega? Zamyka właśnie samochód.

  • 195. Data: 2005-05-08 13:11:04
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Ale powodów uzasadnionej odmowy sprzedaży może być więcej. Bo na
    > przykład piwa brakło. No nie ma i już. Odmowa będzie uzasadniona
    > względami obiektywnymi. Bo się nalewak zespół. Ale wówczas odmowa
    > dotyczy wszystkich. Generalnie po prostu o uzasadnionej przyczynie
    > musisz w razie czegoś przekonać sąd.

    uważasz, że ze względu na rodzaj oferowanych usług, towarów czy choćby
    porę dnia w jakiej się to dzieje, odmowa świadczenia małoletniemu nie
    może być uzasadniona?

    KG

  • 196. Data: 2005-05-08 13:46:49
    Od: wytnij_to <"(wytnij_to)k_s_lis_"@poczta.onet.pl>

    > W Kanadzie jest kategoryczny zakaz wpuszczania dzieci do lokalu gdzie
    > podaje sie alkohol. Koniec. Kropka. Nawet jezeli sa to polaczona
    > restauracja i bar. Nie ma problemow zalkoholizmem dzieci jak w Polsce.
    a w Niemczech i Francji takiego zakazu nie ma
    i nie ma problemów z alkoholem
    nie ta przyczyna.
    pozdr.
    lisu

  • 197. Data: 2005-05-08 14:02:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    magisterek wrote:

    > W Kanadzie jest kategoryczny zakaz wpuszczania dzieci do lokalu gdzie
    > podaje sie alkohol. Koniec. Kropka. Nawet jezeli sa to polaczona
    > restauracja i bar. Nie ma problemow zalkoholizmem dzieci jak w Polsce.

    Hmm... To chyba w innej Kanadzie byłem ;-)

    W całej prowincji Ontario, ze szczególnym uwzglednieniem Toronto i
    okolic, takiego zakazu nie zauważyłem. Tak samo, jak np. w Niagara Falls
    czy Waterloo... Spotykałem się ze znajomymi w wielu knajpach. Oni zawsze
    przychodzili w pełnym składzie rodzinnym.

    M.

  • 198. Data: 2005-05-08 15:28:00
    Od: Tomasz Trystula <z...@k...pl>

    Dnia 07.05.2005 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisa?/a:
    > (...) nie ma tego na zachodzie Europy. Tam nawet bramce do
    > g?owy co? takiego nie przyjdzie, bo 15 minut pó 1/4 niej by nie by?o ju?
    > lokalu. pierwszy niewpuszczony wzywa Policj?. Je?li tylko legalnie
    > przebywa tam.

    Bzdura. Znowu widze mamy do czyniena z mitem (... a na Zachodzie to
    jest tak, ze ...). Wszedze w klubach/pubach sprawdzaja Twoj wiek.
    W Wielkiej Brytanii (nie wiem jak jest z kwestia prawna) nie wpuszcza
    Cie bez udowodnienia, ze skonczyles 18 lat. Pewnie gdybys zrobil
    awanture to by wyszlo na Twoje, ale zapewniam Cie, ze wbrew temu co
    napisales nie praktykuje sie powszechnie wzywania policji. Zupelnie
    tak, jak u nas.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Trystula

  • 199. Data: 2005-05-08 15:54:37
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ustawa o wychowaniu w trzeźwości nie ma w tym wypadku zastosowania. Ona
    > odnosi się do wyadków, gdy podawanie jest zakazane.

    Eeeee, ale jak podaje 14latkowi piwo, to jest to chyba zakazane?!

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 200. Data: 2005-05-08 15:55:48
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A może przyjdzie zaraz jeszcze jeden kolega? Zamyka właśnie samochód.

    "Ok, ok, moze przyjdzie, po to sie pytam po co to drugie, bo chyba nie
    dla tej blondyneczki o tam co siedzi i co przyszla z Toba, bo ona mi
    wyglada na 16 latek... Czyli co, 2 piwka i soczek? Pomaranczowy? "