  • 91. Data: 2005-05-07 12:48:09
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Cała okolica każdego fuckdonalda śmierdzi.
    Ale śmierdzi zgodnie z prawem...

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 92. Data: 2005-05-07 12:53:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d5ic7q$3vc$6@opal.futuro.pl...

    > Hmmm... Dla mnie nietrzeźwy to taki, co się zatacza i ogólnie ma słabą
    > ogólną kontrolę - takiego to chyba jednak można nie wpuścić?
    >
    > Bo taki, co tylko jest nieco bardziej 'wesoły', to IMHO jest tylko
    > 'wstawiony' ;)

    Przy takim rozgraniczeniu to oczywiście zataczającego się i bełkoczącego
    możesz z powodzeniem nie wpuścić. Ale to na analogicznej zasadzie, jak
    się takich do Izby Wytrzeźwień wywozi. Dla mnie gość pod wpływem, to
    powyżej 0,5 prom. No a tak z praktyki, to mniej więcej do 1,5 prom.
    goście zazwyczaj goście są w stanie nad sobą panować.

  • 93. Data: 2005-05-07 12:55:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Cos mi sie wydaje, ze kiedys nie wpuscili cie na impreze dla doroslych
    > teraz fantazjujesz.

    Nie! Sam zanim zacząłem robić to co robię, to przez 5 lat stałem na
    bramkach w klubach studenckich. Tak więc mniej więcej wiem, jak się to
    kręci od podszewki. No, załóżmy jak się kręciło tych
    kilkanaście-dziesiąta lat temu :-)

    Ale opisany przeze mnie przypadek jest świeży i miał miejsce zimą
    tamtego roku.

  • 94. Data: 2005-05-07 13:00:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale jakos podstawy prawnej nie moge sie doczekać.

    Art, 135 kw: Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie
    handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa
    przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze
    grzywny.

    Art. 138 kw: Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i
    pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    podlega karze grzywny.

    > Cos cienko z tym doświadczeniem.
    > Ale, jaka grupa, tacy "prawnicy"...

    Ależ nikt nie wymaga od Ciebie uznawania na wiarę, tego, co ktoś pisze.
    Zapytaj o podstawę, to Ci ją podam. Pisałeś tak mądrze, ze myślałem, że
    znalezienie dwóch prostych artykułów w akcie parnym, na który wszyscy
    się tu powołują nie przekroczy twoich zdolności.

  • 95. Data: 2005-05-07 13:02:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d5i7fn$ck9$1@inews.gazeta.pl...

    > nie ta bramka :)

    Zanim zostałem Policjantem, to 5 lat stałem na bramkach w Krakowie i nie
    tylko. I naprawdę nie trzeba lać po pysku, by w klubie był spokój. Tylko
    trzeba nerwy trzymać na wodzy i więcej myśleć, a mniej machać pięściami.
    Tak więc nie tak całkiem spudłował. ale to było za czasów, jak w
    Krakowie były 4 kluby studenckie na krzyż - lata 80-te.

  • 96. Data: 2005-05-07 13:14:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Da sie bardzo prosto. Jestes agresywny, zaklocasz porzadek i wypad.

    Jacku! Wszystko jest proste, pod warunkiem, że nie musi się tego samego
    od początku do końca zrobić. Uwierz, bo nie mam Cię jak przekonać. Jeśli
    faktycznie masz lokal i stosujesz takie zasady, to wcześniej czy później
    narobisz sobie kłopotów. Faktem jest, że 95% Polaków jest przekonana, że
    inaczej być nie może. Dają sobie plecaki zabierać w sklepach. Nie robią
    zdjęć na peronach i jak ochroniarz wyjdzie na skrzyżowanie, by kierować
    ruchem, to będą potulnie stać na zielonym. Zazwyczaj takie rzeczy się
    udają - do czasu jak trafisz na mądrego. Mądrego, który zamiast wdawać
    się z bramką w pyskówki, to zadzwoni po radiowóz i złoży zawiadomienie.
    Zawiadomienie, że bramka go chciała

    - wylegitymować (przest. z art. bodaj 227 kk, bo nie mam pod ręką
    kodeksu);
    - nie wpuściła do lokalu (wykroczenie ze 135 lub 138 kw);
    - straszyła pobiciem (przestępstwo z art. 190 kk);

    I wówczas pół biedy, jak bramka jest nielicencjonowana, bo w sumie z
    reguły się po kościach rozchodzi i co najwyżej grzywną kończy. Bo 190
    jest wnioskowe i się rozmywa. 227 problematyczne i zostaje wykroczenie.
    Bo gówniarz nie ma na adwokata i się nie zażali na umorzenie, a i z
    reguły mamy zeznania pokrzywdzonego na kilku bramkarzy. Sporadycznie,
    jak trafi na mądrego, to znajdzie się kilku świadków i wówczas jest
    właśnie poważny problem.

    O wiele poważniejsze następstwa takie coś ma dla bramki profesjonalnej.
    Zauważ, ze w ustawie o ochronie mienia jest taki przepis karny - worek:
    nadużycie uprawnień. Można za to dostać 3 lata, i jeśli nawet Ci się
    upiecze i skończy się grzywną i zawiasami, to ochroniarz traci licencję.

    Tak więc tego typu praktyki po prostu są spotykane w praktyce tylko dla
    tego, ze u nas ludzie złożenie zawiadomienia wiążą jakoś z
    donosicielstwem. nie ma tego na zachodzie Europy. Tam nawet bramce do
    głowy coś takiego nie przyjdzie, bo 15 minut później by nie było już
    lokalu. pierwszy niewpuszczony wzywa Policję. Jeśli tylko legalnie
    przebywa tam.

  • 97. Data: 2005-05-07 13:15:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Podstawa jest bardzo prosta. To _moj_ lokal i ta ja decyduje, kto w
    nim
    > przebywa.

    Oczywiście. pod warunkiem, że to nie lokal. W momencie, gdy postanowiłeś
    go udostępnić publicznie tracisz takie uprawnienia. Przejrzyj archiwum
    grupy, bo jest w tym temacie bogate.

  • 98. Data: 2005-05-07 13:16:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyzby ktorys z synow bylego prezydenta RP?
    > No ale jak mu zabrali telefon to kradziez, a moze nawet napasc i
    rozboj.
    > No to sie nie dziwie, ze i areszt sie trafil itp.

    Nie, zwykły szary obywatel. Z tego co wiem, to nie ma żadnych koligacji.

  • 99. Data: 2005-05-07 13:18:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No jak to? 17 latek zamawia w barze 2 piwa - i moze? Ech... no to nie
    > rozumiem...

    A to, cię źle zrozumiałem. Pisałeś,ze nei moze nic kupić. oczywiście
    piwa mu mozesz nie sprzedać. twoje prawo. Mozesz nawet wówczas żądać
    okazania dokumentu tożsamości.

    > Albo inna sytuacja, jeden osiemnastolatek zamawia 2 piwa. Jego
    > towarzyska wyglada na mniej niz 18. Barman mowi - ok, mozesz kupic 1
    > piwo, bo tamta dziewczyna nie wyglada na 18. I co teraz?

    Nic. Można by ewentualnie próbować go ścigać za rozpijanie nieletnich.
    Ale jednorazowe podanie piwa, to zgodnie z orzecznictwem rozpijanie nie
    jest w żadnym wypadku.

  • 100. Data: 2005-05-07 13:20:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No to jak wypije pierwsze, niech przyjdzi epo drugie.

    Ale on chce dwa, a Ty ne możesz mu odmówić.

    > Hmmm, czyli generalnie barman lepiej niech nie robi "dobrego uczynku"
    > nie sprzeciwia sie sprzedazy piwa, tylko niech bedzie "zlamasem" i
    > przytrze "mlodzikowi" nosa. No mozna i tak. To bedzie zgodne z prawem
    > do tego jakie... nie wiem - brakuje mi tu odpowiedniego slowa.
    Dlaczego
    > nasze prawo nie idzie za zdrowym rozsadkiem?

    Bo prawo wszystkiego nie ureguluje. Jak 17-to latek będzie chciał chlać,
    to 10 zakazów mu w tym nie pomoże. W USA chcieli latach 20-tych ludzi
    oduczyć picia alkoholu. Jedyna korzyścią jaką osiągnęli, to rozwinięcie
    się struktur mafijnych.