  • 201. Data: 2005-05-08 16:09:32
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: magisterek <k...@n...ki>

    wytnij_to wrote:

    > a w Niemczech i Francji takiego zakazu nie ma
    > i nie ma problemów z alkoholem
    > nie ta przyczyna.

    g.prawda. Podaj rzetelne statystyki. Pogadamy. Zreszta prownujesz banany
    do cytryn.

  • 202. Data: 2005-05-08 16:19:17
    Od: magisterek <k...@n...ki>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "emil" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ustawa

    > To jedynie Twoje zdanie.

    Widac zyje w innym swiecie. Patrz artykul WSJ

    > Popierwsze ludzie pili, piją i pić będą.

    Nie rozrozniasz pica a dostepu dzieci do alkoholu. Za spicie 9 latka
    woda (2 promile) w USA trafisz za kratki. Pronto. W wielu jurysdykcjach
    jest wymog sprawdzania papierow u kazdego wygladajacego na mniej niz...
    40 lat. I nie ma tlumaczen, ze nie podejrzewal ze ona ma 17 lat.

    > Nadmierne ograniczanie tego jedynie tworzy szarą strefę.

    Ogranizenie dostepu dzieci tworzy szara strefe? Jak myslisz, po co
    zarejestrowano w Poslce znaki handlowe dla postaci dzieciecych na
    butelkach identycznych do alkoholowych?

    > Vide obniżenie
    > akcyzy, które wcale jakoś radykalnie spożycia alkoholu nie podniosło,

    Bo poziom alkoholikow-dzieci jest juz nasycony. Ot tyle.

    > za
    > to ukruciło problem mrówek go przenoszących przez granicę.

    Jak myslisz, kto tym mrowkom sprzedaje? Nie podejrzewasz chyba ze
    koncerny alkoholowe sprzedaly by hurtowo sklepom sprzedajacym mrowki,
    gdyby nie kontrolowaly rynku przemytu? Przeciez takie niekontrolowane
    cenowo mrowki skanibalizowalyby ich wlasne rynki po obu stronach granic.
    Pomysl...

    wn.htm

    > Ustawa powstawała w obecnej postaci bardzo dawno. Poprzednia była
    > identyczna co do zasad.

    Tylko ze dodano te setki dziur czyniac ja farsa. Wiadro w tysiacem dziur
    wiadrem nie jest.

  • 203. Data: 2005-05-08 16:25:42
    Od: Tomasz Trystula <z...@k...pl>

    Dnia 07.05.2005 mariposa doux <m...@g...pl> napisa?/a:

    > (...)
    > Ka?dy kto pije piwo, wie, ?e odstane, ogrzane piwo jest niesmaczne.
    > (...)

    Alez dlaczego? Ludzie maja rozne gusta. Ja na przyklad bardzo lubie
    angielskie bittery, ktore sie czesto pija cieple. Mam prawo sobie
    taka angielska "namiastke" urzadzic. =)

    Pozdrawiam,
    Tomasz Trystula

  • 204. Data: 2005-05-08 17:05:32
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > ustawy
    >
    > Ustawa o wychowaniu w trzeźwości nie ma w tym wypadku zastosowania. Ona
    > odnosi się do wyadków, gdy podawanie jest zakazane.

    Jest zakazane: 15.1.2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 205. Data: 2005-05-08 18:11:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "Ok, ok, moze przyjdzie, po to sie pytam po co to drugie, bo chyba nie
    > dla tej blondyneczki o tam co siedzi i co przyszla z Toba, bo ona mi
    > wyglada na 16 latek... Czyli co, 2 piwka i soczek? Pomaranczowy? "

    Koleżanka jest na diecie i nic nie będzie piła.

  • 206. Data: 2005-05-08 18:11:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > uważasz, że ze względu na rodzaj oferowanych usług, towarów czy choćby
    > porę dnia w jakiej się to dzieje, odmowa świadczenia małoletniemu nie
    > może być uzasadniona?

    Moim zdaniem nie.

  • 207. Data: 2005-05-08 18:13:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Trystula" <z...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Znowu widze mamy do czyniena z mitem (... a na Zachodzie to
    > jest tak, ze ...). Wszedze w klubach/pubach sprawdzaja Twoj wiek.
    > W Wielkiej Brytanii (nie wiem jak jest z kwestia prawna) nie wpuszcza
    > Cie bez udowodnienia, ze skonczyles 18 lat. Pewnie gdybys zrobil
    > awanture to by wyszlo na Twoje, ale zapewniam Cie, ze wbrew temu co
    > napisales nie praktykuje sie powszechnie wzywania policji. Zupelnie
    > tak, jak u nas.

    Wielka Brytania, to nie cały zachód. Akurat tam nie byłem. Spróbuj
    naruszyć czyjeś prawo w Niemczech, Austrii, Belgii albo Holandii -
    zobaczysz, jak to działa. Zresztą reguły nie ma. Po prostu generalnie u
    nich wezwanie policji nie jest utożsamiane z donosicielstwem i o to mi
    chodziło.

  • 208. Data: 2005-05-08 18:17:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "magisterek" <k...@n...ki> napisał w wiadomości

    > Ogranizenie dostepu dzieci tworzy szara strefe? Jak myslisz, po co
    > zarejestrowano w Poslce znaki handlowe dla postaci dzieciecych na
    > butelkach identycznych do alkoholowych?

    Nie. Starszy idzie dzieciom kupić alkohol, a te zamiast w barze piją go
    w piwnicy. Czy z puinktu widzenia alkoholizmu jest to korzystne? Nie
    wiem. Ale to inna sprawa.

    > Bo poziom alkoholikow-dzieci jest juz nasycony. Ot tyle.

    W takim arzie, jak rozumiem, moze byc już tylko lepiej. A więc może
    uwolnić rynek? Na pewno nei zaszkodzi, jeśli wierzyć w Twoje słowa. Być
    może nie pomoże.

> [...]
    > gdyby nie kontrolowaly rynku przemytu? Przeciez takie niekontrolowane
    > cenowo mrowki skanibalizowalyby ich wlasne rynki po obu stronach

    Zaczynam się zastanawiać, czy mafia nie odpowiada za wzrost trawy w moim
    ogródku :-)

  • 209. Data: 2005-05-08 19:22:55
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Koleżanka jest na diecie i nic nie będzie piła.

    No i podaje 2 piwka, a jak zobacze, ze jedno jesdnak stawia kolezance, a
    tajmniczy kolega si eni pojawia... dwonie pod 997 ;]

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 210. Data: 2005-05-08 21:30:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > No ale ja chce wiedziec __przed__ sądem co i jak? Czy moge zaprosić
    > mojego kolega na piwo, choć nie ma 18tki jeszcze i jak czesto go mogę
    > zapraszać bez obawiania się, że zakują mnie w kajdanki...

    Nie mój problem. Przepisy są takie, jak tu opisano, interpretacja należy
    do tzw. organów, a ewentualne ryzyko ich nadrogliwości (lub 'przegięcia'
    z częstowaniem) też nie jest moje.