  • 261. Data: 2005-05-09 03:30:48
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bayo wrote:

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz ze nie ma skutkow? Kanadyjski zakaz
    > jest od dawna i nie jest on przedmiotem debat wyborczych, bo jest to

    Teraz to się zwyczajnie utrzymuje status quo.

    > obecnie normalne. Nikomu do glowy nie przyjdzie tego kwestinowac.I nic
    > to podatnika nie kosztuje. Przeciwnie.

    I alkoholizm został zlikwidowany?

  • 262. Data: 2005-05-09 03:34:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bayo wrote:

    > Pomaga w USA...

    Ach, USA... Kraj wiecznej szczęśliwości i powszechnego dobrobytu...

    A potem się obudziłeś ;->

    > Zreszta czy mozesz sobie wyobrazic ile to pieniedzy kosztuje skarb
    > panstwa marny 1% wiecej alkoholikow w Polsce?

    Ciągle proszę o udowodnienie bezpośredniego związku
    przyczynowo-skutkowego między _oglądaniem_ alkoholu, a popadaniem w
    alkoholizm.

    I ciągle nie mogę się doczekać.

    ROTFL

  • 263. Data: 2005-05-09 03:45:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bayo wrote:

    > Gdybys byl wychowywany od dziecka w kulturze uznajacej kradziez za
    > normalna sprawe, to bys raczej ukradl. Identycznie jest w kultura

    Bingo! Oto właśnie klucz - wychowanie. A nie zamykanie w gettach.

    > wychowywania dzieci w alkoholizmie nokolo.

    Jasne. Wejście do pubu to wychowywanie w alkoholiźmie... Weź się
    zastanów, co piszesz.

    > A o to dbaja psychologowie
    > dzieciecy zatrudnieni przez kocenrny alkoholowe.

    ...i Talibowe z Klewek...

    > McDonald's tez ich zreszta zatrudnia.

    O FuckDonaldzie nie mówimy.

    > Z ustawa od tytoninu jest identyczna sprawa jak z ustawa od alkoholu.
    > Wiadro z tysiacem dziur. Celowo.

    To jak sugerujesz załątanie tych dziur, hmm? Czyżbyś serio proponował
    wprowadzenie podanych przeze mnie powyżej zakazów? Bo inaczej nieletnich
    od papierosów nie odizolujesz. A! I jeszcze musiałbyś robić naloty
    swoich oddziałów w moherowych berecikach i 'konfiskować' dzieci palącym
    rodzicom.

    [ciach]

    > Wlasnie. Przeciez alkohol tez moze byc niebezpieczny.

    Aspiryna może być niebezpiecznia. Ba! Nawet witamina C może być
    niebezpieczna. A czy wiesz, jak niebezpieczna może być woda? Że nie
    wspomnę o soli czy cukrze. A tłuszcze to już wręcz broń masowej zagłady
    - nie dość, że moga być szkodliwe dla zdrowia w przypadku spożycia
    (nadmiernego) to jeszcze jak się tłuszcz wyleje na chodnik, to można się
    poślizgnąć!

    A teraz wyjaśnienie dla głuptasków, którzy nie rozumieją, dlaczego
    niektóre leki są na recepty: otórz właściwe doranie i dozowanie tych
    leków to 'wyższa szkoła jazdy' i samo przeczytanie ich instrukcji
    obsługi do tego nie wystarcza. Trzeba się wykazać pewną fachową wiedzą,
    żeby móc je właściwie dobrać. I stąd leki tylko na recepty.

    [ciach]

    > Nie prawda. Utrudnisz wychowanie w kulturze alkoholizmu naokolo. I nawet
    > jezeli zmniejszysz tym alkoholizm o glupi 1% to sa to wymierne kwoty
    > rocznie dla podatnika.

    Alkoholizm to picie w nadmiarze, szczególnie 'po kątach'. A nie z
    umiarem w pubach i innych tego typu lokalach.

    Oglądanie grupki znajomym popijających piwko przy kulturalnej rozmowie w
    pubie do alkoholizmu nikogo nie doprowadzi.

  • 264. Data: 2005-05-09 03:52:20
    Od: bayo <n...@h...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jesteś w stanie udowodnić bezpośredni związek przyczynowo-skutkowy? Że
    > dany alkoholik jest alkoholikiem, bo jako nieletni mógł wejść do lokalu
    > i sobie popatrzeć na pijących? I to wyłącznie z tego powodu?

    Tego udowadniac nie trzeba. Jest to oczywiste.

    > Tak na marginesie - żeby być konsekwentnyn powinieneś domagać się
    > wprowadzenia cenzury zamazującej w TV i kinach wszelkie przypadki
    > spożywania alkoholu.

    To tak z ciekawosci zapytam ale CIEBIE: czy koncerny placa Hollywood za
    umieszczanie alkoholu w filmach? Bo papierosowe od dawna:
    http://legacy.library.ucsf.edu/popular_documents_mov
    ies.html
    Za umieszczanie alkoholu w filmach powinni byc karani konfiskata
    profitow z filmu.

    > Nie 'również'. Przede wszystkim. Rodzina plus skłonności wrodzone (na
    > poziomie genetycznym). Także wpływ rówieśników.
    >
    > Ale nie możliwość popatrzenia sobie np. na kogoś pijącego piwo czy jakiś
    > napój z parasolką.

    Istnieja dziesiatki sposobow wychowania dziecka w kulturze alkoholizmu,
    jak chocby postacie rysunkowe zarejestrowane w polskim urzedzie
    patentowym przez koncenry alkoholowe.

    > [ciach]

    > Nie zmieniaj tematu. Póki co masz wykazać związek przyczynowo-skutkowy
    > między możliwością wejścia osoby nieletniej do sklepu/lokalu, gdzie
    > _między_innymi_ sprzedaje się alkohol - przy braku możliwości nabycia
    > tego alkoholu, a popadnięciem przez taką osobę w alkoholizm.

    Zwiazek jest oczywisty i nie trzeba go udowadniac. Kwestia jest tylko
    jak natretna ta ekspozycja musi byc.

    > Potrafisz?

    > Nie, nie wszystko. Cyjanku potasu nie polecam Ci próbować, nawet w
    > małych dawkach ;->

    > Nie znam człowieka.

    Ale jego produkty z pewnoscia znasz.

    > Gdzie? I dlaczego mój ROTFL ma mieć jakikolwiek związek z twoim urojonym
    > miejscem?

    Dlatego ze nie dopuszczasz mozliwosci ze istnieje szereg sposobow na
    wcisniecie alkoholu alkoholikowi. Np. na polskich stacjach benzynowch
    24/7 Sposob Utah ma to utrudnic.

    > Czy mógłbyś uprzejmie przestać bezczelnie fałszować okoliczności dyskusji?
    >
    > Istnieje zakaz sprzedaży nieletnim.

    g.prawda. Nie istnieje. To co jest, nie jest zadnym zakazem. Tak samo
    jak nie ma FAKTYCZNEGO ograniczenia dostepu do papierosow.

    > Twierdząc, że sam brak zakazu wstępu do lokalu, gdzie alkohol sprzedają,
    > daje automatycznie dostęp do alkoholu, bezczelnie kłamiesz.

    Stwierdzam ze eksponuje dziecko na kulture picia, najczesciej bez wiedzy
    rodzica.

    > Przykład: nie mam zezwolenia na broń (jakoś się nie starałem). A mimo
    > tego mogłem wejść do sklepu z bronią, popatrzeć sobie na towar, na ceny,
    > popytać się sprzedawcy... Czy w ten sposób uzyskałem dostęp do broni
    > palnej? Chyba jednak nie.

    Tylko ze Ty nie masz 9 lat.

    > [ciach]

    > A po co kierowcy np. prezerwatywy? Przecież kierując pojazdem nie
    > powinien seksu uprawiać. Zakazać na stacjach!

    Od prezerwatyw nie ma smiertelnych wypadkow drogowych. Od latwo
    dostepnego alkoholu sa.

    > Po co kierowcy grill czy
    > rozpałka? Przecież jak tego użyje podczas jazdy, to spowoduje poważne
    > zagrozenie! Natychmiast zakazać na stacjach!!!
    >
    > Czy widziś już, jak idiotyczny jest twój argument?

    Dlaczego idiotyczny? Alkohol jest produktem niebezpiecznym i dostep do
    niego powinien byc kontrolowany. jak jest np.z psychotropami.

    > W USA też nie wolno robić zdjęć własnym dzieciom na plaży, bo zrobią z
    > ciebie pedofila.

    Za duzo czytasz polska prase dla ynteligentow. :-P

    > USA to w ogóle dziwny kraj - w którym np. mniejszym
    > złem jest zrobić 'skok w bok' z tłustawą panienką i potem się tego
    > wypierać, niż dzięki znacznie grubszemu kłamstwu zmasakrować tysiące
    > niewinnych ludzi.

    Z pomoca pewnego magistra :-P

    > A ty podasz?
    >
    > Łącznie z powołaniem się na jakieś wiarygodne źródło wraz z analizą
    > wskazującą, że wynika to tylko i wyłącznie z tego powodu - a nie np. z
    > powodu lepszych dróg, mniejszej liczby samochodów czy np. bardziej
    > restykcyjnych ograniczeń prędkości.

    Zacznij tutaj:
    http://www.madd.org/home/

    > [ciach]

    > Powiedzmy. Tak czy inaczej nie wynika z dostępności, ale z przyczyn
    > społecznych. A także nieco z przyczyn genetycznych.

    i po czesci z wielu innych. Toc ala mozaika przyczyn. Co nie zmienia
    faktu ze ograniczeniem ekspozycji mozna zmniejszyc alkoholizm. I nawet
    niech bedzie to jeden promil, to sa to konkretne pieniadze.

  • 265. Data: 2005-05-09 03:55:48
    Od: bayo <n...@h...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Teraz to się zwyczajnie utrzymuje status quo.

    bo dziala.

    > I alkoholizm został zlikwidowany?

    Przeciez nikt nie mowi o likwidacji. Mowimy o swiadomym minimalizowaniu
    ograniczeniami.

    Tak, jest zdecydowana roznica pomiedzy USA a Kanada.

  • 266. Data: 2005-05-09 03:57:58
    Od: bayo <n...@h...com>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >

    > Ciągle proszę o udowodnienie bezpośredniego związku
    > przyczynowo-skutkowego między _oglądaniem_ alkoholu, a popadaniem w

    jest to OCZYWISTE.

    > ROTFL

    Skor zalujesz na telefon, to sprobuj tutaj:
    http://www.madd.org/stats/

  • 267. Data: 2005-05-09 04:10:22
    Od: bayo <n...@h...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Bingo! Oto właśnie klucz - wychowanie. A nie zamykanie w gettach.

    Tylo ze tym wychowaniem zajmuja sie rowniez psychologowie firm od
    alkoholu, ktorzy np. dobrali postacie rysunkowe do reklamy alkoholu w
    Polsce.

    Wychowaniem przez koncerny tez jest kupienie dziurawej ustawy
    ulatwiajacej dostep 24/7

    > Jasne. Wejście do pubu to wychowywanie w alkoholiźmie... Weź się
    > zastanów, co piszesz.

    Tak. Ekspozycja na kulture picia i czesto naduzycia.

    > ...i Talibowe z Klewek...

    Widze ze jestes ynteligentem z polskojezyczna prasa w reku. Pewnie tego
    ze JP2 wspolpracowal z CIA to tez nie wiesz.

    > To jak sugerujesz załątanie tych dziur, hmm? Czyżbyś serio proponował
    > wprowadzenie podanych przeze mnie powyżej zakazów?

    Zakaz podawania alkoholu w lokalach gdzie sa dzieci.
    Zakaz uzywania postaci rysunkowych dla wabienia dzieci.
    Zakaz badan dzieci przez koncenry (nie powinni miec z tym problemu,
    przeciez tego nie robia...)
    Ujawnienie komu ile dali w Sejmie
    itd itp

    > Bo inaczej nieletnich
    > od papierosów nie odizolujesz.

    Ustawa zabrania sprzedazy dzieciom a pozwala rozdawac za darmo. Ot, taki
    drobny przyklad manipulacji.

> [...]
    > - nie dość, że moga być szkodliwe dla zdrowia w przypadku spożycia
    > (nadmiernego) to jeszcze jak się tłuszcz wyleje na chodnik, to można się

    Wszystkie te produkty razem wziete nie rowanaja sie twardemu alkoholowi.
    Nie rowanaja sie rowniez w ilosci smiertelnych wypadkow na drogach. Taka
    sobie drobna roznica...

> [...]
    > obsługi do tego nie wystarcza. Trzeba się wykazać pewną fachową wiedzą,
    > żeby móc je właściwie dobrać. I stąd leki tylko na recepty.

    Nie tylko.

    > Alkoholizm to picie w nadmiarze, szczególnie 'po kątach'. A nie z
    > umiarem w pubach i innych tego typu lokalach.

    ROTFL
    Kto kiedy kogo kontrolowal w polskich pubach?

    > Oglądanie grupki znajomym popijających piwko przy kulturalnej rozmowie w
    > pubie do alkoholizmu nikogo nie doprowadzi.

    Wprowadza w kulture picia. Zreszta czesto bez wiedzy rodzicow.

  • 268. Data: 2005-05-09 07:39:59
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No to napiszą kolejną notatkę.

    Aha. Ok. Tyle teoria. A jak z praktyka? Czy nie powinni zawiadomic
    rodzicow nieletnich, ze ci przebywaja tu i tam i robia to i tamto?

    > Ależ to przestępstwo - tyle, że grzywną jedynie zagrożone.

    OK, niestety mam braki w nomenklaturze - i to wychodzi. :)

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 269. Data: 2005-05-09 10:29:30
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Po za tym, na miejscu chłopaka stwierdził
    > bym, że dziewczyna powiedziała mu, ze ma 18 lat. Prawa, czy też
    > obowiązku jej legitymować nie ma.

    Formalnie rzecz biorąc, ma prawo z art. 15 ust. 2 ustawy o wychowaniu w
    trzeźwości. Oczywiście reakcja koleżanki na prośbę o okazanie dowodu może
    być tylko jedna (niecenzuralna).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 270. Data: 2005-05-09 10:54:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Aha. Ok. Tyle teoria. A jak z praktyka? Czy nie powinni zawiadomic
    > rodzicow nieletnich, ze ci przebywaja tu i tam i robia to i tamto?

    Sąd Rodzinny to zrobi, jeśli wszcznie postepowanie w tej sprawie.
    Chłopak zresztą jak rozumiem przy naszym załozeniu jest pełnoletni. Z
    dziewczyną? Jeśli bedzie trzeźwa to o czym zawiadamiać. Że w barze
    siedziała i barman się o to ciskał?