  • 81. Data: 2005-05-07 12:20:39
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > To proponuje ogródek na zewnątrz.

    Cała okolica każdego fuckdonalda śmierdzi.

  • 82. Data: 2005-05-07 12:24:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    --+ sA+An +-- wrote:

    > A co z nietrzeźwymi?

    Nietrzeźwy może zanieczyścić lokal lub innych klientów (jak mu się
    'cafnie'), może się na kogoś 'zatoczyć' - tutaj uzasadnienie
    niewpuszczenia istnieje.

    Poza tym dla nietrzeźwego można wezwać taką specjalną taksówkę, która go
    do 'żłobka' odwiezie ;)

  • 83. Data: 2005-05-07 12:27:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie może im sprzedawać alkoholu. Dokąd nie zakłócają porządku, to
    > niewpuścić nie może. Później, to już działają zasady ogólne, czyli
    > obrona konieczna przed zakłóceniem porządku i ewentualnie Policja, by
    > gościa izbę wywiozła.

    Hmmm... Dla mnie nietrzeźwy to taki, co się zatacza i ogólnie ma słabą
    ogólną kontrolę - takiego to chyba jednak można nie wpuścić?

    Bo taki, co tylko jest nieco bardziej 'wesoły', to IMHO jest tylko
    'wstawiony' ;)

  • 84. Data: 2005-05-07 12:30:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj sobie ustawe o ochronie osob i mienia.

    Przeczytaj sobie ją sam, a zrozumiesz dla czego przeciętny "bramkarz"
    nie jest "pracownikiem ochrony".

    > Jesli bedziesz chcial wejsc do mojego lokalu bez mojej zgody i
    zaatakujesz
    > ochroniarza, to ma on prawo uzyc srodkow przymusu bezposredniego.
    > Paralizatora, kajdanek, palki itd.

    Ależ ja nie proponuję wcale wchodzenia tam na siłę. Wzywam policję i
    czekam na skutek. W 90% przypadków skutek będzie taki, że po przyjeździe
    policji okaże się, że lokal nie ma w ogóle ochrony, a Ci panowie koło
    drzwi, to tylko od czasu do czasu pomagają przy sprzątaniu. Uwierz, bo
    nie jeden raz przerabiałem w praktyce.

  • 85. Data: 2005-05-07 12:30:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > No jak to? 17 latek zamawia w barze 2 piwa - i moze? Ech... no to nie
    > rozumiem...

    Czytaj uważnie - tam była mowa o limicie 21 lat (czyli ktoś, kto ma
    mniej, może wejść, ale nie może zamówić).

    > Albo inna sytuacja, jeden osiemnastolatek zamawia 2 piwa. Jego
    > towarzyska wyglada na mniej niz 18. Barman mowi - ok, mozesz kupic 1
    > piwo, bo tamta dziewczyna nie wyglada na 18. I co teraz?

    Nie może odmówić sprzedaży pełnoletniemu (w końcu on może wypić oba).

    Natomiast jeśli ów pełnoletni daje ten alkohol nieletniemu/nieletniej,
    to wtedy barman może poinformować o tym policję.

  • 86. Data: 2005-05-07 12:33:44
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Teoretycznie takiemu wyrzucanemu z lokalu za
    > "niemanie" 18 lat gościowi przysługuje na przykład obrona konieczna.

    Mówisz o "obronie przed bezpośrednim, bezprawnym zamachu na jakiekolwiek
    dobro chronione prawem"? Bramkarz nieletniego nie bije, po prostu odmawia
    otwarcia mu drzwi. Przed czym (jakim zamachem) tutaj się bronić? Nawet
    jeśli bramkarz nie ma prawa nie wpuścić, to o czym mówisz się nazywa lincz
    a nie obrona konieczna.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 87. Data: 2005-05-07 12:34:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Caly czas grzebe w roznych przepisach i nie moge znalezc
    odpowiedniego, zeby
    > utrzec nosa wlascicielowi lokalu, ktory robi w czwartki imprezy tylko
    dla
    > studentow. Niebiletowane.
    > A ja juz legitymacji studenckiej nie mam...

    Po prostu kodeks wykroczeń. Jeśli to nie jest impreza zamknięta.
    Najprostszy sposób zgodnego z prawem zrobienia takiej imprezy, to
    wejściówka po 100 zł i zniżka dla studentów 99%. Wówczas ciężko jest się
    przyczepić. Nie da się tego zastosować w wypadku wieku, bowiem w sądzie
    padnie. nie przejdzie również z kobietami, bo znam przypadek, który się
    przed sadem skończył. Ze studentami da się, bo można się podpiąć pod
    promocję kultury dla uczniów i studentów. Przynajmniej nie nie znam jak
    narazie wyroku w takiej sprawie.

  • 88. Data: 2005-05-07 12:46:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > RozdawalA. Jesli mozna.

    Przepraszam, ale z pseudonimu "Kira" to akurat trudno wywnioskować.

    > No, to jakby sie uprzec to mozna pod to podciagnac tez
    > "piwo na koszt firmy" ;) Ale ok:
    >
    > Robie platne wejsciowki w cenie ktorych jest alkohol
    > w okreslonej ilosci. Wiec jesli ktos taka wejsciowke
    > ma, to ma prawo tego drinka wypic -- bo zaplacil.
    > Malolatowi sprzedac drinka nie moge. Wiec co z nim
    > zrobic? ;)

    To jest przestępstwo z Ustawy o wychowaniu w trzeźwości ..., bowiem w
    ten sposób namawiasz do zakupu alkoholu. W znanych mi przypadkach
    obchodzono to poprzez pozostawienie możliwości, że zamiast darmowego
    piwa możesz dostać soczek. Ale z kolei to się nie nada do Twojego celu.
    No i jak chcesz uniknąć sytuacji, gdy 17-to latkowi wejściówkę kupi
    19-to latek? Na jakiej podstawie nie wpuścisz 17-to latka?

  • 89. Data: 2005-05-07 12:47:24
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Jacku! po raz ostatni napiszę. To nie ja mam znaleźć podstawę prawną do
    > wejścia nieletniego do lokalu, tylko Ty masz znaleźć podstawę do
    > niewpuszczenia go do tego lokalu.

    Chwila. Twierdzisz, że prawo (w określonych sytuacjach) zmusza właściciela
    lokalu do zawarcia z imprezowiczem umowy (wstęp, usługa puszczania muzyki,
    etc. za opłatą). Nie przeczę, że taki zapis jest (pewnie gdzieś w okolicach
    wiążących ofert). Ale dopóki ktoś takiego nie wskaże, obowiązuje wolność
    zawierania (i niezawierania) omów.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 90. Data: 2005-05-07 12:47:29
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie może odmówić sprzedaży pełnoletniemu (w końcu on może wypić oba).

    No to jak wypije pierwsze, niech przyjdzi epo drugie.

    > Natomiast jeśli ów pełnoletni daje ten alkohol nieletniemu/nieletniej,
    > to wtedy barman może poinformować o tym policję.

    Hmmm, czyli generalnie barman lepiej niech nie robi "dobrego uczynku" i
    nie sprzeciwia sie sprzedazy piwa, tylko niech bedzie "zlamasem" i
    przytrze "mlodzikowi" nosa. No mozna i tak. To bedzie zgodne z prawem a
    do tego jakie... nie wiem - brakuje mi tu odpowiedniego slowa. Dlaczego
    nasze prawo nie idzie za zdrowym rozsadkiem?

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz