  • Data: 2015-07-06 01:01:21
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2015 o 11:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik animka a...@t...wp.pl ...

    > Jak sie zaczynał kryzys to pytałem znajomych Greków, jak to widza u
    > siebie.
    > Smiali sie i twierdzili ze rzeczywiscie jest kryzys, bo dzieci dostały
    > darmowa wyprawke i podreczniki...
    > Ach to Greckie zaciskanie pasa...

    Mądrzejsi Grecy od Polaków, którzy bez szemrania na przykład pracują na
    śmieciówkach...
    Uprzedzam - nie twierdzę, że głupcy tak pracują, co się komuś pewnie
    prymitywnie nasunie.
    Mnie tylko dziwi, że tak długo trzeba było czekać na nieśmiałe ruchy
    przeciw takiemu traktowaniu Polaków przez rządzących (dopiero wybór
    Dudy...).

    Jestem też wręcz pewien, że cała masa ludzi zagłosuje za PO (Budzik na
    przykład - śledząc jego wypowiedzi na innych grupach). W końcu dzięki PO
    mamy takie śliczne wskaźniki i nas za nie różne Merkele chwalą!

    A jednak Słowianie i większość Europy uczyła się demokracji od Greków.
    Choć Polakom to przychodzi znacznie później niż innym.
    A niektórzy do dziś powinni się uczyć demokracji od Greków - to dotyczy
    zwolenników wszystkich partii w Polsce.

    Nie mam _nic_ przeciw temu, żeby animka pracowała na grecką darmową
    komunikację, a Budzik na darmowe wyprawki i podręczniki dla dzieci. To
    nawet będzie dla Was być pouczające!

    Dlatego powtórzę słowa Krzysztofa Raka (vide art.):
    "Nie ma powodów, byśmy czuli wyższość w stosunku do Greków. Dlatego
    zamiast małpować pogardę sytej i bogatej Europy powinniśmy im kibicować w
    walce z możnymi tego świata."

    Tam pogarda sytych i bogatych - tu krezus Budzik i jego równie bogaci
    krajanie :)
    U animki też wyczuwam lekki protekcjonizm w stosunku do Greków, choć tu
    być może się mylę.

    Na szczęście Polacy są świetni w naśladowaniu - ,,Co Francuz wymyśli, to
    Polak pokocha" [Pan Tadeusz Mickiewicziusa].
    Może tym razem uda nam się zmałpować od Greków mądrość narodową i myślenie
    o własnych obywatelach, zamiast o "wskaźnikach" podobających się Europie?

    --
    Trefniś