  • Data: 2014-08-29 12:47:23
    Temat: Re: Fundament pod dom szkieletowy - przewymiarowany?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:53fefad1$0$2357$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Dlaczego projektant wciska mi pod dom szkieletowy fundament jak pod
    > murowańca?

    > Ławy 60 cm szerokości.

    Bo tak stanowi jakaś norma.

    Jak tak zaprojektuje to nic nie musi liczyć i nawet jak dom się zawali (a
    się nie zawali bo norma jest mocno przewymiarowana) to podeprze się normą. A
    jak narysuje coś innego to musi to _policzyć_ i _wziąć_ _odpowiedzialność_ a
    to jest coś czego nasi projektanci unikają jak ognia.

    Ja też w projekcie miałem przewymiarowane fundamenty mimo, że wykonałem
    połowę roboty za projektanta i dostarczyłem mu na tacy wynika badania
    nośności gruntu. Wystarczyło aby je wpisał do odpowiedniego programu i
    uzyskany wynik przepisał do projektu - ale oczywiście bał się więc w
    projekcie zostało jak narysował, a kierownik na moją prośbę rzucił na to
    okiem i zatwierdził węższe ławy.

    > Jak to powinno wyglądać, żeby nie było dramatycznie przewymiarowane? No i
    > żeby nie pchać się w niepotrzebne koszty...

    Poszukaj doświadczonego lokalnego kierownika. On zna okoliczne gruntu i
    będzie wiedział jakich ław potrzebujesz.

    Pozdrawiam
    Ergie