  • Data: 2014-12-15 15:14:35
    Temat: Re: NTG Jak przygotować dom/mieszkanie na brak mediów.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-12-15 13:07, Adam wrote:
    > A kiedy taka katastrofalna awaria wystapila?
    > Wszystkie nadajniki GSM maja zasilanie awaryjne i internet dziala jeszcze
    > przez X godzin wiec nie widze tu zadnego problemu. Wystarczy zwykly telefon.

    Mój jest zwykły i nie wystarczy. Przygłupy z allegro wymagają co
    najmniej 4x 2GHz żeby wyświetlić strone z kilkoma obrazkami.

    Miałem taką awarię kiedy wyłaczyli prąd na dłużej. I teraz: routery na
    230V. Przekonfigurowanie laptopa do pracy wprost z kartą wymaga dostepu
    do internetu w celu zassania oprogramowania. Ale nie ma internetu. Dupa.
    Sytuację uratowała przetwornica 12->230 wpięta w akku samochodowe,
    kablami poprowadzona do domu.

    > Gadasz jakbys zyl na syberii :-)

    Nie, w tym kraju wyłaczenie prądu w róznych miejscach to norma. Czasem
    może to oznaczać zatrzymanie całej kotłowni bo pomp na korbe nie
    wymyślono a pomp na 12V nie ma (przynajmniej w normalnej cenie). Jak
    masz male dzieci to 12h braku źródła ciepła zaczyna byc zauważalne. IMHO
    jest bardzo rozsądne trzymanie butli gdzieś pod ręką - znajomy kiedyś w
    suwalskim został zasypany dwumetrowymi zaspami na kilka dni. Dupe mu
    uratował promiennik i fakt że miał butlę. Sam się zastanawiam czy nie kupić.