    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nachylenie kanalizacji
    Date: Wed, 1 Jul 2015 12:04:19 +0200

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Projektantów i wykonawców kanalizacji za pieniądze unijne powinno się
    > najpierw poddać chłoście, a dopiero jak uzgodnią szczegóły z mieszkańcami,
    > dopuszczać do robót.
    > Kanalizację mam w drodze na głębokości ok. 2.5m, a wyprowadzono mi
    > sięgacz na głębokości jak się dowiedziałem w wodociągach 1,8m, a w
    > rzeczywistości ok. 1,6m.

    Co to jest sięgacz? Zakładam że chodzi o studzienkę przyłączeniową do której
    masz się podpiąć. Tak?

    > Na podstawie informacji z wodociągów oraz pomierzonych poziomów przy
    > budynkach liczyłem, że uzyskam nachylenie co najmniej 1%, a tu dupa,
    > będzie tylko 0,56%
    > Prawo wymaga minimum 1,5%
    > Niestety projektanci i wykonawcy mieli w dupie, że teren działki "schodzi"
    > w dół z pochyłością 3% i poziom sięgaczy trzeba by obniżyć o tą pochyłość
    > terenu.

    Nie rozumiem. Nie widziałeś wcześniej projektu? Nie było uzgodnień?

    W Gliwicach właśnie kończą kanalizację w dwóch wiejskich (tylko zabudowa
    jednorodzinna) dzielnicach i same uzgodnienia z mieszkańcami trwały
    miesiącami (bo jedni mają kanalizację w piwnicy i potrzebują niżej a inni
    nie). Projektant później wiele z tych uzgodnień zignorował i studzienki
    przyłączeniowe zaprojektował za płytko, ale projekt był opublikowany w sieci
    i jak tylkoktoś zgłosił problem to zaraz poprawiali.

    > Ale cóż stało się.

    > Jak myślicie pozostawić nachylenie kanalizacji 0,56% czy lepiej od razu
    > stawiać przepompownię?

    Ani jedno ani drugie. Skoro jak rozumiem główna nitka w drodze jest na
    odpowiedniej głębokości to niech poprawiają odnogę do Twojej studzienki
    przyłączeniowej.

    Zarówno tak mały spadek jak i przepompownia to źródło potencjalnych sporych
    problemów i niedogodności - nie ma powodu byś się a nie decydował.

    Pozdrawiam
    Ergie