  • Data: 2019-05-19 18:18:52
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.05.2019 08:01, Marcin N pisze:

    > Po drugie: piorunochron chroni tylko w swoim bezpośrednim sąsiedztwie: w stożku o
    > kącie około 30 stopni. Gdy więc sam wystaje o 1 metr nad dach to "zbiera pioruny"
    > w odległości około 50 cm od siebie.
    >
    > Po trzecie: słyszałem, że 80% piorunów i tak nie trafia w piorunochron tylko obok.
    > Jeśli to prawda - to nie wiem, czy piorunochron ma w ogóle jakiś sens.

    Najlepsze są żywe piorunochrony, drzewa. Jak pokazuje życie burzowe
    w telewizorze, pioruny łatwo w taki piorunochron trafiają. Wystarczy
    dookoła domu mieć kilka takich piorunochronów, wystających zdecydowanie
    ponad komin i można spać spokojnie. Ja śpię, bo pioruny nie trafiają
    w mój dom. W rosnące dookoła domu kilkunastometrowe świerki i sosny
    też zresztą nie trafiają. Sąsiad ściął swoją sosnę - korzystając z Lex
    Szyszko - i zasadził tuje, ale drucianego piorunochronu nie ma. Pewnie
    liczy na moje sosny.